کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم فرایند تشدید محدودیت ها

به گزارش جام پارسی، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از رکورد بالای موارد ابتلای روزانه به کرونا در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، لهستان و اسپانیا دارد و در پی شیوع مجدد کرونا فرایند افزایش محدودیت ها در کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد.

کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم فرایند تشدید محدودیت ها

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی کرونا همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی بوده و مقامات این اتحادیه همچنان به دنبال راهکاری برای مهار موثر این بحران هستند.

بیشتر شهفرایندان آلمانی موافق ممنوعیت کارناوال های خیابانی در آستانه سال جدید میلادی هستند

جدیدترین اخبار کرونا از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی حدود دو سوم افراد بزرگسال در آلمان (67 درصد) از ممنوعیت برگزاری جشن ها و کارناوال های خیابانی در آستانه سال جدید میلادی برای مقابله با شیوع کرونا حمایت می نمایند. حدود یک سوم شهفرایندان هم مخالف این مسئله هستند.

اخیرا بحث هایی در عرصه سیاسی آلمان شکل گرفته مبنی بر اینکه برگزاری جشن ها و کارناوال های خیابانی در آستانه سال جدید میلادی ممنوع گردد.

انستیتو رابرت کخ آلمان: مدارس تاثیر زیادی در شیوع کرونا ندارند

نتایج آنالیز های انستیتو رابرت کخ آلمان هم نشان می دهد که خانوارهای خصوصی و خانه های سالمندان بیشترین نقش را در سرایت ویروس کرونا دارند.

بر اساس این ارزیابی اقامتگاه های پناهندگان هم از محل های با خطر بالا برای سرایت کرونا محسوب می شوند. ارزیابی این نهاد بهداشتی در آلمان نشان می دهد که حداقل تا به حال مدارس هیچ نقشی را در شیوع این ویروس نداشته اند.

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی لتونی

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی لتونی قرار گرفته است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از این پس آلمانی هایی که می خواهند به لتونی سفر نمایند باید در قرنطینه 14 روزه قرار گیرند.

دولت لتونی علت این تصمیم گیری را افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا عنوان نموده است.

آمار مبتلایان روزانه در آلمان از مرز 2 هزار نفر عبور کرد

نهادهای بهداشتی در آلمان شب گذشته از ابتلای 2034 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. انستیتو رابرت کخ آلمان هم این خبر را صبح شنبه اعلام نمود. نقطه اوج موارد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل با بیش از 6 هزار مبتلا در آلمان وجود داشت و بعد از آن این آمارها فرایند کاهشی پیدا کرد. از اواخر جولای موارد ابتلای روزانه به کرونا در آلمان مجددا فرایند صعودی به خود گرفته است.

بروکسل در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

دولت آلمان بروکسل را در منطقه خطر کرونایی خود قرار داد و درباره سفر به پایتخت بلژیک به شهفرایندان خود هشدار داده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافرانی که از این منطقه به آلمان می آیند باید قاعده تست اجباری کرونا و قرنطینه را رعایت نمایند. تنها برای دیپلمات ها استثنائاتی وجود دارد.

بروکسل در روزهای اخیر به یک منبع شیوع کرونا تبدیل شده است. وزارت خارجه آلمان با قراردادن این منطقه در لیست مناطق خطر کرونایی به این شرایط واکنش نشان داده است. آلمان درباره سفرهای غیر ضروری به این کشور به شهفرایندان خود هشدار داده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم بروکسل را به عنوان منطقه خطر کرونایی ارزیابی نموده است. از این پس مسافران از این منطقه قرمز کرونایی باید مدت 14 روز در قرنطینه قرار گیرند.

بروکسل از اهداف سفر بسیاری از گردشگر ها در آلمان محسوب می گردد،اما از آنجایی که به عنوان پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا هم محسوب می گردد هدف بسیاری سفرهای سیاسی هم هست. از این رو آلمان برای جلوگیری از به وجود آمدن مسائل استثنائاتی را در این تصمیم خود برای سفر دیپلمات ها قائل شده است.

اعضای کابینه دولت ایسلند در قرنطینه خانگی

تقریبا تمام اعضای کابینه دولت ایسلند به دلیل حضور در یک نشست که مواردی از ابتلا به کرونا در آن کشف شده است باید تست کرونا بدهند.

به گزارش رسانه ها 9 نفر از 11 نفر اعضای کابینه نخست وزیر ایسلند روز سه شنبه در هتلی با هم ملاقات کردند که در آن مواردی از ابتلا به کرونا یافت شده است. اعضای کابینه دولت ایسلند باید حالا دو بار تست کرونا بدهند یک بار در روز آدینه و یک بار دیگر در روز دوشنبه. اعضای کابینه دولت ایسلند تا زمان تعیین شدن نتیجه کرونا باید درقرنطینه خانگی قرار گیرند.

کمیسیون اتحادیه اروپا هم یاری های دولتی برای شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاینز را مد نظر قرار داده است.

تشدید محدودیت ها در لیتوانی

کشور لیتوانی هم قانون استفاده اجباری از ماسک برای مهار ویروس کرونا را در دستور کار قرار می دهد. دولت لیتوانی همچنین برای مقابله با شیوع کرونا بعضی محدودیت ها در تجمعات را در دستور کار قرار داده است.

در لیتوانی با حدود 3 میلیون نفر جمعیت تا به حال 2564 نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از 80 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

زمستانی ویژه در انتظار اتریش

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش در گفتگویی با یک رسانه چاپ این کشور درباره فرایند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در کشورش ابراز نگرانی نموده و درباره به وجود آمدن شرایطی مانند اوایل امسال میلادی در پاییز هشدار داده و از شهفرایندان خواست فاصله گذاری ها را رعایت نموده و از ماسک استفاده نمایند. وی همچنین از شهفرایندان خواست از واکسن آنفولانزا استفاده نمایند.

وزیر بهداشت اتریش همچنین گفت: بعد از یک تابستان خاص حالا یک زمستان ویژه و خاص در انتظار ما است، چرا که خطر به ویژه در فضاهای بسته بالا است.

وی با اشاره به اینکه قواعد خاصی برای توریسم در زمستان امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت همچنین گفت در این باره با ایتالیا و سوئیس هماهنگی هایی انجام خواهد شد.

محدودیت ها برای مسافران از فرانسه در دستور کار دولت انگلیس

دولت انگلیس هم اعلام نموده که مسافران از فرانسه در آینده باید این مسئله را تاید نمایند که از علائم بیماری کووید 19 رنج نمی برند و یا در 14 روز گذشته در ارتباط با بیماران کرونایی نبوده اند.

اقتصاددادنان در ایالت نوردراین-وست فالن آلمان هم انتظار دارند که در پاییز تعداد زیادی از شرکت ها دچار ورشکستگی شوند.

افزایش چشمگیر موارد ابتلای روزانه به کرونا در اسپانیا

موارد ابتلای جدید روزانه به کرونا در اسپانیا هم به بالاترین حد خود از ماه می رسیده است. وزارت بهداشت اسپانیا روز آدینه اعلام نمود که در عرض یک روز حدود 3650 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده است و به این ترتیب برای سومین روز پیاپی آمار مبتلایان روزانه در اسپانیا از مرز 3 هزار نفر عبور نموده است و به بالاترین حد خود از ماه می رسیده است.

رکورد آمار ابتلای روزانه در لهستان از زمان شیوع کرونا

در لهستان هم بیشترین موارد ابتلای روزانه از زمان شیوع کرونا ثبت شده است. روز آدینه نهادهای بهداشتی در این کشور از ابتلای 903 مورد جدید به این بیماری در عرض 24 ساعت خبر دادند. رکورد بالای قبلی آمار مبتلایان روزانه در این کشور در 8 آگوست ثبت شده بود که بالغ بر 843 مورد ابتلا بود.

بر اساس اطلاعات رسمی در لهستان تا به حال بیش از 60 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 1938 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. فرانسه حدود 38 میلیون نفر سکنه دارد.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در اروپا تا به حال در اسپانیا 407879 نفر به کرونا مبتلا شده و 28838 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 323313 نفر به کرونا مبتلا شده و 41405 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 257065 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35427 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ز دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 233021 نفر به کرونا مبتلا شده و 9328 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 234400 نفر به کرونا مبتلا شده و 30503 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 835

به "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم فرایند تشدید محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از افزایش چشمگیر مبتلایان در آلمان و اسپانیا تا تداوم فرایند تشدید محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید