تعطیلات عید غدیر را در خانه بمانیم ، سفرهایی که مقصدشان آخرت است ، 271 شهرستان ایران در شرایط قرمز و هشدار کرونا

به گزارش جام پارسی، کرونا همچنان در حال تاخت وتاز است و روزانه بیش از 200 قربانی می گیرد در این شرایط بعضی برای تعطیلات آخر هفته منتهی به عید غدیر بار سفر بسته اند حال آنکه کرونای مرگبار در جاده ها انتظار مسافران را می کشد.

تعطیلات عید غدیر را در خانه بمانیم ، سفرهایی که مقصدشان آخرت است ، 271 شهرستان ایران در شرایط قرمز و هشدار کرونا

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، برخلاف پیش بینی ها ویروس کرونا در تابستان نه تنها ضعیف تر نشد، بلکه قدرت سرایتش بیشتر هم شد به شکلی که بیشتر استان های کشور در شرایط رنگ قرمز یا نارنجی قرار دارند. شمار بیماران بدحال بیشتر شده است و برخلاف پیک اول کرونا که بیشتر سالمندان درگیر کرونا بودند، حالا بیماران جوان تر و بچه ها هم طعمه ویروس مرگبار کرونا شده اند.

271 شهرستان در شرایط هشدار و قرمز کرونا

روز گذشته (14 مرداد) سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از شرایط قرمز و هشدار کرونایی 271 شهرستان کشور اطلاع داد و گفت: باید توجه کرد که در حال حاضر 170 شهرستان در کشور در شرایط قرمز و 101 شهرستان در شرایط هشدار قرار دارند.

آمار جدید کرونا در ایران | آمار قربانیان همچنان بالای 200 نفر | شرایط هشدار و قرمز در 26 استان | گیلان و یزد قرمز شدند ؛ قم در شرایط هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: قرار نگرفتن استان یا شهرستانی در شرایط قرمز یا هشدار به معنای نبود بیماری در آن منطقه نیست، بلکه اکنون تمامی مناطق کشور آلوده به ویروس هستند.

شرایط قرمز کرونایی در گیلان و مازندران

همواره وقتی چند روزی تعطیلی پشت سر هم در تقویم داریم، بسیاری از خانواده ها به ویژه پایتخت نشینان هوس سفر به شمال به سرشان می زند و بار سفر می بندند و گزارش های پلیس راهور هم همواره از ترافیک سنگین جاده های شمالی خبر می دهد، این در حالی است که استان های شمالی از نظر شرایط کرونا و شمار موارد بستری و ابتلا به کرونا حال و روز خوبی ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره سفر به استان های شمالی مانند گیلان و مازندران هشدار داد و گفت: استان گیلان در شرایط قرمز واقع شده است، در این استان در اسفند ماه سال قبل شاهد خیز شدید بیماری در همه شهرستان ها بودیم که از اوایل فروردین ماه سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری این استان شروع شد و این فرایند کاهشی تا خرداد ماه ادامه پیدا کرد.

وی درباره سفر به استان های شمالی مانند گیلان و مازندران هشدار داد و گفت: متاسفانه در تیر ماه امسال مجددا شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون 5 شهرستان استان گیلان در شرایط قرمز و 4 شهرستان نیز در شرایط هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان های ورودی و پرمسافر استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای فرایند تندتری است.

لاری با بیان اینکه طبق گزارش های واصله 20 تا 30 درصد موارد ابتلا و بستری مربوط به مسافرانی است که به شهرهای گیلان سفر نموده اند، گفت: بنابراین درخواستمان از مردم آن است که از هرگونه سفر غیرضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری نمایند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان مازندران نیز ظرف 6 هفته گذشته بیش از 4 برابر افزایش پیدا نموده است و از هموطنان خواهشمندیم از هر گونه سفر غیرضروری به استان مازندران به طور جدی خودداری نمایند.

شرایط بغرنج شهرهای زیارتی ایران

یکی دیگر از مقاصد سفر در تعطیلات چند روز آخر هفته، شهرهای زیارتی مانند قم و مشهد مقدس است، این در حالی است که شرایط خراسان رضوی بغرنج است، این جمله را ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت بیان نموده است چراکه ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد 300 درصد رشد داشته است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان این که در شرایط کنونی کرونایی که شمار مرگ ومیرها افزایش یافته توصیه اصلی وزارت بهداشت به حداقل رساندن سفرها تا اطلاع ثانوی از جمله سفر به شهرهای زیارتی به ویژه شهر مشهد است، گفت: مسافرت به اماکن مقدس در شرایط کنونی به هیچ عنوان توصیه نمی گردد، زیرا با افزایش تعداد زائران، رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز دشوارتر خواهد شد و از همه هموطنان تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر ننمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط هشداردهنده استان قم شرح داد: اولین موارد کرونا در ایران در استان قم شناسایی شد و این استان خیز بسیار شدیدی را در اسفند 98 در موارد ابتلا و بستری تجربه کرد، متاسفانه از اواخر خرداد نمودار موارد بستری روزانه در این استان شیب صعودی پیدا نموده است و بیم آن می رود که با عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه ای برای خیز مجدد بیماری کرونا در این استان فراهم گردد.

سفرهایی که مقصدشان آخرت است

مسعود یونسیان، استاد دانشکده بهداشت و عضو کمیته اپیدمیولوژی کوویدـ19 علوم پزشکی تهران، درباره سفر در ایام کرونایی گفت: حضور در رستوران ها و اماکن بین راهی، تماس بین فردی و تماس با سطوحی که روزانه افراد متعدد با آن ها تماس دارند و به طور مناسب ضدعفونی نمی شوند، افزایش اختلاط بین افراد از خانواده های مختلف از جمله علل افزایش بروز بیماری متعاقب سفرهای بین شهری است.

به گفته وی، مشکل اصلی این است که بین هر نوع تغییر رفتار و تغییر در تعداد موارد جدید بیماری روزها تا هفته ها فاصله وجود دارد و در نتیجه مردم عادی ممکن است به سادگی متوجه ارتباط بین این وقایع نشوند و در آنالیزهای آماری بهتر می توان این ارتباط را دید به خصوص آمارهای مرگ چندین هفته بعد از تغییر رفتارها تغییر می نمایند.

از قلم نیاندازید اصلی ترین عامل جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی یک تا 1.5 متر، شست وشوی دست ها و استفاده از ماسک است. بیایید در این روزهای اوج کرونا سفر نکنیم و در خانه بمانیم و ایام عید سعید غدیر را در کنار اعضای خانواده به شادی سپری کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 767

به "تعطیلات عید غدیر را در خانه بمانیم ، سفرهایی که مقصدشان آخرت است ، 271 شهرستان ایران در شرایط قرمز و هشدار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات عید غدیر را در خانه بمانیم ، سفرهایی که مقصدشان آخرت است ، 271 شهرستان ایران در شرایط قرمز و هشدار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید