خبرنگاران سمن های قزوین از کارگاه های آموزشی غافل نشوند

به گزارش جام پارسی، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سازمان های مردم نهاد استان قزوین از سلسه کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف حقوقی، اجتماعی و مجاری غافل نشوند.

خبرنگاران سمن های قزوین از کارگاه های آموزشی غافل نشوند

مریم بیدخام روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی بیمه و اقتصادیات به منظور توانمندسازی تشکل های مردمی که به صورت وبینار برگزار شده بود، افزود: کارگاه آموزشی این هفته با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزشی و توانمندسازی برای تشکل ها یک ضرورت به حساب می آید، افزود: تحولات و رشد در فضای مجازی آن چنان پرشتاب بوده که امروزه به یک صنعت تاثیرگذار تبدیل شده و همه موضوعات اجتماعی را هم در بر می گیرد که بر همین اساس دوره آموزش سواد رسانه برای کنندگان تشکل ها برگزار خواهد شد.

بیدخام به برگزاری کارگاه آموزشی آمادگی خانواده ها در برابر بلایا اشاره نمود و گفت: این کارگاه آموزشی روز چهارشنبه ، 15 بهمن ماه با هدف ارزیابی آموزش ها انجام شده به خانواده ها در برابر بلایای طبیعی برگزار می گردد تا سازمان های مردم نهاد با نحوه آموزش و برخورد با جامعه هدف خود آشنایی بیشتری پیدا کنند.

این مسؤول بیان داشت: کلاس ثبت و موضوعات دیگر نیز برای هفته های آینده برنامه ریزی شده که امیدواریم با بهبود شرایط موجود و کاهش شیوع کرونا مجدد دوره های آموزشی و سایر برنامه ها به صورت حضوری برگزار شوند.

بیدخام ضمن تاکید بر ضرورت آموزش های لازم در حوزه های مختلف به تشکل های مردم نهاد گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی سمن ها مهم ترین نهاد مدنی از حیث کار آمدی و اثربخشی برنامه های فرهنگی و اجتماعی هستند که باید مدام تحت آموزش و توانمندی قرار گیرند.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت چارچوب های قانونی و اداری جهت ادامه فعالیت سازمان های مردم نهاد پرداخت و گفت: با عنایت به نزدیکی خاتمه سال و لزوم جمع بندی عملکرد سمن ها در امسال، انتظار می رود تشکل هایی که تا به امروز گزارش عملکرد سال گذشته خود را به دبیرخانه شورای توسعه و حمایت استانداری تحویل نداده اند، در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کرده و باقی تشکل ها نیز گزارش عملکرد اجرایی و اقتصادی امسال را از هم اکنون جمع بندی و تا خاتمه سال ارائه کنند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم نهاد استان قزوین با بیان اینکه ارائه نکردن عملکرد سالانه در تمدید پروانه ها خلل ایجاد می نماید، گفت: تشکل هایی که پروانه فعالیت خود را تمدید نکرده اند باید هرچه سریع تر با هماهنگی دبیرخانه شورای توسعه تشکل ها نسبت به تکمیل مراحل مربوطه اقدام کنند.

دبیر شورای توسعه و حمایت از تشکلهای مردم نهاد استان گفت: قوه قضائیه به منظور همکاری و جلب مشارکت گروه های مردمی با این نهاد، اقدام به راه اندازی سامانه ای برای ارتباط با این گروه ها کرده است که مدیران تشکلها می توانند با حضور در دفاتر خدمات قضایی و اخذ کد ثنا، به نشانی اینترنتی mosharekat.eadl.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

بیدخام یادآورشد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، برای برطرف احتیاج آموزشی دانش آموزان محروم، اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه به خیرین از مبلغ 30 میلیون ریال تا 300 میلیون ریال را جهت خرید تبلت دانش آموزان احتیاجمند تحت حمایت کرده است که خیران در صورت تمایل می توانند با مراجعه به صندوق، در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1158

به "خبرنگاران سمن های قزوین از کارگاه های آموزشی غافل نشوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سمن های قزوین از کارگاه های آموزشی غافل نشوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید