وبسایت عربی: هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است

به گزارش جام پارسی، سعودی ها به دنبال خروج از جنگ یمن هستند؛ چرا که ضعف آنها در مقابل حملات سعودی حتی برای مردم عربستان نیز آشکار شده است.

وبسایت عربی: هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در روزهای گذشته بعضی رسانه های غربی از عزم دولت سعودی برای کاهش تنش در یمن و یافتن راه خروجی برای حل بحران این کشور سخن می گویند.

عمر عیاصره کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با الخلیج اونلاین، در بیان چرایی راهبرد جدید سعودی ها گفت که حمله اخیر به آرامکو بسیار دردناک بود و از سوی دیگر موجب بر ملا شدن ضعف نظامی و شکست هیبت حکومت سعودی در نزد افکار عمومی عربستان شد؛ از این رو دولت ریاض ناچار شده است که خود را نجات داده و فورا استراتژی خروج از یمن را پی ریزی کند.

او گفت که آمریکایی ها نیز به جد دنبال بستن پرونده یمن هستند و دیوید شینکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، مدتی پیش گفته بود که انصارالله، شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) و دولت عبد ربه منصورهادی (وابسته به عربستان) در روند سیاسی باید حضور داشته باشند و عربستان سعودی نیز به شکل قابل توجهی به این ابتکار آمریکایی ها واکنش مثبت نشان داده است.

به عقیده عیاصره، ابتکار آمریکا به سعودی ها می گوید که انصارالله خواهان حضور در حل و فصل بحران به عنوان یک طرف اصلی هستند؛ آنهایی که به عربستان سعودی حمله نموده و اکنون به سمت گفت و گوی سیاسی و آتش بس آمده اند و از خود حسن نیت نشان می دهند.

انصارالله یمن در تاریخ 27 سپتامبر گذشته (پنجم مهر) از طرحی سخن گفت که محور اصلی آن توقف هر نوع حمله به عربستان سعودی بود. انصارالله همچنین گفت که منتظر است سعودی ها پاسخ شایسته ای به این طرح صلح بدهند.

به همین دلیل سه منبع دیپلماتیک و دو منبع دیگر به رویترز گفتند که ریاض از این طرح استقبال نموده و برای کاستن از تنش ها، به طور جدی برقراری نوعی آتش بس را آنالیز می نماید. (جزئیات بیشتر)

الخلیج اونلاین در ادامه مدعی شد که طبق هماهنگی امارات با انصارالله و ایران، دبی و ابوظبی همانند شهرهای عربستان هدف پهپادها و موشک ها قرار نخواهد گرفت؛ چرا که امارات توانایی تحمل چنین حملاتی را ندارد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 89

به "وبسایت عربی: هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبسایت عربی: هیبت حکومت سعودی نزد افکار عمومی عربستان شکسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید