خبرنگاران کاهش 71 درصدی تردد مسافران نوروزی فرودگاه ارومیه

به گزارش جام پارسی، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: تردد مسافران نوروزی فرودگاه ارومیه طی نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا 71 درصد کاهش داشت.

خبرنگاران کاهش 71 درصدی تردد مسافران نوروزی فرودگاه ارومیه

محمدعلی نائل قراملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری 74 پرواز در فرودگاه ارومیه انجام شد و طی این پروازها چهار هزار و 284 نفر جابه جا شدند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تعداد پروازها و کاهش 71 درصدی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شیوع بیماری کرونا بود، بیان نمود: از 25 اسفند سال 1397 تا 15 فروردین 1398 در مجموع 162 سورتی پرواز در فرودگاه های استان اجرا شده و 15 هزار و 14 نفر از این طریق مسافرت نموده بودند.

وی همچنین میزان کاهش پرواز فرودگاه ارومیه به نسبت مدت مشابه سال گذشته را 46 درصد اعلام نمود و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام تدابیر لازم برای قطع زنجیره انتقال این بیماری روزانه تنها یک تا سه پرواز اجرا شده است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: از 23 فروردین ماه جاری با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با درنظرداشتن شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی بعضی محدودیت ها نسبت به انجام پروازهای فرودگاهی برداشته می گردد.

نائل قراملکی اضافه کرد: کاهش تعداد کانترهای فعال، تغییر چیدمان و افزایش فاصله جایگاه های پایانه فرودگاهی، نصب بنر رعایت فاصله 1.5 متری در مکان های پر تجمع مسافرین و استقبال کنندگان تعطیلی اتاق های فرودگاهی ماننداتاق سیگار، از جمله مواردی است که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه ارومیه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان به وسیله فرودگاه ارومیه انجام می گردد؛ تهران، مشهد و استانبول سه جهت پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته ای 39 پرواز، شامل 2 پرواز به مقصد مشهد و 2 پرواز به مقصد استانبول و 35 پرواز به مقصد تهران توسط شرکت های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 602

به "خبرنگاران کاهش 71 درصدی تردد مسافران نوروزی فرودگاه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 71 درصدی تردد مسافران نوروزی فرودگاه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید