نه غذایی که باید قبل از رفتن به خواب به هر قیمت از آنها اجتناب کنید

به گزارش جام پارسی، زیاده روی در خوردن اسنک مورد علاقه خود در موقع خوابیدن، می تواند ایده خوبی باشد. اما تحقیقات نشان می دهند که اگر موارد غذایی ویژه ای قبل از خواب مصرف شوند، واقعاً می توانند به الگوی خواب ضربه بزرگی بزنند و

نه غذایی که باید قبل از رفتن به خواب به هر قیمت از آنها اجتناب کنید

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

زیاده روی در خوردن اسنک مورد علاقه خود در موقع خوابیدن، می تواند ایده خوبی باشد. اما تحقیقات نشان می دهند که اگر موارد غذایی ویژه ای قبل از خواب مصرف شوند، واقعاً می توانند به الگوی خواب ضربه بزرگی بزنند و شما را تا پاسی از شب بیدار نگه دارند.

آیا می دانستید؟

دو علت از رایج ترین دلایل بی خوابی، مصرف کافئین افراطی و بیش از حد و حساسیت های غذایی هستند.

همه ما شب هایی داشته ایم که فکر نموده ایم ساندویچ کره بادام زمینی، کیک و یا میت لوف می تواند راهکار عالی برای داشتن خواب شب خوب باشد. با این که این غذاها برای ارضای گرسنگی آخر شب ایده آل به نظر می رسند اما حقیقتاً این گونه نیستند. در واقع، بعضی موارد غذایی وجود دارند که اگر بخواهید خواب شب ایده آلی داشته باشید، باید از آنها اجتناب کنید.

آمار نشان می دهند که بیش از 40 میلیون آمریکایی بالغ و بزرگسال، کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند. این امر آنها را در معرض ناخوشی ها چند گانه نظیر بیماری های قلبی و بی خوابی قرار می دهد. پزشکان معتقد هستند که در میان عوامل و فاکتورهای زیادی که به داشتن خواب شب خوب یاری می نمایند، رژیم غذایی یکی از مهم ترین فاکتورها است. غذاهایی را که نباید قبل از رفتن به خواب به آنها دست بزنید، کنترل کنید.

غذاهایی که باید قبل از رفتن به خواب از آنها اجتناب کنید :

بستنی :

بستنی می تواند راحت ترین غذا باشد اما یقیناً اگر در موقع خوابیدن خورده گردد هیچ راحتی برای شما ندارد. ابتدا این که بستنی چربی زیادی دارد در نتیجه اگر قبل از رفتن به خواب بخورید، بدن فرصت بسیار زیادی برای سوزاندن آن نخواهد داشت. ثانیاً شکرهای مخلوط شده در آن، سطح انرژی شما را بالا خواهند برد که شما در زمان خواب و استراحت خود به آن احتیاجی ندارید.

پاستا :

درست کردن پاستا آسان است و احتمالاً برترین انتخاب برای کسانی است که اشتیاق خوردن یک لقمه قبل از خواب را دارند، اما این قطعاً سالم ترین انتخابی نیست که شما انجام خواهید داد. مواد لازم برای درست کردن پاستا نظیر سس، روغن، پنیر و خامه سنگین، کالری بالایی دارند و در دور کمر قرار می گیرند. هم چنین پاستا کربو هیدرات زیادی دارد و اگر درست بعد از خوردن آن بخوابید، به چربی تبدیل می گردد.

شکلات تلخ :

تصمیم سختی است، اما اگر واقعاً آرزوی خواب آرامی دارید، باید شکلات تلخ را از این فهرست حذف کنید. علاوه بر مقادیر زیاد شکر و آنتی اکسیدان که انرژی فوری و آنی برای شما فراهم می نمایند، شکلات ها حاوی مقادیر زیادی کافئین و تئو برومین هستند که اینها، محرکی هستند که ضربان قلب و بی خوابی شما را افزایش می دهند.

پیتزا :

در خاتمه یک روز خسته نماینده، بدن و تمام اندام های آن به خواب آرام شب احتیاج دارند. اما خوردن پیتزا قبل از زمان خواب، می تواند موجب این گردد که سیستم گوارشی شما تا ساعت های زیادی مشغول باشد. علاوه بر پنیر چاق نماینده و تکه های گوشتی، سس گوجه فرنگی با اسیدیته بالای خود، کار برگشت اسید معده و سوزش معده را انجام می دهد.

گوشت قرمز :

این یک واقعیت است که گوشت برای ساختن بافت ماهیچه بسیار مفید است اما خوردن یک تکه بزرگ گوشت آبدار قرمز درست قبل از رفتن به خواب، قطعاً بدن شما را در تمام شب سرحال نگه خواهد داشت. گوشت قرمز، پروتئین و چربی زیادی دارد و مصرف آن درست قبل از رفتن به خواب، بدن را وادار خواهد ساخت تا فرآیند گوارشی کششی انجام دهد که می تواند خواب را مختل کند. بدن به انرژی زیادی احتیاج دارد تا پروتئین ها را تجزیه کند و قطعاً این انرژی را در هنگام خوابیدن کسب نخواهد نمود.

قهوه :

اگر می خواهید حتماً بخوابید، مطمئناً قهوه روش آن نیست چون جز اصلی قهوه کافئین است و آن یک محرک بسیار محبوب است که سیستم عصبی را بیش از حد تحریک می نماید و شما را تا دیر وقت بیدار نگه می دارد.

غذاهای سرخ شده :

غذاهای سرخ شده مثل برگر ها، سوئیس و کالباس ها، سیب زمینی و چیپس اندازه چربی بسیار بالایی دارند و هضم و گوارش آنها به زمان زیادی احتیاج دارد. مصرف چنین غذاهایی درست قبل از رفتن به خواب، به خاطر گرفتگی عضلات و درد شکم و برگشت اسید می تواند موجب مسائل خواب گردد.

کرفس :

یقیناً انتظار نمی رفت که کرفس در این فهرست باشد. آن یک گیاه پر از مواد مغذی است و برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند، بسیار عالی است. اما علاوه بر تمام فواید سلامتی که کرفس دارد، آن یک ادرار آور طبیعی هم هست. یعنی این که شما بیش از حد معمول به دستشویی خواهید رفت چون ادرار آورها سرعت دفع ادرار را بالا می برند.

غذاهای چینی :

آخرین مورد در این فهرست، غذاهای چینی است. چرا باید قبل از رفتن به خواب از غذاهای چینی اجتناب کنید؟ خوب، علاوه بر تمام ادویه ها و اندازه روغن سنگین، غذاهای چینی شامل MSG (گلوتامات مونو سدیم) هم هستند؛ این یک محرک است که دارای خواصی مثل کافئین است و به خواب رفتن فرد را سخت می سازد.

منظور این نیست که باید کلاً از غذاهای ذکر شده در بالا اجتناب کرد. بلکه مصرف آنها به اندازه محدود، بسیار هم عالی است اما شام را باید 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به خواب تمام کرد؛ چون در این صورت، بدن احساس سبکی بیشتر و نفخ کمتری خواهد نمود و استراحت و آرامش شب خوبی خواهد داشت.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1490

به "نه غذایی که باید قبل از رفتن به خواب به هر قیمت از آنها اجتناب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نه غذایی که باید قبل از رفتن به خواب به هر قیمت از آنها اجتناب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید