تور ارزان عمان: شگفتی های دنیا عرب: سفر جاده ای در عمان (قسمت دوم)

به گزارش جام پارسی، تماشای شن های روان، تخم گذاری لاکپشت ها در ساحل در کنار سایر دیدنی های فرهنگی-تاریخی، عمان را به یکی از قطب های گردشگری دنیا عربی بدل ساخته است. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان عمان: شگفتی های دنیا عرب: سفر جاده ای در عمان (قسمت دوم)

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

در قسمت اول سفر از مسقط و مکان های دیدنی اش گفتیم. اکنون نوبت شن های داغ و صحرا است.

بیابان را تجربه کنید

شن های روان شرقیه حدود 12/5 هزار کیلومتر مربع از مساحت عمان را پوشش می دهد. این همان صحرایی است که در خیال پردازی های خود آن را تصور نموده اید: چشم اندازی از تپه های شنی موج دار و مسی رنگ که تا چشم کار می نماید وجود دارد.

جدا از این که گروه کوچکی از بدوئنی ها در جنوب آن سکونت دارند، شن های شرقیه شامل هیچ سکونت گاه دائمی نیست. اما تعدادی از کمپ های صحرایی در شمال به گردشگران امکان اقامت را به مدت یک یا دو شب در آغوش شن های بیابان فراهم می آورد.

باید دوباره ذکر کرد که برای دستیابی به این منطقه ها حتما به یک خودروی شاسی بلند احتیاج خواهید داشت. به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به صحرا در پمپ بنزینی باد تایرها را کاهش دهید تا در میان توده های شن گرفتار نشوید.

در کمپ هایی که در تقاطع های جهت واقع شده افرادی این خدمت را در ازای پول اندکی برای تان انجام می دهند.

چکار کنیم؟

تمامی کمپ ها بازه ای از تفریح ها را ارائه می دهند: راندن با خودروهای آف رود و موتورهای 4 چرخه از میان شن ها، سواری با شتر و اسب و پیاده نوردی.

اما تجربه کلیدی در این مکان آسان ترین و مقرون به صرفه ترین آن ها است: بر بلندای تپه ای شنی بنشینید و غروب خورشید را نظاره کنید. به راستی سحرانگیز است!

کجا بمانیم؟

تنها چون نام آن ها کمپ است نپندارید که هزینه اندکی دارند: اغلب این اماکن دارای چادرهایی شیک، رستوران ها و تفریح های زنده هستند. کمپ شب های بیابان (omanhotels.com/desertnightscamp) یا کمی بیشتر در عمق صحرا کمپ هزار شب (1000nighscamp.com) جزو این کمپ ها هستند.

از این جا برای رفتن به ساحل راس الجنز به جنوب شرق برانید.

تخم گذاری لاکپشت ها را دیدن کنید

از بین 7 نوع لاکپشت آبی که در اقیانوس هستند 6 نوع آن در آب های غنی عمان زندگی می نمایند. دو نوع از آن ها (لاگرهدها و سبزها) برای فراوری مثل به ساحل می آیند. راس الجنز محلی مناسب برای این جانوران است.

لاکپشت ها در هر شب سال از اقیانوس عربی به اینجا می آیند و پناهگاه لاکپشت راس الجنز که به وسیله دولت اداره می گردد از این سایت تخم گذاری که دارای اهمیت جهانی است محافظت می نماید.

این مرکز برای حفظ حیات خود تورهای اسکورت شده برای دیدنی لاکپشت ها برپا می نماید.

چکار کنیم؟

انتظارات خود را مدیریت کنید. انتظار نداشته باشید نماهای نزدیکی مانند مستند Life on Earth ببینید. مشاهده این لحظه حیاتی در چرخه به خطر افتاده زندگی این گونه، تجربه ای آرام و ساکت است.

همواره به لیدر تور خود گوش بسپارید و به قوانین احترام بگذارید: سکوت کنید، از دیدرس لاکپشت ها فاصله بگیرید و به هنگام تذکر دوربین خود را کنار بگذارید. عدم موفقیت در رعایت این موارد ممکن است جانور را مضطرب نموده و او را راهی اقیانوس بکند و در تحلیل نهایی گونه را به خطر بیندازد.

کجا بمانیم؟

مرکز از بیرون ظاهری بی مانند دارد اما درون آن هتلی قابل قبول قرار گرفته است. هزینه اتاق شامل دو سفر دیدنی لاکپشت (یکی در عصر و دیگری در صبح زود) است.

شما می توانید در پناهگاه، داخل چادری طبیعی نیز اقامت کنید.

از این جا برای بازگشت به مسقط جهت جاده ساحلی را به سمت شمال دنبال کنید.

اصول سفر در جاده

در سال 1970 که سلطان به قدرت رسید عمان تنها یک جاده درست و حسابی داشت! پس از گذشت 46 سال، در کنار سایر دستاوردهایش، او شبکه ای از جهتها و جاده ها را برای متصل کردن شهرها و روستاها به یکدیگر تعبیه نموده است.

رانندگی در اتوبان اطراف مسقط پر سرعت و سنگین است و بعضی از رانندگان ممکن است با سرعت بالا از عقب به شما بسیار نزدیک شوند. جدای از نواحی شهری، جاده ها آرام تر و در نزدیکی کوه ها تقریبا خالی هستند.

در این نواحی احتیاط کنید: شترها و بزها ممکن است در جهت ظاهر شوند. باران می تواند باعث گردد که وادی ها (بسترهای خشک رودخانه) به سرعت دچار سیل شوند. در کوهستان و بیابان تنها با خودروهای مناسب و مجهز تردد کنید.

تلفن همراه و بعضی تدارکات ضروری را نباید فراموش کنید و کسی را از قبل در جریان برنامه سفر خود قرار دهید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1581

به "تور ارزان عمان: شگفتی های دنیا عرب: سفر جاده ای در عمان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: شگفتی های دنیا عرب: سفر جاده ای در عمان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید