بختیاری: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند

به گزارش جام پارسی، رئیس کمیته امداد این نهاد را پیشرو در ایجاد اشتغال در کشور عنوان نمود و گفت: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند.

بختیاری: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید مرتضی بختکمک امروز در مراسم رونمایی از علامت جمعی احسان برای فرش مددجویان گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد با 35 سال سابقه به گستردگی جغرافیای ایران به عنوان یک محصول با کیفیت و متنوع در بازار های داخلی و بین المللی شناخته می شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، اضافه کرد: فرشبافی به عنوان یک شغل خانگی، زمینه اشتغال بیش از 100 هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد و به طور خاص زنان سرپرست خانوار و دختران را فراهم کرده و برنامه امداد توسعه این میزان به چند صد هزار شغل در برنامه های آینده این نهاد است.

بختکمک با بیان اینکه تولید فرش یک هنر و صنعت دیرین در ایران است، اضافه کرد: این صنعت کهن یک مزیت برای کشورمان است که در تمام جهان شناخته شده است و بازار های بین المللی خوبی دارد؛ با توسعه و تکمیل زنجیره ارزش این محصول، بازار فرش ایران ظرفیت اشتغال فراوانی را در اختیار اقشار محروم قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به موفقیت های مددجویان این نهاد در حوزه تولید فرش اعلام کرد: ثبت علامت جمعی احسان برای فرش مددجویان کمیته امداد برای نخستین بار در کشور رخ می دهد که پس از سنجش کیفی محصولات و تطبیق دستورالعمل های مشخص و استاندارد های جهانی، انجام شده است.

وی فرش را یک محصول استراتژیک برای کشورمان دانست و اضافه کرد: با توجه به عضویت کمیته امداد در دفتر برندینگ مرکز مالکیت معنوی، این علامت با درج بر روی محصولات مددجویان می تواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و جایگاه محصولات آنان را ارتقا دهد؛ نشان احسان همچنین در ارتقای کسب و کار در سطح ملی و بین المللی برای جامعه تحت حمایت بوده موثر بوده و گامی اساسی در رشد محصولات خواهد بود.

بختکمک اظهار کرد: سازمان جهانی ثبت مالکیت فکری متعهد شده است تا پنج سال زمینه معرفی محصولات فرش مددجویان را در سطح جهان انجام داده و زمینه ارتقای جایگاه این محصول در سطح بازار های بین المللی را فراهم کند. همچنین ثبت جهانی این علامت تجاری، موجب ایجاد حقوق مالکانه برای تولیدات مددجویان شده و جلوی هرگونه سوء استفاده را خواهد گرفت.

وی با اشاره به توسعه اشتغال، موضوع توانمندسازی و شکوفایی استعداد های مددجویان اضافه کرد: طی سال های گذشته ارتقای حقوق مالکیت معنوی با توجه به نقش محوری آن در توسعه اقتصادی جامعه، مورد توجه مسئولان و اندیشمندان حوزه اقتصاد قرار گرفته و پروژه توانمندسازی مالکیت معنوی جهت تقویت و رقابت پذیری کسب و کار ها از طریق ثبت علامت های تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی یکی از برنامه های ثبت است تا با فاصله گیری از روش های سنتی در تجاری سازی و کمک به رونق کسب و کار و ارزش اضافه کرده، شاهد رشد چند برابری و استانداردسازی فعالیت های اقتصادی باشیم.

رئیس کمیته امداد این نهاد را پیشرو در ایجاد اشتغال در کشور عنوان و شرح داد: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند که توسعه و تمرکز بر زنجیره های ارزش، بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت مختلف اشتغال کشور همچون مراکز نیکوکاری، پارک های علم و فناوری، کارآفرینان و راهبران شغلی از برنامه های کمیته امداد برای توسعه اشتغال میان محرومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1099

به "بختیاری: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بختیاری: حدود 30 درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید