دلیل فوتی های کرونا در مشهد، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی

به گزارش جام پارسی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دلیل فوت نیمی از بیماران کرونایی که در 48 ساعت اول مراجعه به بیمارستان رخ می دهد، خبرداد.

دلیل فوتی های کرونا در مشهد، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی

خبرنگاران مشهد - سید جواد حسینی گفت: 47 درصد فوتی های ناشی از کرونا در 48 ساعت اول مراجعه به بیمارستان، به دلیل مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

به گفته او، در حال حاضر 96 درصد جمعیت بالای 17 سال خراسان رضوی دز اول، 85 درصد دز دوم و 30 درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرایط خراسان رضوی در تزریق دز اول و دوم واکسن کرونا نسبت به میانگین کشوری بهتر است، اما در دز سوم حدود سه درصد از میانگین کشوری عقب هستیم.

حسینی گفت: طبق آنالیز های موجود اکنون حدود یک میلیون نفر در خراسان رضوی نوبت دز سوم آنها فرا رسیده اما مراجعه ننموده اند.

او گفت: تیم های واکسیناسیون سیار با مدلی متفاوت برای تزریق دز سوم در مشهد راه اندازی می گردد، این تیم ها به مدت 10 روز فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید

رسانه، عاملی مهم در مطلع سازی برای تزریق واکسن کرونا است

محسن نصر پور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: طی نظرسنجی اجرا شده از 600 نفر در 33 نقطه مشهد که در اسفند انجام شد، 29 درصد از پاسخ دهندگان دورهمی ها و 10 درصد مسافرت را عامل انتقال کرونا دانسته اند، در حالی که این ذهنیت اشتباه است و مسافرت و دورهمی بیش از این عامل انتقال کرونا است.

او گفت: نیازمند مطلع سازی و حساسیت بیشتر جامعه برای تزریق دز سوم واکسن کرونا هستیم و در این زمینه رسانه ها نقش مهمی برعهده دارند.

مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: از شش مرجع تقلید، کلیپ های 12 ثانیه ای به منظور تشویق مردم برای همراهی با تزریق واکسن تهیه شده است که آماده پخش در تابلوهای شهری و تابلوهای محیطی است.

نصرپور گفت: با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می شویم برای ترویج دید و بازدید مجازی باید برنامه ریزی و تبلیغ کنیم و بعلاوه نظارت و کنترل زائران خارجی تقویت گردد.

/ت.ز

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1685

به "دلیل فوتی های کرونا در مشهد، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل فوتی های کرونا در مشهد، مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید