هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای می پیوندند

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: معاون وزیر امور خارجه چین بیان کرد که هند و پاکستان هفته آینده در کنفرانس سازمان همکاری شانگهای به فراکسیون مشترک امنیتی می پیوندند.

هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای می پیوندند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس تریبون، هند و پاکستان که اکنون اعضای ناصر سازمان همکاری شانگهای هستند هفته آینده به فراکسیون مشترک امنیتی این سازمان می پیوندند.

سازمان همکاری های شانگهای (اس سی او) شامل کشورهای چین، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان است و هند، پاکستان، ایران، افغانستان و مغولستان نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

چینگ گوپینگ معاون وزیر امور خارجه چین در این خصوص گفت: تاثیر سازمان همکاری شانگهای گسترش یافته، کشورهای بیشتر در منطقه کوشش می نمایند تا عضو این سازمان شوند.

هند و پاکستان با عضویت در سازمان همکاری شانگهای نقش مهمی در توسعه این سازمان ایفا خواهند کرد و همچنین روابط این دو کشور بهبود خواهد یافت.

این نخستین گسترش سازمان همکاری شانگهای پس از تاسیس در سال 2001 میلادی است.

معاون وزیر امور خارجه چین گفت: کنفرانس سازمان همکاری شانگهای که توسط شی جین پینگ رئیس جمهور چین برگزار می گردد، امنیت افغانستان را نیز مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد داد.

وی گفت: گروه های جدایی طلب در منطقه دور افتاده غرب سین کیانگ که منطقه اقلیت مسلمان اویغور محسوب می گردد، به دنبال تشکیل دولت جداگانه با نام ترکستان شرقی است و این گروه ها با شبه نظامیان در آسیای مرکزی و همچنین پاکستان و افغانستان در ارتباط هستند.

معاون وزیر امور خارجه چین ادعا کرد که جنبش اسلامی ترکستان شرقی مطمئنا با گروه تروریستی داعش در ارتباط است و در فعالیت های تروریستی مرتبط نیز شرکت نموده است.

معاون وزیر امور خارجه چین گفت: دولت پکن توجه نزدیک در این خصوص دارد و با کشورهای مربوطه همکاری امنیتی خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 259

به "هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای می پیوندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و پاکستان به سازمان همکاری شانگهای می پیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید