توسعه گردشگری ورزشی در استان لرستان کلید خورد

به گزارش جام پارسی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توسعه گردشگری ورزشی در استان لرستان کلید خورد.

توسعه گردشگری ورزشی در استان لرستان کلید خورد

عطا حسن پور در حاشیه بازدید از سد حوضیان الیگودرز ضمن آنالیز راهکارهای لازم به منظور توسعه توریستی ورزشی در این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت خوب سد حوضیان الیگودرز به منظور فعالیت ورزشهای آبی، توسعه زیرساختهای ویژه توریستی ورزشی در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: با توجه به ظرفیتهای ویژه این منطقه و بعلاوه فاصله سد تا شهر الیگودرز، پتانسیلهای لازم برای توسعه توریستی ورزشی در این شهرستان وجود دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: الیگودرز یکی از شهرستانهای مستعد لرستان در زمینه جذب توریست است و پتانسیلهای منحصر بفردی در زمینه طبیعت گردی دارد.

این مسئول گفت: الیگودرز با وجود منابع آبی مناسب و آب و هوای مطلوب امکان توریستپذیری بسیار بالایی دارد که میتوان از این ظرفیت برای توسعه هرچه بیشتر این صنعت و ایجاد رونق و شکوفایی مالی منطقه بهره برد.

حسن پور بیان کرد: سد حوضیان از سدهای مخزنی با ظرفیت آبگیری 30 میلیون مترمکعب در شهرستان الیگودرز به عنوان یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی کلیدی و با اهمیت در برنامه های عملیاتی استان لرستان معرفی شده است.

وی اضافه نمود: در راستای تقویت و توسعه بخش توریستی استان به عنوان یکی از محورهای سه گانه توسعه، طرح توریستی سد حوضیان از دیگر پروژه های کلیدی و مهم در برنامه های عملیاتی است که شامل هتل، اقامتگاه بومگردی، واحدهای پذیرایی، مجموعه تفریحات آبی و فروشگاه های صنایع دستی بوده که با توجه به آماده بودن زیرساختها و شرایط اقلیمی مناسب منطقه، در دستور کار کارگروه توریستی استان نهاده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1931

به "توسعه گردشگری ورزشی در استان لرستان کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری ورزشی در استان لرستان کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید