آنالیز لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران : در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیات دولت، آنالیز لایحه اصلاح مطابق ماده (100) قانون شهرداری در مورد رسیدگی به موضوع تخلفات ساختمانی در دستورکار نهاده شد.

آنالیز لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، مطابق ماده (100) قانون شهرداری، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و آغاز ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه از طریق مأموران خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند.

از آنجایی که آنالیز های کارشناسی حکایت از عدم کارآیی ماده قانونی که به موضوع تخلفات ساختمانی به ویژه در کلان شهرها می پردازد، دارند، لذا بروزرسانی آن امری ضروری به شمار می رود.

به همین دلیل وزارت کشور با همکاری دستگاه های ذی ربط و صاحب نظران حوزه مدیریت شهری پیش نویس لایحه اصلاح ماده فوق را با رویکرد پیشگیری، جلوگیری و برخورد قاطع و بدون اغماض در حوزه تخلفات ساختمانی در حریم و محدوده شهرها تهیه و به هیئت دولت ارائه نمود.

این لایحه پیشنهادی که آنالیز آن در دستور کار کمیسیون خاص امور کلان شهرها قرار گرفته است، در جلسه اصلی هفته جاری کمیسیون مزبور به ریاست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی مطرح و ادامه آنالیز به جلسه آینده موکول شد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، اطهره نژادی، سرپرست کمیسیون و کنندگانی از وزارت خانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت حقوقی رئیس جمهور، شورای عالی استان ها، استانداری تهران، سازمان های برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست از دیگر حاضران جلسه کمیته اصلی روز یکشنبه 23 شهریور ماه 1399 کمیسیون خاص امور کلان شهر تهران و سایر کلان شهرهای هیات دولت بودند که به میزبانی ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 832

به "آنالیز لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید