ناو جنگی آمریکا وارد تنگه میان چین و تایوان شد

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت دفاع تایوان خاطرنشان کرد یک ناو جنگی آمریکا از جانب شمال وارد تنگه میان چین و تایوان شده و از این تنگه عبور نموده است.

ناو جنگی آمریکا وارد تنگه میان چین و تایوان شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه خاطرنشان کرد یک ناو جنگی آمریکا از جانب شمال وارد تنگه میان چین و تایوان شده و از این تنگه عبور نموده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا خاطرنشان کرد ناو جنگی جان فین مجهز به موشک های راهنمایی شونده در چارچوب برنامه ای عادی وارد تنگه تایوان شده است.

ناوگان هفتم آمریکا خاطرنشان کرد نیرو های نظامی این کشور به پروازها، دریانوردی و انجام عملیات نظامی در هر منطقه ای که از نظر قوانین بین المللی مجاز باشد ادامه خواهند داد.

چین تایوان را بعنوان یک استان جداشده از خود تلقی می نماید و امیدوار به پیوستن مجدد تایوان به خاک خود است. پکن تهدید نموده است اگر ناچار باشد برای الحاق مجدد تایوان به خاک خود از قوه قهریه استفاده خواهد نمود.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن از چین درخواست نموده است که به ارعاب تایوان با بکارگیری ابزار های نظامی، دیپلماتیک و مالی سرانجام بدهد. آمریکا تاکید می نماید که جزیره تایوان از حمایت قاطع آمریکا برخوردار است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1203

به "ناو جنگی آمریکا وارد تنگه میان چین و تایوان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو جنگی آمریکا وارد تنگه میان چین و تایوان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید