واریز حقوق آبانماه 98 کارگران هپکو اراک

به گزارش جام پارسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از حقوق معوق آبان ماه کارگران هپکو اراک اطلاع داد.

واریز حقوق آبانماه 98 کارگران هپکو اراک

به گزارش خبرنگار از ، محمدتقی آبایی هزاوه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه نشست 18 آذر ماه استاندار مرکزی با مسئولان کشوری حقوق معوق آبان ماه کارگران هپکو اراک عصر دیروز به حساب آنان واریز شد.

آبایی هزاوه با بیان اینکه بانک ملی 5 میلیارد تومان برای حقوق معوق آبان ماه کارگران هپکو پرداخت نموده است اضافه نمود: پرداخت حقوق و دیگر معوقات کارکنان هپکو اراک در دست اقدام است و به زودی محقق می گردد.

او اضافه نمود: به منظور برطرف مسائل صنایع بزرگ اراک 18 آذرماه سال جاری نشست استاندار مرکزی با معاون اول رئیس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برگزار و مقرر شد بانک ملی 35 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت هپکو بابت حقوق و معوقات کارگران پرداخت کند.

کارخانه هپکو اراک که یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین واحد های فراوریی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، است که سال 1385 در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن که نتوانست از پس مسائل این واحد برآید و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد.

این امر اعتراضات چند باره کارگران را در پی داشت و این مشکل به حدی شد که کارگران این شرکت طی سال های 96، 97 و 98 درفواصل مختلف چندین بار تجمع اعتراضی برپا کردند و درخواست پرداخت شدن مطالباتشان را داشتند و اعلام کردند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای مشخص تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع ها مخالفند و آن را محکوم می نمایند.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال 1354 آغاز به فعالیت کرد و در حال حاضر می تواند 25 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک فراوری کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

انتهای پیغام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 350

به "واریز حقوق آبانماه 98 کارگران هپکو اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز حقوق آبانماه 98 کارگران هپکو اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید