جنگ آمریکا و چین در زیر دریا ، برنده این نبرد کیست؟

به گزارش جام پارسی، بزرگ ترین قرارداد خصوصی برای یکی از پیشرفته ترین کابل های فیبر نوری زیر دریا بسته شد.

جنگ آمریکا و چین در زیر دریا ، برنده این نبرد کیست؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، این یک پیروزی بزرگ در جنگ نیابتی پیشرونده بین آمریکا و چین بر سر فناوری هایی است که در دهه های آینده مشخص می نماید چه کسی به تسلط مالی و نظامی دست می یابد.

در ماه فوریه، شرکت آمریکاییSubCom LLC کابلی 600 میلیون دلاری برای انتقال داده ها از آسیا به اروپا، به وسیله آفریقا و خاورمیانه، با سرعت های فوق العاده بیش از 12 هزار مایل فیبر در امتداد بستر دریا شروع نموده است. این کابل با نام جنوب شرقی آسیا - خاورمیانه - اروپای غربی 6 یا به اختصار SeaMeWe-6 شناخته می گردد؛ درحالی که مسیر خود را از سنگاپور به فرانسه طی می نماید و در راه از 3 دریا و اقیانوس هند عبور نموده و ده ها کشور را به هم متصل می نماید. نصب این کابل قرار است در سال 2025 به خاتمه برسد.

این در حالی است که چین پیش از این بنا داشت تا این پروژه را اجرایی کند. یک شرکت چینی که به عنوان نیرویی در صنعت کابل سازی زیر دریا شناخته شده است به نام HMN Technologies Co Ltd - 3 سال پیش در آستانه بستن این قرارداد بود. مشتری کابل کنسرسیومی متشکل از ده ها شرکت دنیای بود. 3 شرکت مخابراتی دولتی چین به عنوان اعضای کنسرسیوم متعهد شده بودند که شامل شرکت آمریکایی مایکروسافت و شرکت مخابراتی فرانسوی Orange SA می شد.

شرکت HMN Tech که به طور حداکثر متعلق به غول مخابراتی چینی Huawei Technologies Co Ltd بود، در اوایل سال 2020برای فراوری و نصب کابل انتخاب شد. پیشنهاد 500 میلیون دلاری HMN Tech تقریباً یک سوم مقرون به صرفه تر از پیشنهاد اولیه ارائه شده به کنسرسیوم کابلی به وسیله ساب کام مستقر در نیوجرسی بود. کابل کشی از سنگاپور به فرانسه می توانست بزرگ ترین پروژه HMN Tech تا به امروز باشد و آن را به عنوان سریع ترین سازنده کابل های زیر دریایی در دنیا تثبیت کند و دسترسی دنیای 3 شرکت مخابراتی چینی که قصد سرمایه گذاری در آن را داشتند، توسعه دهد. اما آمریکا که نگران احتمال جاسوسی چینی ها از این کابل های ارتباطی حساس بود، یک کمپین موفقیت آمیز برای انتقال قرارداد به ساب کام به وسیله مشوق ها و فشار بر اعضای کنسرسیوم تشکیل داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1889

به "جنگ آمریکا و چین در زیر دریا ، برنده این نبرد کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ آمریکا و چین در زیر دریا ، برنده این نبرد کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید