طرز تهیه پنینی گوشت خوشمزه به روش رستورانی

به گزارش جام پارسی، مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ نموده 400 گرم

طرز تهیه پنینی گوشت خوشمزه به روش رستورانی

قارچ 400 گرم

پیاز 1 عدد

پنیر پیتزا ورقه ای 4 عدد

کنسرو ذرت 2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای 1 عدد

پودر سیر، پودر پاپریکا و پولبیبر به میزان کافی

آویشن، فلفل قرمز و دارچین به میزان کافی

نمک و روغن به میزان کافی

نان برگر 4 عدد

طرز تهیه پنینی گوشت

مرحله اول

برای تهیه پنینی گوشت و قارچ در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با کمی روغن درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای گردد.

مرحله دوم

در این مرحله میزانی زردچوبه به تابه اضافه نموده و یک دقیقه دیگر پیاز را تفت می دهیم. در ادامه گوشت چرخ نموده را به همراه میزانی پودر سیر، پودر پاپریکا، پولبیبر، آویشن، فلفل قرمز و دارچین به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد، سپس قارچ و دلمه ای را به صورت نگینی خرد نموده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه ذرت کنسروی را اضافه نموده و مواد را چند دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله میزانی نمک و فلفل سیاه به همراه نصف فنجان آب به تابه اضافه نموده و درب تابه را می گذاریم تا گوشت و دیگر مواد به طور کامل بپزند و آب درون تابه به طور کامل کشیده گردد، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله نان های برگر را باز می کنیم و مواد گوشتی را داخل نان ها می ریزیم. در ادامه روی مواد پنیر روقه ای قرار می دهیم، سپس دستگاه گریل را روشن می کنیم و نان ها را درون آن قرار می دهیم تا گریل شوند.

مرحله ششم

در صورتی که دستگاه گریل یا ساندویچ ساز در منزل نداشته باشیم، یک تابه گریل را به خوبی گرم می کنیم، سپس نان ها را درون آن قرار می دهیم. در ادامه یک جسم سنگین روی نان ها قرار می دهیم تا به طور کامل گریل شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه یک سمت ساندویچ ها گریل شد، آن ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز گریل گردد. در نهایت پنینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و پس از برش زدن به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع: چی شی

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1866

به "طرز تهیه پنینی گوشت خوشمزه به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنینی گوشت خوشمزه به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید