از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان

به گزارش جام پارسی، 54 سالش بود اما از یک جوان امروزی سرحال تربود. استارت اش که میزدی مثل ساعت سوییسی کار می کرد. نگاهش که می کردی انگار تاریخ زنده می شد. از فلز بود اما روحش را حس می کردی. یک پیکان بود و حالا در جشن پیکان خودنمایی می کرد.

از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان

کیک جشن پیکان

پیکان عمو حسن

پیکانی از اصفهان

در آن سوی جشن تولد پیکان در جریان همایشی با حضور پیکان های رنگارنگ و عشق پیکان های پیر و جوان در تهران، پیکانی هم از شهر اصفهان آمده بود. این پیکان با رنگی خاص و آپشن های زیادی که روی آن نصب شده بود، توجه هر بیننده ای را جلب می کرد. سیستم تعلیق پنوماتیک، رنگ متالیک خاص، موتور Holby، سیستم صوتی پایونیر، کولر، کف پوش های باکیفیت با سلیقه و حساسیت ویژه ای بازسازی شده بود. دیده می شد که در این بازسازی همه چیز به دقت رعایت شده بود.

در خودرو را که باز می کردی جزئیات به قدری با کیفیت کار شده بود که بوی اصالت از آن به مشام می رسید.

فیلم را در یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید

در تابستان برای خنک شدن در پیکان فقط یک راه وجود داشت، آن هم لچکی های کنار شیشه های جلو بود. البته که آن ها را وقتی باز می کردی دید آیینه کنار مختل می شد.

پیکان استیشن

یکی از کلاس های کمتر مورد استقبال گرفته در ایران، استیشن است. اما بازهم شاید بتوان به جرات گفت تنها خودرویی که در کلاس استیشن در طول حیات حدود 70 سال صنعت خودرو، در ایران مورد استقبال خانواده ها نهاده شد، پیکان استیشن است. پیکان استیشن در دوران فراوری قیمتی کمتر از پیکان جوانان داشت.

پیکان استیشن در جشن تولد پیکان

در نمای ظاهری تفاوت اصلی این مدل با سایر مدل ها، حذف صندوق عقب طرح سدان و اضافه شدن در پنجم است که با این کار ستون D هم به خودرو افزوده شده، و طول سقف بیشتر است. تغییر چراغ های عقب هم از دیگر تغییرات است.

نمای عقب پیکان استیشن

استفاده از پیکان در قامت تاکسی هم از دیگر دلایل محبوبیت پیکان در ایران است. زمانی که مردم دو نفری روی صندلی شاگرد می نشستند و مسیرهای طولانی درون شهری را جابه جا می شدند.

پیکان تاکسی

در آن موقع ایران ناسیونال پیکان تاکسی را بدین گونه توصیف می کرد: تاکسی در اقتصاد مملکت نقش موثری دارد. تاکسی باید از پیشرانه ای کم خرج و قوی برخوردار شود. تاکسی باید کارمند، کارگر، بازرگان و پیشه ور را به موقع به محل کارش برساند بی آنکه بین راه، دچار نقص فنی شود.

باید برای مسافر خسته ای که از کار روزانه بازمی شود راحت و مطمئن باشد.

تاکسی که در روز بیش از چهارده ساعت کار می نماید، باید راننده خود را راضی نگه دارد و پیکان با برخورداری از تمام امتیازات فنی پیکان و رنگ های مخصوص برای شهرستان های مختلف یک تاکسی ایمن و ایده آل برای عموم رانندگان کشور است.

پیکان تاکسی

کمربند ایمنی سرنشینان عقب

توقف فراوری پیکان

بیست و پنجمین روز از اردیبهشت ماه 84، روزی است که خودروسازی ایران با فرزند ارشد و سر به راهش وداع کرد. با همه کش و قوس هایی که بر سر فراوری پیکان در ایران به وجود آمد، این میهمان انگلیسی، سال ها در جاده مخصوص زندگی کرد و دست آخر با به جا گذاشتن تیراژی حدود 2 میلیون و 300 هزار دستگاهی، محترمانه و در شرایطی که خیلی ها راضی به رفتن اش نبودند، راهی موزه شد.

اسحاق جهانگیری وزیر وقت دولت در اردیبهشت ماهِ 1384 روی آخرین پیکان فراوریی نوشت:

پیکان ارابه ای بود که صنعت خودرو ایران بر دوش آن شکل گرفت و امروز به موزه می رود تا نظاره گر اعتلای این صنعت کشور باشد

داشبورد پیکان مدل 83 پیکان جوانان پیکان تاکسی داشبورد پیکان مدل 83 موتور پیکان جوانان موتور هلبی پیکان پیکان تاکسی آنتن پیکان مدل 83 کیک تولد پیکان لوله کولر پیکان مدل 83 آیینه کناری مدل 83

فیلم تست تصادف ری را ایران خودرو در اسپانیا + موتور ری را چه بود؟

همایش کلوپ رسمی بنز ؛ SLS ششصد اسبی پلاک ملی در قلب تهران!

فیلم کامل تست تصادف خودرو ری را در اسپانیا

ونوسیا V-Online مکث موتور کراس اوور تازه بازار خودرو ایران / آنالیز تخصصی

تست خودرو رانا پلاس / رانا پلاس یا رانا پلاس سقف شیشه ای

منبع: بیت ران
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1904

به "از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پیکان عمو حسن تا پیکا ن های خاص ایران در جشن پیکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید