واکنش افغانستان به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در آمریکا

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، سفارت افغانستان در واشنگتن در حساب کاربری خود در توئیتر اظهارات سفیر پاکستان در آمریکا درباره تاثیر منفی تنش های کشمیر بر روند صلح افغانستان را به شدت سوال برانگیر خواند.

واکنش افغانستان به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در آمریکا

در بیانیه سفارت افغانستان در واشنگتن در این خصوص آمده است: کابل به شدت اظهارات اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا را مورد سئوال قرار داده و ربط دادن تنش ها در کشمیر به روند صلح افغانستان را نشان از سوء نیت نسبت به برقراری صلح در افغانستان می داند.

این در حالیست که وزارت امور خارجه افغانستان نیز دیروز یکشنبه با انتشار بیانه ای اظهارات سفیر پاکستان در آمریکا مبنی برتأثیر گذاری تنش ها در کشمیر بر روند صلح در افغانستان را غیر مسئولانه خوانده بود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده بود: افغانستان با تأکید بر حسن همجواری و حل چالش های منطقه ای از راه های تبادل نظر، خواهان صداقت پاکستان در عمل به تعهداتش برای یاری به روند صلح در افغانستان می باشد.

لازم به ذکر است، اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا در تبادل نظر با فاکس نیوز گفته بود: هند 25 هزار نظامی خود را در کشمیر مستقر نموده است و این وضعیت بر روند صلح افغانستان صدمه می زند. پاکستان احتمالا سربازان و قوای نظامی خود را از مرز های افغانستان به مرز های کشمیر انتقال خواهد داد. جا به جایی نیروها اوضاع را پیچیده تر خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 13

به "واکنش افغانستان به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش افغانستان به اظهارات اخیر سفیر پاکستان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید