قوانین مهم در سفر ، فرد جدیدی در سفر باشید

به گزارش جام پارسی، دوستان عزیز اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در طول زندگی خود، برنامه مشخصی برای راهنمای سفر و یا سفر کردن و تماشا جاذبه های گردشگری و اماکن تماشای دارید، و در حقیقت سفر بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره شما برای فاصله گرفتن از نگرانی ها و دغدغه های زندگی روزمره تان است و یا حتی زمانی که ازهمهمه شهر گهگاه خسته می شوید و عزم سفر می کنید، پس خوب است بدانید شما به عنوان یک مسافر ملزم به رعایت قوانین مهم در سفر هستید، وقتی از قانون سخن می گوییم، زیاد نگران رعایت یکسری فرمان های خسته نماینده نباشید، اگر در سفر شما مجری درست قوانینی باشید که خواهیم گفت، شک نکنید سفر برایتان به مراتب لذت بخش تر خواهدبود. در طول سفر بدانید که بهتر است از لاک تنهایی تان بیرون بیایید و فرد جدیدی در سفر باشید، فردی که همسفرانتان شما را بعدها، خوش سفر خطاب نمایند. در طول مدتی که با همراهانتان در جایی غیر از شهر و دیار خود، برای گذراندن اوقاتی خوش و ثبت آن و صدالبته برای شارژ شدن روحیه تان و جمع افکار و انرژی های مثبت در چمدان خیالتان، اقامتی چندروزه دارید، باید بعضی از عادات های خودتان را که شاید جزیی از شخصیت شما شده باشند، کنار بگذارید تا هم به خودتان و هم همراهانتان به معنای واقعی خوش بگذرد. در ادامه برایتان خواهیم گفت که در قوانین مهم در سفر و راهنمای سفر ،رفتارها جدیدی که سفرتان را شیرین می نماید، کدامند، و بهتر است رفتارهایتان را به کدام سمت سوق دهید. به نوعی از مطالبی برایتان می گوییم که قانون سفرند. در حقیقت، این قوانین به قدری در سفر، مهم و با ارزش تلقی می شوند، که می توان از قوانین طلایی هم از آن ها یاد کرد، پس در هر زمانی که مسافر هستید حالا چه زمانی که برای کوله گردی راهی جنوب شرقی آسیا هستید یا حتی قصد سفر به اروپا در سر دارید، سعی کنید مجری قوانین طلایی سفر باشید.

قوانین مهم در سفر ، فرد جدیدی در سفر باشید

در سفر دلتان را به دریا بزنید.

تعجب نکنید منظورم این نیست که در سفر حتماً جایی بروید که بتوانید شنا و آب تنی کنید در حقیقت این یک کنایه است از این که قدری قدرت ریسک پذیری را در خود تقویت کنید. اگر بخواهید بیش از میزان محتاطانه و کمی خودمانی تر خیلی پاستوریزه، در سفر رفتار کنید، ممکن است از خیلی لذت های سفر محروم شوید، و بعد تنها چیزی که از آن نصیبتان خواهدشد، حسرت روزهای تکرارنشدنی در سفر است و بس. شاید شنیده باشید که گفته شده اگر می خواهی لذت باران را درکنی، خیس شدن زیر باران را بپذیر. شما هم وقتی به مسافرت و تماشا اماکن تماشای می روید، خیلی لازم نیست همه چیز را در یک برنامه معین برای بازدید از جاذبه های شهره شهر، یادداشت کنید و برای هر کدام ساعت مخصوصی معین کنید. اندکی از چهارچوب زمانی و اجرای دقیق برنامه ها، فاصله بگیرید. یادتان باشد گاهی گشت و گذار در شهر، شما را به سمت مناطقی سوق می دهد که شاید کمتر بازدیدکننده ای آن جا حضور داشته باشد. طبیعتی بکر که شاید در تعامل با محلیان تنها به آن دست یابید.در قوانین مهم سفر بدانید که گاهی لذت بودن در این طبیعت که کمتر مسافری از وجودش آگاه است، آن قدر در خوب کردن حالتان نقش دارد که شاید بازدید از جاذبه معروف شهر، آن قدرها به مضاقتان خوش نمی آمد. حتی شاید کافه ای را در شهر بیابید که یک مکان دنج برای خلوت با همراهانتان باشد و خوش ترین ساعات سفر را از آن خود کند. لازم نیست وقتی حرف از ریسک پذیری می زنیم، جسارت و جرأت خود را برای سرگرمیات خیلی پرهیجان و امتحان آن ها بخواهید تجربه کنید، مثلاً فکر کنید شما حتماً باید از آن افرادی باشید که بخواهید بانجی جامپینگ یا سقوط از هواپیما را در حالی که به فکر باز شدن چتر نجاتتان هستید و از ترس به مرگ فکر می کنید، امتحان کنید و این قدرت ریسک است، نه. شجاعت و ریسک پذیری گاهی گذشت از یک برنامه معین و تن دادن به یک سرگرمی ساده تر است که هیچ از آن نمی دانید و در لحظه آن را تجربه خواهیدکرد. پس عیبی ندارد کمی دلتان را به دریا بزنید و اتفاقات نو را در سفر تجربه کنید، غرق شدنی در کار نیست.

هر طلوع را فرصتی برای تجربه ای نو، تلقی کنید.

سعی کنید از تک تک لحظاتتان بهره ببرید و لااقل در طی مدتی که در سفر هستید در این امر بکوشید که هر روزتان، با کسب یک لذت نو، همراه باشد. روزهای خود را تا شب، بیکار نباشید، بیرون بروید، با مردم معاشرت کنید، از جاذبه ها و اماکن تماشای تماشا کنید و خلاصه کاری کنید که خودتان را از شر روزمرگی و روزهای کسالت بار خلاص کنید. تا به حال توجه کردید وقتی یک مسیر معین در زندگی تن را هر روز بدون هیچ تنوعی، دنبال می کنید چقدر خستگی بر جانتان چیره می گردد؟ گاهی رفتن به یک مهمانی یا حتی اختصاص یک تایم معین برای یک ورزش خاص، شما را به شوق خوب زیستن ترغیب بیشتری خواهدکرد و لبخند را به لبتان خواهدآورد، وقتی بخندید، قلبتان آرام خواهدشد و خلق وخوی بهتری در برخورد با دیگران خواهیدداشت، و این یعنی زندگی. در سفر هم سعی کنید از فرصت محدودی که دارید، بیشترین بهره را ببرید و هر روزتان خاطره ای خوش با کلی تجربه های نو برایتان به ارمغان آورد. فرصت را غنیمت شمارید، به جای قوانین گاه محدودکننده زندگی، در سفر اجرای قانون هر روز، یک تجربه را در خودتان و همسفرانتان نهادینه کنید. لطفاً از قانون سرپیچی نکنید، در سفر امکان بیشتری برای تجربه های مختلف در باب تماشا اماکن تماشای، آشنایی با فرهنگ مردم، چشیدن غذاهای محلی آن ها و . . . دارید.

برونگرایی آری، درون گرایی هرگز

امکاناتی که امروزه بشر در اختیار دارد، امکان یک سفر بدون دغدغه برای امکانات رفاهی، ارتباطی را کاملاً فراهم نموده، شما می توانید در تایم کوتاهی با هواپیما، به مقصد خود حتی در دورترین نقاط جهان سفر کنید. در مقصد میزبان هم با اقامت در برترین هتل های شهر، رفاه همه جانبه را تجربه خواهیدکرد. فقط یک نکته را در نظر داشته باشید، این رفاه و گردش با تورجهانگردی مانع از این نگردد که از مردم شهر مقصدتان غافل شوید و فقط در یک محدوده عبورومرور داشته باشید. سعی کنید در شهر و میان مردم گردش کنید و با آن ها معاشرت داشته باشید، قطعاً رخدادهای جالبی در میان این خوش وبش ها برایتان رخ خواهدداد. با فرهنگ و آیین های مختلف مرسوم در شهر بیشتر آشنا شوید و خلاصه در جمع محلیان بیشتر حضور پیدا کنید.

آسمان آبی، زمین پاک، حق همه مسافراست.

دوستان عزیز به یاد داشته باشید، شما اولین جهانگرد در یک شهر که میزبان شما در سفر است، نیستید و البته قطعاً آخرین مسافر همی نیستید که قدم به آن منطقه می گذارید. شاید دوباره گذر خودتان باز هم به آن شهر بیفتد، پس لطفاً در حفظ پاکیزگی زمین کوشا باشید، برترین هدیه ای که می توانید به طبیعت زیبا تقدیم کنید، این است که زباله های خودتان را به ویژه، زباله های پلاستیکی تان را به آغوش طبیعت نسپارید و از زیبایی منطقه، لطفاً کم نکنید. دوستان عزیز، وقتی بعد از یک گشت وگذار در شهر و بازدید از اماکن تماشای، آب معدنی گوارا را برای جان بخشیدن به سلول های بدنتان، نوشیدید، حواستان باشد با بطری پلاستیکی آن، نفس طبیعت را نگیرید. این زباله های پلاستیکی زمانی به قدمت 500 سال در محیط باقی خواهندماند و تجزیه نمی شوند. طوری نگردد که بطری های پلاستیکی که حامل آبی بودند که نفستان را تازه کردند روزی با انبار شدن در طبیعت، نفستان را بند بیاورند. شاید در اینجا سخن یک مانترای قدیمی که بیان نموده تنها جای پاهایت را به جا بگذار بیشتر بتواند بیانگر این باشد که هرجایی که مسافر هستید، در حفظ پاکیزگی زمین کوشا باشید و از خودتان چیزی مضر برای مقصد، به جا نگذارید.

ای که دستت می رسد، کاری بکن

برای قوانین مهم سفر و راهنمای سفر ، جهانگردان عزیز، در طول سفرتان در زمان اقامت کوتاهی که در مقصد دارید، برای ثبت برترین لحظات در سفر همواره اکتیو و فعال باشید. شاید یاریی که شما به یک فرد بکنید، برای او اهمیت بسیاری داشته باشد و جهانی او را و گاه دیدگاهش را نسبت به انسان ها، تغییر دهد. همواره برای یاری به دیگران پیش قدم باشید، این هم جزئی از خاطرات شیرین سفر برایتان ثبت خواهدشد. وقتی می گوییم یاری، ذهنتان را فقط درگیر بعد مادی نکنید، البته که باید هزینه هایی برای اتفاقات پیش بینی نشده در سفر، در نظر بگیرید ولی در نظر داشته باشید گاهی مشارکت در یک کار گروهی، مثلاً یاری به افرادی که در یک حرکت داوطلبانه به جمع کردن زباله های ریخته شده در طبیعت، همت گمارده اند و یا حتی یک هدیه فرهنگی مثل یک کتاب به کودکی که غنای فرهنگی را درک ننموده است، یاریی با ارزش تلقی گردد. خیلی در پی انجمن های خیرخواهانه و NGO ها برای یاری کردن و دست کسی را گرفتن نباشید. و در آخر این که کاری کنید، قبلی از این که از تو نیاید هیچ کار.

هزینه بیشتر، لذت بیشتر یک تفکر نادرست

خبرنگاران های عزیز، در قوانین مهم در سفر و راهنمای سفر بدانید وقتی که می خواهید به مسافرت بروید، یکی از شروط لازم برای راهی شدن، داشتن یک جیب آن هم خالی نه، بلکه یک جیب پر پول است، البته به حد احتیاج کفایت می نماید، این حقیقتی است که نمی توان منکر آن شد. فقط این تفکر نادرست را از ذهنتان بیرون کنید که هرچه بیشتر هزینه کنید، برای اقامت در هتل های لوکس و وسایل حمل ونقل سریع تر، لذت بیشتری در سفر برایتان حاصل خواهدشد. البته خب رفاه بیشتر، ممکن است آسایش بیشتری را برایتان در پی داشته باشد ولی حتی اگر در مکان های مقرون به صرفه تر، جا بگیرید، یا حتی با وسایل نقلیه عمومی مسیر سفر را طی کنید، مسلماً با افراد بیشتری معاشرت خواهیدداشت و ممکن است آشنایی با بعضی از افراد، لذت سفر را برایتان صدچندان کند.

جابه جایی وسایل در سفر

یکی از قوانین مهم در سفر که اجرای آن، راحتی شما را در جابه جایی در طول سفر، در پی خواهدداشت، این است که دغدغه حمل یک چمدان پر و سنگین را نداشته باشید، البته در راهنمای سفر بدانید که در حین بستن چمدان، خیلی ذوق دارید که لباس های مختلفتان را بردارید و فکر می کنید، کمدتان به همراهتان باشد، خیلی به دردتان خواهد خورد، ولی این کار را نکنید خیلی بهتر است. اگر تابه حال تجربه این را داشته باشید که بعد از سفر، بسیاری از وسایلتان را دست نخورده از چمدان درآورده باشید، در سفرهای بعدی، فقط لباس هایی که واقعاً متناسب با شرایط آب و هوایی مقصدتان است را با خودتان همراه خواهیدکرد.

زیبایی های سفر را به یادگار ثبت کنید.

در راهنمای سفر بدانید که در عصر امروز و با این همه تکنولوژی، دیگر هر کدام از شهروندان برای خودشان یک عکاس و خبرنگار حرفه ای هستند. در سفر، از قاب های زیبای طبیعت و مکان های جهانگردی و جاذبه های تماشای که توفیق تماشاشان نصیب چشمان زیبایی طلبتان شده، برای پیش زمینه حضورتان در عکس های یادگاری بهره ببرید. فقط حواستان باشد انقدر غرق عکاسی و افکت های خاص آن نشوید، که از بودن در لحظه غافل شوید. شما آتلیه نرفته اید که مدام ژست های مختلف بگیرید و از زیبایی ها فقط برای قاب تصویرتان بهره ببرید، یکی دوتا عکس، کفایت می نماید تا فقط گاهی به آن نگاه کنید و یادی از خاطرات کنید.برای راهنمای سفر بدانید که سعی کنید تا زمانی که آن جا هستید با تمام وجود زیبایی ها را شاهد باشید. قوانین مهم در سفر این هست که از تماشا جاذبه ها غافل نشوید. طوری نگردد که اصلاً نفهمید کجا بودید.

سخن آخر

در قوانین مهم در سفر بدانید که، شاد باشید، یاری به همنوع داشته باشید، برای راهنمای سفر بدانید که هر روز تجربه ای تازه کسب کنید و از اتفاقات و مکان های ساده غافل نشوید. با کوله باری سبک راهی شوید و با چمدانی از خاطرات شیرین سفر، انرژی مثبت و اطلاعاتی بیشتر از مردم دیار مقصد، راهی شهرتان شوید، قوانین سفر را نادیده نگیرید و لحظاتی خوش برای خودتان و همراهانتان ثبت کنید. روزگارتان خوش، سفرتان بی خطر.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1848

به "قوانین مهم در سفر ، فرد جدیدی در سفر باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین مهم در سفر ، فرد جدیدی در سفر باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید