راهنمای سفر به تایلند؛ جواهر قیمتی آسیای جنوب شرقی

به گزارش جام پارسی، کشور تایلند با سواحل زیبا، جنگل های انبوه، غذاهای خوش طعم، فرهنگ غنی و مراکز مشهور جشن و پایکوبی از آن دسته مقاصد گردشگری است که می بایست در فهرست برنامه های هر گردشگری از سرتاسر جهان قرار گیرد. این کشور نه تنها برای کسانی که ارزان و با کوله پشتی سفر می نمایند، بلکه برای گردشگرانی که ثروت زیاد و علاقه به تجملات دارند نیز جذاب است. این جواهر قیمتی در آسیای جنوب شرقی یک مقصد گردشگری محبوب برای تعطیلات کوتاه، سفرهای طولانی و ماه عسل های عاشقانه به شمار می رود. در این نوشتار راهنمای سفر به تایلند را در اختیار شما می گذاریم و در خصوص نکات سفر به تایلند به شما اطلاعات می دهیم.

راهنمای سفر به تایلند؛ جواهر قیمتی آسیای جنوب شرقی

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

تایلند در یک نگاه

در شمال این کشور، کوه ها و جنگل های انبوه یافت می کنید و در جنوب آن، جزیره های بسیار زیبا. چیانگ می Chiang Mai بزرگترین شهر در شمال این کشور بوده و یک مرکز فرهنگی به شمار می رود؛ از طرف دیگر بانکوک بانکوک، پایتخت این کشور مهمترین شهر این کشور محسوب می گردد و بیشتر پروازهای بین المللی در فرودگاه آن رفت و آمد دارند. محبوب ترین نقاط این کشور برای بازدید شهرهای بانکوک بانکوک، چیانگ می Chiang Mai و جزایر تایلندی هستند. واحد پول تایلند بات نام دارد. مذهب رسمی این کشور بداییسم بوده و در سرتاسر آن می توانید معبد و زیارتگاه های مربوط به این مذهب را ببینید. جابجایی و حمل و نقل در تایلند آسان و ارزان است. پروازهای داخلی ارزان هستند و آسان ترین روش برای سفر کردن در این کشور را فراهم می آورند. بهترین راه برای رفت و آمد بین جزیره های تایلند، استفاده از قایق های مسافربری است و ون ها و مینی بوس ها بهترین وسایل نقلیه عمومی برای پیمودن مسافت های کوتاه هستند. در این بخش، بعضی کلمات و اصطلاحات مفید تایلندی را مرور می کنیم:

سلام: سا وات دی کا (برای خانم ها) سا وات دی کاپ (برای آقایان)

ممنونم: کوپ کون کا (برای خانم ها) کوپ کون کاپ (برای آقایان)

غیر تند: مای پت

کمی تند: پت نوئی

خیلی تند: پت ماک

خوشمزه: آ روی

توالت: هونگ نوم

قیمتش چقدر است؟!: نی گی بات ؟!

خیلی گران: فنگ ماک پای

نمی خواهم: مای او

بهترین زمان برای بازدید از تایلند

شرایط آب و هوا در نقاط مختلف تایلند متفاوت است؛ اما بهترین آب و هوا و کمترین مقدار بارش باران بین ماه های نوامبر تا آوریل (اواخر پاییز تا اواسط بهار) اتفاق می افتد. تایلند یک کشور استوایی با سه فصل مجزا هست. فصل گرما از ماه مارس تا می (ماه های بهاری)، فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه (اواخر پاییز تا سرانجام زمستان) و فصل بارانی از ماه ژوئن تا اکتبر (ماه های تابستانی و اوایل پاییز). البته احتمال بارش باران در تمامی طول سال وجود دارد. شلوغ ترین فصل در این کشور از نظر گردشگری، از ماه نوامبر تا فوریه (اواخر پاییز تا سرانجام زمستان) است؛ بنابراین پرجمعیت ترین و گران قیمت ترین فصل سال برای سفر کردن به این کشور به شمار می رود. در بعضی مواقع سال نیز بهتر است از سفر به این کشور خودداری کنید. برای مثال، اگر قصد سفر به چیانگ مای Chiang Mai را دارید، بهتر است این کار را از اواسط فوریه تا اوایل آوریل (اواخر زمستان تا اواسط بهار) خودداری کنید. این منطقه در این زمان از سال فوق العاده گرم بوده و شرایط آب و هوایی در آن اصلا خوب نیست. در مناطق نزدیک به دریای آندامان Andaman Sea مانند کرابی Krabi، فی فی Phi Phi، پوکت Phuket و کوه لانتا Koh Lanta از ماه می تا ماه اکتبر (اواخر بهار تا اوایل پاییز) فصل بارانی اتفاق می افتد و بنابراین بدترین زمان برای سفر به این منطقه به شمار می رود.

فستیوال های مهم در تایلند

تایلند دارای فستیوال های رنگارنگ و هیجان انگیزی است که برای بازدیدنمایندگان خارجی و مردم خود آن کشور بسیار جالب و مفرح هستند. فستیوال سانگ کران Songkran از سیزدهم تا پانزدهم آوریل برگزار می گردد و فستیوال سال نوی تایلند به شمار می رود. براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که در این فستیوال، در خیابان های شهر های مهم تایلند، جنگ های گروهی با تفنگ های آب پاش اتفاق می افتند. فستیوال های لوی کراتونگ Loi Krathong و یی پنگ Yi Peng تقریبا به طور همزمان و در ماه نوامبر برگزار می گردند. از این دو فستیوال غالبا با عنوان فستیوال های نور یاد می گردد، چرا که فانوس هایی در آسمان رها می شوند و قایق های پر از شمع های روشن در داخل رودخانه به حرکت در می آیند. بهترین نقطه در تایلند برای جشن دریافت و شرکت کردن در این دو فستیوال، چیانگ مای Chiang Mai است.

فعالیت های قابل انجام در تایلند

کشور تایلند بخاطر آب های آرام و شفافی که دارد، یکی از بهترین نقاط جهان برای یادگیری غواصی و تجربه انجام آن به شمار می رود. مدارس غواصی بیشماری با کیفیت بالا و هزینه پایین در این کشور وجود دارند که می توانید به آسانی از میان آن ها انتخاب کنید. براساس نکات سفر به تایلند باید بدانید که اگر مدرک غواصی دارید، در یک تور غواصی شرکت کنید و یک تجربه منحصر به فرد و عالی داشته باشید. شرکت در کلاس های آشپزی تایلندی نیز می تواند جالب باشد، زیرا غذاهای تایلندی را به عنوان یکی از بهترین غذاهای جهان می شناسند. این کلاس ها در سرتاسر کشور تایلند وجود دارند؛ اما بهترین آن ها در چیانگ مای Chiang Mai برگزار می گردند. بازدید از منطقه حفاظت شده فیل ها و وقت گذرانی با این موجودات بزرگ و مهربان می بایست در فهرست برنامه های تمامی گردشگرانی که به تایلند سفر می نمایند، قرار بگیرد و اینگونه هم هست. البته براساس راهنمای سفر به تایلند توصیه می کنیم به فیل ها احترام بگذارید و اصلا قبول نکنید سوار آن ها شوید، زیرا این کار یک ظلم بزرگ به این جانوران آرام و دوست داشتنی است. انجام مدیتیشن بهمراه راهب های بودایی در حالیکه با کوه های زیبای شمال تایلند احاطه شده اید، تجربه ای است که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد و مسلما جالب ترین بخش سفر شما به این کشور خواهد بود. و در نهایت، تجربه ماساژ تایلندی که بعد از یک پرواز طولانی یا یک روز مملو از ماجراجویی و هیجان، هیچ چیزی که از آن بهتر و خوشایندتر باشد پیدا نمی کنید. بهترین بخش این تجربه این است که لازم نیست هزینه بسیار زیادی بابت آن بپردازید. هزینه انجام ماساژ تایلندی بسته به نقطه ای از کشور که در آن سفر می کنید، بین 6 تا 15 دلار متغیر است.

بهترین غذاهای تایلند

غذاهای تایلندی از شمال تا جنوب این کشور تنوع بسیار زیادی دارند و غذاهای خوش طعم بسیار زیادی موجود هستند که می بایست حتما آن ها را بچشید. کائو سوی Khao Soi متشکل از نودل تخم مرغ با خورشت کاری مرغ و سبزیجات بوده و تنها در شمال این کشور یافت می گردد. پد تای Pad Thai که یکی از غذاهای محبوب گردشگران به شمار می رود، یک غذای نودلی است که می توانید آن را با قیمت بسیار ارزان و طعم خوب در خیابان های این کشور پیدا کنید. تام کا گای Tom Kha Gai سوپ لیمو، نارگیل و مرغ است. تام یوم گونگ Tom Yum Goong سوپ تند و ترش تهیه شده از جانوران دریایی بوده و برنج شفته با سس انبه Mango sticky rice یک نوع دسر به شمار می رود. اگر گیاهخوار هستید، بهتر است هیچ نگرانی براساس راهنمای سفر به تایلند نداشته باشید. رستوران های متعددی برای گیاهخواران در این کشور وجود دارند و پیدا کردن غذاهای گیاهی در این کشور روز به روز آسان تر می گردد.

هزینه سفر به تایلند

تایلند گردشگران مختلف با شرایط های اقتصادی مختلف و بودجه های متفاوت را به سوی خود جذب می کند. در این کشور گردشگرانی که ارزان و با کوله پشتی سفر می نمایند، می توانند به راحتی و با صرفه جویی به وقت گذرانی و کسب کردن تجربه های منحصر به فرد مشغول شوند و در عین حال زوج های عاشقی که به ماه عسل آمده اند، می توانند در کمال تجمل و آرامش، سفر عاشقانه خود را برگزار نمایند. بنابراین با هر بودجه ای به این کشور سفر کنید، از پس مخارج خود برخواهید آمد. براساس نکات سفر به تایلند باید بدانید که اگر ارزان سفر می کنید، با دقت در مخارج خود می توانید با روزی 25 تا 30 دلار سفر خود را پیش ببرید؛ اگر هم مشکل زیادی در هزینه کردن ندارید، قادر خواهید بود محل اقامت بهتری برای خود در نظر بگیرید و گاهی کمی ولخرجی کنید؛ برای این کار روزانه 40 تا 50 دلار هزینه خواهید داشت.

سفر مسئولانه در تایلند

گردشگری آثار منفی بسیار زیادی روی کشور تایلند داشته است؛ حیوانات بیگناه به سود گردشگران مورد سوءاستفاده قرار می گیرند و محیط های طبیعی بکر در خطر نابودی قرار دارند. متاسفانه این کشور با آلودگی هوا و آب روبرو شده و حیات وحش و طبیعت آن در خطر غیرقابل انکاری واقع شده است. یکی از مهمترین کارهایی که می بایست براساس راهنمای سفر به تایلند و در جهت حفظ محیط زیست انجام دهید، کاهش استفاده از پلاستیک است؛ سعی کنید فلاسک یا قمقمه همراه داشته باشید و از خریدن بطری های آب معدنی خودداری کنید؛ همچنین براساس راهنمای سفر به تایلند در مراجعه به کافه ها، رستوران ها و هتل ها درخواست کنید از گذاشتن نی پلاستیکی در نوشیدنی خودداری نمایند. برای این کار، اگر خانم هستید، می توانید بگویید مای او لورد کا؛ و اگر آقا هستید، می توانید بگویید : مای او لورد کاپ. اگر به استفاده از نی در نوشیدنی عادت دارید، بهتر است در کوله پشتی خود نی های فلزی یا شیشه ای که قابلیت استفاده بیشمار را دارند، داشته باشید. نکته دیگری که می بایست در بین نکات سفر به تایلند مورد توجه قرار گیرد، رفتار با فیل هاست. بسیاری از گردشگران دلشان می خواهد در سفر به این کشور، فیل ها را ببینند و به همین دلیل، مکان های متعددی برای این کار موجود هستند که گردشگران می توانند از بین آن ها انتخاب نمایند. براساس نکات سفر به تایلند توصیه می کنیم حتما قبل از انجام سفرتان در این مورد تحقیق کنید و یک منطقه حفاظت شده خوش آوازه که به گردشگران اجازه فیل سواری نمی دهد را پیدا کنید. سوار شدن بر فیل ها، به این حیوانات آرام و دوست داشتنی آزار روحی و جسمی می رساند و آن ها را دچار اضطراب و مرگ زودرس می کند. اگر در برنامه ریزی سفرتان از مردم محلی مشورت بخواهید یا اجازه بدهید آن ها برنامه سفر شما را ترتیب دهند، کار سودآوری انجام دهید؛ ابتدا اینکه بدین وسیله از اقتصاد مردم محلی حمایت می کنید؛ دوم اینکه اجازه می دهید آن ها در برنامه ریزی برای سفر شما دخیل باشند و تصمیم بگیرند کدام بخش های کشورشان را باید ببینید؛ سوم اینکه این یک روش عالی برای داشتن یک سفر جالب و هیجان انگیز و دوری کردن از افتادن در تله های ویژه گردشگران به شمار می رود.

موارد مورد احتیاج برای سفر به تایلند

در سفر به تایلند، بهتر است سبک سفر کنید و چمدان یا کوله پشتی بزرگ و سنگینی همراه داشته باشید؛ مطمئنا وقتی در گرمای استوایی این کشور پیاده روی می کنید و در جزایر آن از قایق های مسافربری پیاده یا به آن ها سوار می شوید، از اینکه به چنین توصیه ای عمل نموده اید شاد، سپاسگزار و قدردان خواهید بود. در این کشور با آب و هوای شرجی و مرطوب، لباس های نازک ساحلی و لباس های ورزشی از همه مناسب تر هستند. موارد دیگری که براساس نکات سفر به تایلند می بایست در چمدان شما قرار بگیرند، پماد یا اسپری های ضد حشره، کرم ضدآفتاب دوستدار محیط زیست (کرم های بدون اکسی بنزن)، بطری آب فیلتردار یا فلاسک آب، نی و ساک چندبار مصرف، کاپشن بارانی، لباس شنا و صندل هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 462

به "راهنمای سفر به تایلند؛ جواهر قیمتی آسیای جنوب شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایلند؛ جواهر قیمتی آسیای جنوب شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید