فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی بیمارستان رازی رشت به زودی افتتاح می گردد

به گزارش جام پارسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احتیاج مبرم مرکز آموزشی و درمانی رازی رشت به آزمایشگاه توسعه یافته و جوابگو، گفت: فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی در این مرکز با اعتبار بالغ بر 18 میلیارد تومان به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می گردد.

فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی بیمارستان رازی رشت به زودی افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران گیلان ،دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه امکانات روبنایی و زیربنایی را یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و اظهار کرد: توسعه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و دانشجویی بدون شک مستلزم فراهم بودن زیرساخت های مکفی و قابل دسترس است.

وی با بیان اینکه گیلان به اذعان مسئولان ارشد کشور، ازجمله استان های کم برخوردار و عقب مانده در حوزه سلامت بود، اضافه نمود: این عقب ماندگی با شیوع ویروس کرونا، افزایش بار بیماری و مراجعه بیش ازپیش بیماران به مراکز ارائه دهنده خدمات بیشتر خود را نشان داد. ازاین رو تصمیم گرفته شد تا بخش عمده ای از توان مدیریتی را در توسعه زیرساخت ها به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه شرایط موجود نظام سلامت گیلان به هیچ وجه زیبنده مردم فرهیخته و بافرهنگ گیلانی نیست، گفت: اصلاح، احداث و بهسازی فضاهای متناسب با احتیاج بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گیلان مهم ترین دغدغه ما بوده که در جهت ارتقا و بهبود آن ها از تمام ظرفیت های ملی به ویژه در سازمان برنامه وبودجه، وزارت بهداشت و همچنین نیروهای مسلح استفاده شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه بهبود شرایط بهداشت و درمان گیلان، علاوه بر داشتن نیروهای توانمند انسانی، احتیاجمند همگرایی و کوشش مضاعف است، توضیح داد: در سایه اتحاد، همگرایی و کوشش مضاعف و پیگیری مستمر، هر مجموعه ای به رشد، بالندگی و توسعه دست پیدا خواهد نمود، در غیر این صورت، باید برای تأمین کوچک ترین احتیاج های آن مجموعه با چالش های فراوان روبرو شد.

دکتر سالاری با بیان اینکه اصلاح زیرساخت های درمانی یکی از دغدغه های دانشگاه طی دو سال اخیر بوده، اظهار داشت: اصلاح زیرساخت در بیمارستان های آموزشی و درمانی همچون رازی رشت با توجه به بار مراجعات بالا در پی شیوع کرونا، از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده که اقدامات قابل توجهی نیز در آن به ویژه در احداث و توسعه آزمایشگاه تخصصی تشخیصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مراجعه بالای بیماران در آزمایشگاه مرکز دانشگاهی رازی و احتیاج ضروری این بخش به افزایش و توسعه فضای فیزیکی، گفت: خوشبختانه با کوشش ها و پیگیری های مستمر از سازمان برنامه وبودجه و همچنین وزارت بهداشت، توانستیم فاز نخست آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز را به اتمام و به بهره برداری برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی مرکز دانشگاهی رازی بالغ بر 18 میلیارد تومان اعتبار صرف شده، گفت: فاز نخست آزمایشگاه این مرکز با یک میلیارد و 650 میلیون تومان اعتبار احداث و همچنین با 17 میلیارد تومان دیگر تجهیز شده و اکنون آماده افتتاح است.

دکتر سالاری با بیان اینکه در فاز نخست آزمایشگاه مرکز دانشگاهی رازی رشت، 450 مترمربع به فضای آزمایشگاهی بیمارستان اضافه نموده شده، گفت: این مرکز می تواند به صورت 24 ساعته به بیماران با سرعت و دقت بیشتری خدمات اورژانسی و تخصصی ارائه کند.

وی با برشمردن بعضی از مزیت های آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی رازی رشت، گفت: در این آزمایشگاه جدید، همه تجهیزات به روزرسانی شده اند و تست ها نیز از نظر کمیت و کیفیت افزایش یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی دیگر از مزیت های آزمایشگاه جدیدالاحداث رازی رشت را افزایش فضای فیزیکی دانست و گفت: فضای فیزیکی این مرکز آزمایشگاهی جدید از 200 متر به 600 متر افزایش یافته و علاوه بر آن از ارجاع تست های بیماران به بیرون از بیمارستان جلوگیری شده است.

دکتر سالاری با بیان اینکه همه تجهیزاتی که در این آزمایشگاه استفاده می شوند، دارای پشتیبان هستند، اضافه نمود: سطح تست ها به سه پله ارتقا پیداکرده اند و خوشبختانه در حال حاضر تمامی آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان، در این مرکز آزمایشگاهی انجام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1300

به "فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی بیمارستان رازی رشت به زودی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست آزمایشگاه فوق تخصصی بیمارستان رازی رشت به زودی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید