دلسوزان شهر معتقدند رویکردها و سیاست های شورای پنجم موثر بوده است

به گزارش جام پارسی، یک عضو شورای شهر تهران گفت: دلسوزان شهر معتقدند رویکردها و سیاست های شورا پنجم موثر بوده است.

دلسوزان شهر معتقدند رویکردها و سیاست های شورای پنجم موثر بوده است

به گزارش خبرنگاران، محمود میرلوحی در جریان آنالیز دو فوریت طرح ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری تهران مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران گفت: ارائه چنین گزارشی اولین بار نیست. گزارشی در کاغذ کلاسه قبل از آمدن ما منتشر شد که البته ما خیلی به آن گزارش نپرداختیم. آنها حتی اقداماتی که قرار بود در آینده اتفاق بیافتد را در گزارش خود آورده و جزو کارهای خودشان ثبت کردند. اگرچه در جلسه 307 شورا در مرداد ماه آقایان همان گزارش را منکر شدند در همان گزارشی که در مرداد ماه در همین صحن ارائه شد 5 هزار و 360 میلیارد تومان استقراض در گزارش آمده بود که بعدا منکر آن شدند. حتی یکی از معاونان دوره قبل در مناظره ای که با من داشت آن را منکر شد.

وی اضافه نمود: در مرداد ماه 96 رختخواب مدیران شهری از این شبکه به آن شبکه رادیو و تلویزیون برده می شد. ما آمده بودیم و آنها هنوز گزارش عملکرد ارائه می دادند. آیا در طول این چهار سال اجازه دادند که ما در تلویزیون بگوئیم چه کردیم؟شرایط این است در حال حاضر دلسوزان شهر معتقدند روینمودها و سیاست های این شورا موثر بوده است. اما این انتقاد از سوی دوستان ما هم وجود دارد که درباره این اقدامات اطلاع رسانی کافی نشده است. بنابراین ارائه این گزارش یک ضرورت است و سابقه داشته و به دلیل جریان اطلاع رسانی که متاسفانه تریبون رسمی با ما همکاری نمی نمایند، لازم است.

در ادامه جلسه شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: دغدغه آقای الویری این بود که چون آمار دهی در کشور ما مشکلاتی دارد احتمالا مدیریت شهری هم با تناقض آمار روبرو گردد. قطعا آقای الویری مستحضر هستند با دقتی که شهردار ما در جمع آوری آمار درست دارند این دغدغه را می تواند برطرف کند. البته یک درصدی انحراف آمار طبیعی و قابل قبول است. ما می خواهیم آنچه را که تحویل گرفتیم و فرایندی که با مقررات گذاری برای اداره ارزان، شفاف و عملی شهر به کار گرفته شده است به مردم گزارش دهیم. لذا معتقدم این حتما می تواند قابل انجام باشد. ما سه شهردار انتخاب کردیم قرار بود شهرداری باتلاق هم فکران ما و اصلاح طلبان در 6 ماهه اول باشد اما نشان دادیم که با وجود این که سعی شد شهر فروشی نگردد از داشته استفاده بهینه کردیم.

در ادامه حجت نظری نیز گفت: ما باید به جامعه اعلام کنیم که چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی را تحویل می دهیم. اگر خود ما یا بخشی از ما در دوره بعد باشیم یا نباشیم بالاخره باید گزارش عملکرد دوره پنجم شورا به مردم ارائه گردد. این فارغ از این است که کدام شهردار چه کاری را انجام داده است. باید گزارش عمکلرد مجموعه مدیریت شهری به شهروندان ارائه گردد.

وی اضافه نمود: شهروندان باید بدانند که شورا چه چیزی را تصویب نموده و این مصوبات تا چه میزان به نفع شهروندان بوده است. شهرداری کدام مصوبات را اجرایی نموده و کدام را اجرا ننموده است و دلیل عدم اجرا چه بوده است. مردم باید بدانند شهرداری در جهت اجرای خود چه فرآیندی را در پیش گرفته است. بسیاری افراد برای ایجاد یأس و سوءاستفاده های سیاسی مطرح می نمایند که در این دوره اتفاقی نیافتاده است. ما اتفاقا باید رسما اعلام کنیم که در این دوره چه اتفاقاتی افتاده است. ما در شرایط بسیار بد تحریم و کرونا در کشور، شهر تهران را اداره کردیم. حتی دولت هم به واسطه کسری بودجه نتوانست بسیاری از برنامه های خود را اجرایی کند ما عملکرد قابل دفاعی داریم و باید به صورت رسمی به جامعه اعلام کنیم.

مرتضی الویری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درباره سند تغییر و تحول پایتخت گفت: یکی از نگرانی های من این است که با تعارضات آماری روبرو شویم و این تعارضات، تناقض هایی در آمار و ارقام ایجاد کند. به نظر بنده، بهتر است این سند را به صورت غیر رسمی داشته باشیم زیرا اگر به صورت رسمی باشد، هر دوره از شورای شهر دچار تعارض و تناقضاتی می گردد که طبیعتا به صلاح نیست.

به گزارش خبرنگاران، نهایتا کلیات طرح ارائه گزارش تحویل و تحول 1400 با 17 رأی موافق اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1246

به "دلسوزان شهر معتقدند رویکردها و سیاست های شورای پنجم موثر بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلسوزان شهر معتقدند رویکردها و سیاست های شورای پنجم موثر بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید