عصبانیت کیهان از حجاریان؛ شما جمهوریت را قبول ندارید

به گزارش جام پارسی، کیهان نوشت: سعید حجاریان از فعالین مدعی اصلاحات به تازگی در یادداشتی با عنوان ردیّه ای بر عباس عبدی! نوشته: دوست گرامی آقای عباس عبدی در یادداشتی با عنوان احیای نهاد نخست وزیری جهت حل مسئله چندین ساله رؤسای جمهور و حواشی این سِمت اعم از برگزاری انتخابات، کارآمدی کابینه و البته بیشینه کردن کارکرد مجلس مؤمن و انقلابی پیشنهاد کردند به سوی احیای نهاد نخست وزیری حرکت کنیم.

عصبانیت کیهان از حجاریان؛ شما جمهوریت را قبول ندارید

حجاریان در ادامه نوشته: من برای آنکه نظر آقای عبدی لحاظ گردد و ترکیب قانون اساسی برهم نخورد، پیشنهاد ایشان را این گونه اصلاح می کنم که در انتخابات آینده فقط یک نامزد از سوی شورای نگهبان برای تصدی سمت ریاست جمهوری معرفی و تأیید گردد. به این ترتیب اولاً احزاب و نیرو های سیاسی تکلیف کار خود را پیش از موعد می دانند. ثانیاً مردم سود و زیان ورود یا عدم ورود به انتخابات را دقیق تر محاسبه می نمایند.

ثالثاً دعوایی میان نهاد اجرایی و نظارتی پدید نخواهد آمد، وانگهی در مصرف صندوق صرفه جویی می گردد. رابعاً در تولیدات سمعی و بصری و متنی صرفه جویی می گردد و خبری از برنامه تلویزیونی و ستاد انتخاباتی و پوستر و... نخواهد بود.. طبیعتاً آقای حجاریان و همقطاران وی باید در شرایط فعلی بابت کارنامه دولتِ اصلاح طلبان جوابگو باشند، نه اینکه با نارنجک های دودزا حواس افکار عمومی را از نقطه اصلی منحرف نموده و حاشیه سازی نمایند.

سعید حجاریان- 25 اردیبهشت 96- (چهار سال پس از روی کار آمدن دولت روحانی و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری) در یادداشتی با تشویق مردم به رأی دادن مجدد به روحانی نوشته بود: آقای روحانی چهار سال پیش با یک کلید آمد و توانست قفل تحریم های هسته ای را با آن باز کند و برجام را رقم بزند. روحانی این بار با یک دسته کلید آمده است. یک دست کلید است به زیر بغل عشق / از بهر گشاییدن ابواب رسیده، ایشان قول داده است که سایر تحریم ها را نیز رفع کند و موضوعاتی، چون حصر و رکود و فساد را از میان بردارد به شرط آنکه مردم زیادی به وی رأی دهند.

فی الواقع دندانه های کلید روحانی مردم اند و اگر آنان به صحنه نیایند، از روحانی کاری بر نخواهد آمد ولو با رأیی شنماینده پیروز انتخابات گردد؛ مفتاح شو، مفتاح را دندانه شو، دندانه شو، من 29 اردیبهشت به ادامه جهت تدبیر و امید رأی می دهم.

گویا آقای حجاریان دچار ضعف حافظه شده و این متن غلیظ و شدید در حمایت از دولت روحانی را فراموش نموده است. شاید هم مشغله فراوان وی در تجارت گندم و حساب و کتاب درآمد ها و سود های هنگفت امور مالی، فرصتی برای تفکر درباره اظهارات گذشته باقی نگذاشته است.

وضع موجود هیچ ربطی به شیوه انتخابات ندارد، بلکه علت اصلی وضع موجود نتیجه انتخاب آن دولتی است که شما تمام قد از آن دفاع نموده و مردم را به رأی دادن به آن توصیه کردید. آن دولتی که اکثریت مطلق آن در اختیار مدعیان اصلاحات است.

آقای حجاریان و همقطاران وی، بار ها ثابت نموده اند که با جمهوریت میانه خوبی ندارند. این طیف در سال 88 علی رغم شکست در انتخابات و اذعان به عدم تقلب در جلسات خصوصی، در پشت تریبون و وسط خیابان، دروغ تقلب را مطرح نموده و علیه جمهوریت شورش کردند و با گردن کشی مقابل قانون، 8 ماه کشور را در آشوب و التهاب فرو بردند.

حجاریان این بار با این ایده که فقط یک نامزد از سوی شورای نگهبان برای تصدی سمت ریاست جمهوری معرفی و تأیید گردد، جمهوریت را مورد تمسخر و توهین قرار داده است.

آقای حجاریان و همفکران وی، به جای تمسخر مردم، باید درباره کارنامه دولتِ اصلاح طلبان به افکار عمومی جوابگو باشند.

متأسفانه طیف مدعی اصلاحات به دسته ای از فرصت طلبان بدل شده که هر روز رنگ عوض می نمایند و همواره ژست طلبکار و ناراضی به خود می گیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 837

به "عصبانیت کیهان از حجاریان؛ شما جمهوریت را قبول ندارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت کیهان از حجاریان؛ شما جمهوریت را قبول ندارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید