شانس میزبانی ایران در جام جهانی 2024 فوتسال، کدام کشور رقیب است؟

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال به میزبانی لیتوانی، امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به انتها می رسد. این مسابقات قرار بود سال 2020 برگزار گردد اما به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در سال 2021 برگزار گردید.

شانس میزبانی ایران در جام جهانی 2024 فوتسال، کدام کشور رقیب است؟

این تعویق اما برنامه دوره بعدی این مسابقات را تحت تاثیر قرار نمی دهد و جام دنیای بعدی سال 2024 برگزار خواهد شد. هنوز نامزدهای میزبانی دوره بعدی این مسابقات به صورت رسمی معین نشده اند اما اعلام آمادگی ایران برای سال 2024 باعث توجه خبرنگاران سراسر دنیا به این موضوع شده است.

کدام کشورها خواستار میزبانی هستند؟

همانطور که اسم شد هنوز به صورت رسمی گزینه های میزبانی جام دنیای اعلام نشده اند اما خبرها حاکی از آمادگی حداقل 10 کشور است. علاوه بر ایران کشورهای هندوستان، برزیل، روسیه، مراکش، آمریکا، مکزیک، گواتمالا، مصر و ویتنام در فکر میزبانی هستند.

حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی ایران که مامور پیگیری میزبانی جام دنیای 2024 در ایران شده، از آمریکا و مراکش به اسم رقبای ایران یاد کرد.

خبرنگار اسپانیایی: میزبانی برزیل را رد نمی کنم

گوستاوو مونانا خبرنگار و کارشناس فوتسال در اسپانیا با بازنشر خبر نامزدی ایران برای گرفتن میزبانی جام دنیای، اعلام نمود که میزبانی کشور برزیل را هم رد نمی کند. یکی از مخاطبان این کارشناس در صفحه شخصی او نوشته که ایران به علت شرایط سیاسی شانس زیادی برای میزبانی ندارد و این سئوال را مطرح نموده که آیا میزبانی هندوستان و ویتنام خبر واقعی است؟ مونانا در واکنش تاکید نموده است که روش های انتخاب میزبانی از سوی فیفا ناشناخته است.

مربی انگلیسی: مراکش آمادگی میزبانی ندارد

دیمون شاو مربی انگلیسی فوتسال که سابقه کار در کشورهای مختلف را دارد، در واکنش به خبر انتشار نامزدی ایران در کنار کشورهای مراکش و آمریکا برای جام دنیای، خبر جدیدی را اعلام نمود. شاو گفت: مراکشی ها به من گفتند که سالن ها و استادیوم های مناسبی ندارند. وی بعلاوه از آمادگی ویتنام برای میزبانی دوره بعدی جام دنیای اطلاع داد.

میزبانان دوره های گذشته

با احتساب این دوره از بازی های جام دنیای که در لیتوانی برگزار می شود، تا به امروز 9 کشور میزبان جام دنیای بوده اند: هلند (1989)، هنگ کنگ (1992)، اسپانیا (1996)، گواتمالا (2000)، چین تایپه (2004)، برزیل (2008)، تایلند (2012)، کلمبیا (2016) و لیتوانی (2021).

شانس بالای قاره آفریقا برای میزبانی

قاره آفریقا تا به امروز در مسابقات جام دنیای فوتسال میزبانی نداشته است که این موضوع می تواند شانس این قاره را برای دوره بعد افزایش بدهد. اگر مراکش و مصر به هر علت نامزد میزبانی نشوند و یا امکانات برگزاری جام دنیای را نداشته باشند، شاید فیفا به قاره آسیا و آمریکای شمالی چراغ سبز نشان بدهد.

شانس ایران برای میزبانی 2024 چقدر است

آخرین باری که ایران یک مسابقه فوتسال در سطح بالا را میزبانی نموده است، به سال 2003 و رقابت های قهرمانی آسیا بر می شود. بعد از آن ایران در جام باشگاه های آسیا چند بار میزبان شد و مسابقات جوانان قهرمانی این قاره را برگزار کرد اما در سطح دنیای، در فوتسال میزبانی نداشته ایم. فدراسیون فوتبال بعد از جام دنیای 2016 کلمبیا، اقداماتش را برای گرفتن میزبانی سال 2020 آغاز کرد اما در نهایت فیفا لیتوانی را انتخاب کرد. عدم همراهی دولت و وزارت ورزش برای گرفتن میزبانی، مسائل ساختاری، عدم حضور بانوان در استادیوم ها، تحریم ها و شرایط سخت انتقال پول و… از جمله مواردی است که می تواند شانس ایران را برای میزبانی کم کند.

میزبان چه زمانی معین خواهد شد؟

فیفا بر خلاف فوتبال، میزبان جام دنیای فوتسال را از چندین سال قبل معین نمی کند و این مسئله معمولاً تا دو سال مانده تا آغاز جام دنیای، معین نیست. برای جام دنیای 2020 لیتوانی، فیفا در سال 2018 این کشور را به اسم میزبان معرفی کرد و این موضوع سردرگمی دیگر گزینه های میزبانی را در پی داشت. اگر همین رویه ادامه داشته باشد، احتمال می رود میزبان دوره بعدی این مسابقات در سال 2022 معین شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1483

به "شانس میزبانی ایران در جام جهانی 2024 فوتسال، کدام کشور رقیب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس میزبانی ایران در جام جهانی 2024 فوتسال، کدام کشور رقیب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید