تأثیر داروی فاوی پیراویر(favipiravir) در درمان کرونا هنوز قطعی نیست، مصاحبه در خصوص این دارو ممنوع است!

به گزارش جام پارسی، کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت در مورد داروی فاوی پیراویر(favipiravir) اظهار داشت که انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تائید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تائید کمیته نبوده و تخلف محسوب می گردد.

تأثیر داروی فاوی پیراویر(favipiravir) در درمان کرونا هنوز قطعی نیست، مصاحبه در خصوص این دارو ممنوع است!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، در پی مصاحبه صورت گرفته یکی از متخصصین بیمارستان مسیح دانشوری در مورد داروی فاوی پیراویر (favipiravir)، دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت به نمایندگی از کمیته علمی مستقر در معاونت درمان وزارت بهداشت اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به توضیح زیر است: به دنبال مصاحبه صورت گرفته یکی از اعضای محترم هیئت علمی شاغل در بیمارستان مسیح دانشوری تهران در مورد داروی(favipiravir) به اطلاع می رساند داروی مذکور هنوز در فارماکوپه ایران وارد نشده و در حال حاضر به عنوان یک دارو در یک کار آزمایی بالینی به کار گرفته شده و در اختیار چند مرکز درمانی ازجمله بیمارستان مسیح دانشوری قرار گرفته است و تا به امروز نتایجی از این تحقیق به این کمیته گزارش نشده است لذا انجام هرگونه مصاحبه و ارائه هر نوع گزارش به عنوان تائید و یا رد اثربخشی این دارو مورد تائید کمیته نبوده و تخلف محسوب می گردد. تا به امروز از هیچ گزارش مکتوبى از اثربخشى این دارو از مراکز درمانى ازجمله مرکز مسیح دانشورى چاپ نشده و یا به وزارت بهداشت ارائه نشده است . صرف گزارش تجربى از یک اقدام درمانى در دنیاى علم جایگاهى ندارد و چه بسا سبب نگرانى خانواده بیماران به جهت عدم تهیه و یا حتى احساس گناه در بازماندگان بیمارانى که به رحمت خدا رفته اند ایجاد کند.

بدیهى است تمام داروهاى مصرفى در درمان کرونا به عنوان ضدویروس و یا ضدالتهاب، درمان قطعى نیست آنچه ثابت شده، مراقبت صحیح از بیماران مؤثرترین راه یاری به درمان بیماران است که کادر درمانى مراکز بیمارستانى کشور ما ازجمله عزیزان ما در بیمارستان مسیح دانشورى از پیروز ترین های دنیاى پزشکى محسوب می شوند که جاى سپاس و قدردانى دارد .

بدیهی است پس از اتمام کار آزمایی بالینی مذکور نتایج توسط کمیته علمی اعلام و در صورت تأئید اثربخشی آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تأمین و توزیع دارو به منظور استفاده برای بیماران اقدام خواهد نمود.

انتهای پیغام/4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 586

به "تأثیر داروی فاوی پیراویر(favipiravir) در درمان کرونا هنوز قطعی نیست، مصاحبه در خصوص این دارو ممنوع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر داروی فاوی پیراویر(favipiravir) در درمان کرونا هنوز قطعی نیست، مصاحبه در خصوص این دارو ممنوع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید