لوکاشنکو: توطئه خارجیان را خنثی کردیم

به گزارش جام پارسی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس روز جمعه گفت که توانسته است توطئه خارجیان را که به دنبال بی ثبات کردن این کشور بودند، خنثی کند.

لوکاشنکو: توطئه خارجیان را خنثی کردیم

لوکاشنکو که قصد دارد برای تمدید دوره زمامداری خود بار دیگر در ماه اوت انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند، این سخنان را یک روز پس از از آن به زبان آورد که ویکتور باباریکو، اصلی ترین رقیب سیاسی خود را بازداشت کرد.

او که مدت 26 سال است در این کشور قدرت را در دست دارد، امسال با چالشی جدی برای زمامداری روبروست. زیرا شیوع ویروس کرونا در کنار مسائل گسترده مالی و نقض حقوق بشر، نارضایتی عمومی علیه او را به سطح کم سابقه ای افزایش داده است.

اتحادیه اروپا خواستار آزادی فوری ویکتور باباریکو، بانکدار 56 ساله شده است. او یک روز پیش از این به اتهام ارتکاب تخلفات مالی توسط ماموران دستگاه قضایی بلاروس بازداشت شد.

به گزارش یورونیوز، الکساندر لوکاشنکو مدعی است که رقیب او قصد داشته اعتراضات خیابانی اخیر در این کشور را به سمت قیامی بزرگ مانند آنچه در سال 2014 میلادی در اوکراین روی داد، سوق دهد.

لوکاشنکو که به تازگی روابطش با روسیه تیره شده، گفت که ویکتور باباریکو توسط دست نشانده های روسی کنترل می شود. باباریکو پیش از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری بلاروس، رئیس دفتر منطقه ای گازپروم بانک روسیه بود.

او حتی مدعی شد که این بانک به تامین مالی کمپین انتخاباتی ویکتور باباریکو پرداخته است؛ ادعایی که از سوی تیم انتخاباتی باباریکو رد شد.

سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان الکساندر لوکاشنکو گفت که روسیه هیچ برنامه ای برای دخالت در امور بلاروس ندارد. دیمیتری پسکوف در این باره گفت: کرملین نامزدی برای انتخابات بلاروس ندارد و نامزد این انتخابات، مردم بلاروس هستند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 726

به "لوکاشنکو: توطئه خارجیان را خنثی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو: توطئه خارجیان را خنثی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید