شورش خونبار زندانیان ال پورونیور هندوراس ، 36 تن کشته شدند

به گزارش جام پارسی، شورش در زندان ال پورونیور هندوراس وارد سومین روز شد و گزارش های پلیس حاکیست که بامداد امروز 18 تن جان خو را از دست دادند و شمار کشته شدگان به 36 تن رسیده است.

شورش خونبار زندانیان ال پورونیور هندوراس ، 36 تن کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس 24، سخنگوی نیروی امنیت ملی هندوراس معروف به فوزینا در گزارشی اظهار داشت که به دنبال شورش جدید 18 تن دیگر نیز در زندان ال پورونیور جان خود را از دست داده و دو نفر زخمی شده اند.

یاد آور می گردد روز شنبه نیز در پی شورش در زندان هندوراس 18 نفر کشته شده بودند.

این شورش در منطقه آتلانتیدا در حالی رخ داد که دولت هندوراس چند روز پیش شرایط فوق العاده در سیستم زندان های این کشور اعلام نموده بود. براساس تدابیر جدید دولت هندوراس، یک کمیسیون ویژه تحت راهنمایی افسران نظامی و پلیس کنترل زندان ها را بر عهده می گیرند.

با تشدید ناامنی در زندان ها، خوان اورلاندو هرناندز رییس جمهوری هندوراس به ارتش و پلیس دستور داده است تا کنترل کامل بر 27 زندان این کشور داشته باشند.

بانک جهانی پیش تر اعلام نموده بود که هندوراس بالاترین سطح بی عدالتی مالی را در میان کشور های آمریکای لاتین دارد این شرایط با خشکسالی غیرمعمول طی پنج سال گذشته بدتر شده است. اگرچه براساس اطلاعات رسمی، اقتصاد هندوراس 3.7 درصد فراوری ناخالص داخلی در سال 2018 میلادی رشد داشت، اما بسیاری از شهروندان این کشور معتقدند نفعی از این رشد مالی نبرده اند.

ناامنی گسترده در هندوراس نیز یکی از عوامل نارضایتی اجتماعی در سراسر این کشور بوده است. آمار ها نشان می دهد که میزان کشتار ها در این کشور بین سال 2005 تا 2010 دو برابر شد. هندوراس در سال 2012 کشوری اعلام شد که بالاترین میزان قتل را به نام خود ثبت کرد.

اگرچه در سال های اخیر میزان قتل ناشی از خشونت ها در هندوراس کاهش یافته، اما دارودسته های خیابانی و جرایم سازمان یافته همچنان یک مشکل امنیتی بزرگ در این کشور محسوب می گردد. بسیاری از شهروندان هندوراس اعلام نموده اند که یکی از دلایل مهاجرت از این کشور ناامنی و خشونت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 303

به "شورش خونبار زندانیان ال پورونیور هندوراس ، 36 تن کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورش خونبار زندانیان ال پورونیور هندوراس ، 36 تن کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید