کرونا در اروپا، از تشدید محدودیت ها در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در فرانسه

به گزارش جام پارسی، جدیدترین خبرها در اروپا از تشدید محدودیت ها در بعضی مناطق ایتالیا به دلیل افزایش آمار مبتلایان و همچنین بالا رفتن موارد ابتلای جدید به کووید 19 در فرانسه خبر می دهند.

کرونا در اروپا، از تشدید محدودیت ها در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انواع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا همچنان جولان می دهد و دردسرهای بیشتری را برای شهفرایندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تشدید محدودیت ها در ایتالیا

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که به دلیل آمارهای روزافزون ابتلا به کرونا، ایتالیا در بسیاری مناطق آزادی تردد را برای شهفرایندان محدودتر می نماید. تشدید محدودیت ها از روز یکشنبه در بعضی مناطق ایتالیا اجرایی خواهد شد.

دولت ایتالیا برای مبارزه با کرونا چند ماه پیش تقسیم کشور به مناطق خطر با محدودیت های مختلف را در دستور کار قرار داد.

وزارت بهداشت ایتالیا خاطرنشان کرد که تشدید محدودیت ها در بعضی مناطق به مدت دو ماه برقرار خواهد بود. بسیاری از بخش های ایتالیا با 60 میلیون سکنه همچنان جزو مناطق زرد با محدودیت های متعادل هستند. در حال حاضر در سراسر ایتالیا منع ترددهای شبانه از ساعت 22 حاکم است.

تشدید کنترل های مرزی در آلمان به اجرا درآمد

تشدید کنترل های مرزی در مرزهای با جمهوری چک و منطقه تیرول اتریش از شب گذشته در آلمان به حال اجرا درآمده است. این مسئله نگرانی ها و نارضایتی هایی را در بین این کشورهای همسایه آلمان و اتحادیه اروپا ایجاد نموده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان تاکید نموده که در گلوگاه های مرزی در ایالت های بایرن و زاکسن کنترل های مرزی شدیدی حاکم خواهد شد. وی اضافه نمود: کسی که از موارد استثنائات برای سفر نباشد حق عبور از این مرزها را ندارد.

وی در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان خاطرنشان کرد که هدف دولت آلمان این است که از جهش های ویروس کرونا به وسیله مرزها جلوگیری کند. وی از احتمال تاخیرهای تردد در مرزها در این شرایط خبر داده و اعلام نموده که در سایه این کنترل ها انتظار می رود که زمان های انتظار برای عبور از مرزها افزایش یابد. به گفته وی پلیس فدرال آلمان نمی تواند به راحتی ترافیک ایجاد شده را مهار کند. مسافران باید هنگام عبور از مرز یک تست منفی کرونا را ارائه دهند. این مسئله همچنین برای همه رانندگان کامیون ها هم اعتبار دارد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف دولت آلمان از روز یکشنبه از جمهوری چک و بخش های وسیعی از تیرول تنها آلمانی ها و خارجی هایی که در آلمان محل سکونت و یا حق اقامت دارند می توانند به این کشور سفر نمایند. جمهوری چک و تیرول از جمله مناطق خطر ویروس های جهش یافته از نظر دولت آلمان محسوب می شوند. این قواعد برای اسلواکی هم در نظر گرفته شده است.

این تصمیمات آلمان با اعتراضات گسترده ای همراه بوده است. وزیر امور خارجه اسلواکی انتقاد شدیدی به کنترل ها برای رانندگان کامیون ها وارد نموده و وزات خارجه این کشور روز شنبه در وب سایت خود خاطرنشان کرد: ارائه تست کرونایی که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد برای مجوز ورود به آلمان مسائل زیادی ایجاد می نماید و برای رانندگان کامیون های ما به سختی محقق می گردد. اسلواکی در انتقاد به این مسئله یادداشتی دیپلماتیک را به برلین ارسال کرد.

در مقابل نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان از این کنترل های مرزی حمایت نموده است و هیچ جایگزین دیگری را برای آن ندانست.

انتقاد شدید کمیسیون اروپایی به طرح تشدید کنترل های مرزی در آلمان

استلا کریاکیدس، کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا هم انتقاد شدیدی به طرح تشدید کنترل های مرزی در آلمان وارد نموده و در این باره گفته است: ترس از جهش های ویروس کرونا قابل درک است. اما با این حال این یک واقعیت است که این ویروس به وسیله مرزهای بسته متوقف نمی گردد.

منطقه تیرول اتریش هم به شدت نگران عواقب این تصمیمات آلمان است و برای جلوگیری از هرج و مرج تمهیداتی را مد نظر قرار داده است.

218 مرگ روزانه کرونایی در اتریش

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6114 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 218 مرگ کرونایی در این مدت خبر داده است. البته معمولا آمارها در آخر هفته ها به دلیل تست گیری های کم تر پایین تر از روزهای معمول است.

افزایش شمار مبتلایان روزانه به کرونا در فرانسه

شمار مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه هم افزایش یافته است. نهادهای بهداشتی در این کشور روز گذشته از ابتلای 21231 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که نسبت به روزهای قبل افزایش چشمگیری داشت و شمار مرگ های کرونایی هم 199 مورد افزایش داشته است.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 13308 مورد دیگر به کرونا مبتلا شده و 621 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 13532 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 311 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

تایید سریع واکسن برای ویروس های جهش یافته در دستور کار اروپا

کمیسر امور بهداشت اتحادیه اروپا هم یک فرایند سریع برای انطباق واکسن های ضد کرونای تا به حال تایید شده با ویروس های جهش یافته را درخواست نموده است. وی در این باره گفته است: ما حالا تصمیم گرفته ایم واکسنی را که توسط فراوری نمایندگان بر مبنای واکسن قبلی برای مبارزه با ویروس های جهش یافته تغییر یافته است بدون احتیاج به عبور از همه مراحل تایید تصویب کنیم. به این ترتیب دسترسی به واکسن های مناسب بدون درمعرض خطر قرار دریافت ایمنی آن سریع تر می گردد.

اتحادیه اروپا همچنین می خواهد تایید داروها علیه بیماری کرونا را هم تسریع کند.

درخواست انگلیس برای همکاری های تنگاتنگ در تقسیم واکسن کرونا

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم در اولین کنفرانس ویدئویی به عنوان رئیس گروه جی 7 می خواهد سران دیگر کشورها را به همکاری تنگاتنگ تر در تقسیم واکسن کرونا فراخواند. نشست آنلاین سران جی 7 برای آدینه آینده (19 فوریه) برنامه ریزی شده است.انگلیس در امسال میلادی ریاست این گروه را بر عهده دارد.

دفتر نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: نشست روز آدینه رهبران 7 کشور ثروتمند و صنعتی دنیا، نخستین نشست آنها از آوریل سال گذشته به شمار می رود و نخستین حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک نشست چندجانبه بین المللی خواهد بود.

جانسون در این باره گفت: ارائه راهکارها برای چالش هایی که با آن روبرو هستیم- از توزیع منصفانه واکسن به همه کشورها گرفته تا مقابله با خسارات و آسیب های وارد شده به اکوسیستم های ما و دستیابی به یک رشد و رونق پایدار از مهمترین موضوعات مذاکرات با دوستان و شرکای بین المللی مان در سراسر دنیا خواهد بود.

دفتر نخست وزیر انگلیس اضافه نمود: جانسون در این نشست خواهان همکاری گروه 7 برای اتخاذ یک رویکرد دنیای هماهنگ در قبال پاندمی ها خواهد شد، مثل ایجاد یک سامانه هشدار سریع و زودهنگام، که موجب خاتمه یافتن اختلافات سیاسی و احساسات ملی گرایانه ای گردد که مانع از واکنش و پاسخ سریع به ویروس کرونا شد.

اعتراضات ضد محدودیت ها در وین اتریش

با وجود مممنوعیت برگزاری اعتراضات روز گذشته (شنبه) مجددا اعتراضاتی علیه محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت در وین، پایتخت اتریش برگزار گردید. به گفته پلیس اتریش بیش از هزار شرکت نماینده در این تجمعات شرکت کردند.

اعتراضات از جمله علیه محدودیت های اعمال شده در تیرول برگزار گردید و معترضان خواهان کناره گیری دولت سباستین کورتس، صدر اعظم کشورشان بودند.

نهادهای بهداشتی اتریش روز یکشنبه بیش از 1400 ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور با 8.9 میلیون نفر جمعیت را خاطرنشان کردند. در تیرول اتریش هم ویروس جهش یافته آفریقایی در حال گسترش است.

تشدید کنترل های مرزی با اتریش در دستور کار ایتالیا

وزیر بهداشت ایتالیا هم قواعد سفر برای مسافران از اتریش را برای مبارزه با ویروس های جهش یافته تشدید می نماید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده افردی که بیشتر از 12 ساعت در اتریش بوده اند و همچنین مسافران از این کشور باید یک تست منفی کرونا را در مرزها ارائه دهند که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد.

اعتراضات ضد محدودیت ها در برلین

به نوشته رسانه های آلمانی مخالفان محدودیت های کرونایی اعمال شده از طرف دولت هم روز گذشته به خیابان های برلین آمدند. روی بنری که در دست معترضان قرار داشت نوشته شده بود جنون کرونا را متوقف کنید. روی پرچم بزرگی که در دست تعداد دیگری از معترضان قرار داشت نوشته شده بود: اقتصاد در حال مرگ است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4027106 نفر به کرونا مبتلا شده و 116908 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3448617 نفر به کرونا مبتلا شده و 81647 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3056035 نفر به کرونا مبتلا شده و 64747 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2710819 نفر به کرونا مبتلا شده و 93356 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2336905 نفر به کرونا مبتلا شده و 65415 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1114

به "کرونا در اروپا، از تشدید محدودیت ها در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تشدید محدودیت ها در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید