سنگ تمام شیرازی ها برای گردشگران این هفته خاص!

به گزارش جام پارسی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اعلام ویژه برنامه های هفته گردشگری در استان گفت: تخفیف های خوبی در هتل ها برای گردشگران در نظر گرفته شده است..

سنگ تمام شیرازی ها برای گردشگران این هفته خاص!

به گزارش تسنیم ، سید مؤید محسن نژاد امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانگردی برگزار گردید، از برگزاری 64 برنامه در این هفته اطلاع داد و اظهارداشت: هفته جهانگردی تمرینی برای پرداخت به این حوزه در طول سال است.

وی توضیح داد: هفته جهانگردی، فرصت مغتنمی برای معرفی محیط های طبیعی مقاصد کمتر شناخته شده در استان و فراهم شدن زیرساخت های لازم برای حضور جهانگردی در تمام نقاط فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فارس ادامه داد: فردا، پنجم مهرماه بازدید از همه جاذبه های تاریخی تحت نظارت این اداره کل رایگان است.

محسن نژاد بعلاوه از اعمال تخفیف 10 تا 30 درصدی واحدهای اقامتی در راستای ترغیب افزایش سفر به فارس در ایام هفته جهانگردی که پنجم تا یازدهم مهرماه ادمه دارد، اطلاع داد.

وی به حضور فعالان جهانگردی در 10 مدرسه با همکاری آموزش و پرورش برای معرفی اماکن جهانگردی، غبارروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی با حضور فعالان جهانگردی، راه اندازی انجمن حرفه ای جهانگردی سلامت در فارس به عنوان دومین استان کشور، برگزاری دومین میز ملی جهانگردی خوراک، اجرای تور ویژه دانشجویان رشته های هتلداری و جهانگردی، برگزاری تورهای شهروندی و برگزاری تورهای طبیعت گردی با شعار سازمان جهانی جهانگری مبنی بر حفظ محیط زیست و محیط طبیعی به عنوان برنامه های شاخص هفته جهانگردی اشاره نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فارس بعلاوه از برگزاری تور تخصصی ویژه سالمندان، اجرای تور با عنوان راهیان پیشرفت و بازدید از پارک علم و فناوری استان، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری سمینار حضوری در مورد فرهنگ غذا و سفره ایرانی، برگزاری سمینار اقامتگاههای بومگردی و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری سمینار مجازی توسعه پایدار جهانگردی بر اساس رهبری در حوزه انرژی و زیست محیطی و رونمایی از کتاب بازارچه محلی شیراز با همکاری شهرداری این کلانشهر در هفته جهانگردی اطلاع داد.

محسن نژاد گفت: برگزاری جشنواره انگور در دشمن زیاری، برگزاری جشنواره خوراک و غذای سنتی در شهرستان های کازرون و سپیدان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بوانات، برگزاری تورهای طبیعت گردی، برگزاری تورهای تاریخی، طبیعی و زیارتی، ملاقات با خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری دوره آموزشی با رویکرد جهانگردی سبز در اقامتگاههای بومگردی با همکاری 14 مرکز در سطح فارس از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته جهانگردی است.

وی بعلاوه از عملیات اجرایی 30 واحد اقامتگاه سنتی، هتل، هتل آپارتمان، بوتیک هتل و شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی در فارس اطلاع داد و گفت: 11 واحد از مجموع این واحدها در هفته جهانگردی با بهره برداری می رسند که افتتاح یک هتل در شیراز و یک هتل آپارتمان در منطقه کامفیروز از جمله آنهاست و با بهره برداری این واحدها، 400 فرصت شغلی فراهم می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فارس در انتها سخنان خود و در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت که سال گذشته 110 هزار جهانگرد خارجی وارد فارس شده اند.

به گزارش تسنیم، 5 مهرماه مقارن یا روز جهانی جهانگردی به وسیله جهانی جهانگردی پیش بینی شده که ایران از پنجم تا یازدهم مهرماه هفته جهانگردی برگزار می گردد.

بعلاوه سفر به فردای ایران با جهانگردی و سرمایه گذاری سبز نیز شعار سال جاری ایران در هفته جهانگردی اعلام شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1953

به "سنگ تمام شیرازی ها برای گردشگران این هفته خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ تمام شیرازی ها برای گردشگران این هفته خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید