16 ماسک صورت خانگی که پوست شما را جوان و سرزنده می نمایند

به گزارش جام پارسی، اگر می خواهید پوست جوان و شادابی داشته باشید، باید به پوستتان رسیدگی کنید. یکی از روش های بسیار عالی برای جوان سازی پوست، استفاده از ماسک صورت خانگی و باقی گذاشتن آن روی صورت طی شب است. بدن ما زمانی که خواب هستیم، خود را ترمیم می نماید. بنابراین استفاده از ماسک طی شب می تواند فواید آن را دو چندان کند.

16 ماسک صورت خانگی که پوست شما را جوان و سرزنده می نمایند

ماسک هایی که قصد داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم، در مدت زمان کم آماده می شوند و پوست را تغذیه می نمایند. باید اجازه دهید این ماسک ها (به غیر از دو مورد آخر) طی شب روی پوستتان باقی بمانند و صبح روز بعد آن ها را بشویید . در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

  • راهکارهای معجزه آسا برای پیشگیری و درمان چین و چروک پیشانی

1. ماسک صورت روغن نارگیل برای جوان سازی پوست

روغن نارگیل سوپرفودی است که اگر پوستتان خشک یا تحریک شده است، می توانید از آن بهره ببرید. مالیدن روغن نارگیل به پوست می تواند در آرام کردن پوست، کاهش التهاب، بهبود آبرسانی به پوست، درمان آفتاب سوختگی و پیشگیری از عفونت موثر باشد. با این حال اگر پوستتان چرب یا مستعد آکنه است، نباید از روغن نارگیل برای پوستتان بهره ببرید.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. روغن نارگیل را با کرم شبانه مورد علاقه تان مخلوط کنید.
  2. کرم را به طور مساوی روی تمام صورتتان بمالید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

2. ماسک صورت هندوانه

هندوانه حاوی آنتی اکسیدان لیکوپین است که به جلوگیری از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال های آزاد یاری می نماید. این ماسک در جوان سازی و شاداب کردن پوست تاثیر چشمگیری دارد.

مواد لازم

  • هندوانه خرد شده: یک فنجان

طرز تهیه

  1. هندوانه را رنده نموده و آن را از صافی رد کنید. می توانید با چنگال کمی به هندوانه ی رنده شده فشار بیاورید تا آب آن در بیاید.
  2. آب هندوانه را درون یک کاسه بریزید.
  3. با استفاده از یک پد پنبه ای، آب هندوانه را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک گردد. سپس صبح روز بعد صورتتان را بشویید.

3. ماسک صورت زردچوبه و شیر

شیر زردچوبه یک داروی معروف برای درمان بسیاری از بیماری ها است. این ترکیب حاوی خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می نماید که آکنه و پیری پوست ناشی از سن را کاهش داده و آلوپسی و سلامت پوست را بهبود می دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر، سفتی پوست را افزایش می دهد.

مواد لازم

  • زردچوبه: نصف قاشق چای خوری
  • شیر: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و زردچوبه و شیر را درون آن ریخته و خوب هم بزنید.
  2. با استفاده از یک پد پنبه ای، مخلوط به دست آمده را به همان روشی که از تونر استفاده می کنید، روی صورتتان بمالید .
  3. یک پارچه روی بالشی که می خواهید برای خواب از آن بهره ببرید، قرار دهید؛ چون زردچوبه بالش را کثیف می نماید.

4. ماسک صورت خیار

خیار نه تنها برای بدن، بلکه برای پوست هم یک سوپرفود به شمار می رود. آب خیار برای پوست تاثیرات آرام نماینده دارد. آب خیار نه تنها آبرسانی به پوست را افزایش می دهد، بلکه در کاهش التهاب، تسکین آفتاب سوختگی، بهبود ظاهر چین وچروک، روشن کردن و جوان سازی پوست هم موثر است .

مواد لازم

  • خیار: نصف یک عدد

طرز تهیه

  1. خیار را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید.
  2. سپس آن را رنده کنید. خیار رنده شده را از صافی رد کنید و آب آن را درون یک کاسه کوچک بریزید.
  3. به یاری یک پد پنبه ای، آب خیار را روی صورتتان قرار دهید.
  • 9 ماسک صورت طبیعی برای پاکسازی منافذ پوست و جوش های سر سیاه

5. ماسک صورت روغن زیتون

حتما شما هم شنیده اید که روغن زیتون خواص زیادی برای پوست دارد. این روغن حاوی مقدار زیادی ترکیبات فنولی (فلاونوئیدها)، اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند و خواص ضدالتهابی دارند.

مواد لازم

  • روغن زیتون: چند قطره

طرز تهیه

  1. چند قطره از روغن زیتون را با کرم شب مورد علاقه تان مخلوط کنید. همچنین می توانید از روغن زیتون به تنهایی بهره ببرید.
  2. کرم را روی صورتتان ماساژ دهید.

6. ماسک صورت آلوئه ورا و ویتامین E

آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های A، C و E است و اسید آمینه، اسید سالیسیلیک و آنزیم هم دارد. این گیاه مفید به کاهش التهاب و بهبود فرآیند سنتز کلاژن یاری می نماید .

قبل از استفاده از این ماسک، تست پچ را انجام دهید . برای این کار، مقداری از ماسک را روی بازویتان بمالید و روی آن را با یک پارچه یا بانداژ بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت 24 ساعت روی پوستتان بماند . اگر هیچ واکنش آلرژیکی مشاهده نکردید، می توانید از آن روی صورتتان بهره ببرید .

مواد لازم

  • کپسول ویتامین E: یک عدد
  • ژل آلوئه ورا: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. روغن موجود در کپسول ویتامین E را خارج کنید و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید . این دو ترکیب را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید .
  2. ترکیب به دست آمده را روی صورت و گردنتان بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

7. ماسک صورت چای سبز و سیب زمینی برای جوان سازی پوست

چای سبز حاوی پلی فنول است و مصرف موضعی آن می تواند به جلوگیری از واکنش های التهابی ناشی از قرار دریافت در معرض اشعه های فرابنفش خورشید یاری کند و جلوی استرس اکسیداتیو را بگیرد . آب سیب زمینی هم برای پوست چرب گزینه مفیدی است و می تواند به جلوگیری از راش (بثورات) پوستی، کاهش لکه های جوش و تغذیه پوست یاری کند.

مواد لازم

  • چای سبز: یک قاشق غذاخوری
  • آب سیب زمینی خام: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. چای سبز را دم کنید و اجازه دهید خنک گردد. سیب زمینی را رنده نموده و آن را از صافی رد کنید. با یک قاشق کمی به سیب زمینی های رنده شده فشار وارد کنید تا آ بشان خارج گردد .
  2. یک کاسه کوچک بردارید و یک قاشق غذاخوری از چای سبز تازه دم کشیده را با آب سیب زمینی مخلوط کنید.
  3. با استفاده از یک پد پنبه ای، مخلوط به دست آمده را روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید طی شب بماند . صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

8. ماسک صورت روغن بادام

روغن های طبیعی نرم نماینده های خوبی به شمار می فرایند که پوست را هیدراته نموده و سد دفاعی پوست را ترمیم می نمایند. روغن بادام می تواند رنگ پوست را هم بهبود ببخشد و به جوا ن سازی پوست یاری کند.

مواد لازم

  • روغن بادام: یک قاشق غذاخوری
  • ژل آلوئه ورا: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. در یک کاسه، روغن بادام را با ژل آلوئه ورای تازه مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید نوک قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کنید.
  2. مخلوط را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک گردد. سپس همانطور که روی صورتتان است، بخوابید.

9. روغن جوجوبا و روغن درخت چای

روغن جوجوبا و روغن درخت چای جزو روغن هایی به شمار می فرایند که خواص ضدالتهابی دارند. روغن جوجوبا می تواند به کاهش عفونت های پوستی و به تاخیر انداختن فرآیند پیری پوست یاری کند.

روغن درخت چای در درمان جوش و سایر عفونت های پوستی مفید است، چون فعالیت آنتی اکسیدانی زیادی دارد. قبل از استفاده از روغن درخت چای روی پوست، تست پچ را انجام دهید . اگر به روغن درخت چای حساسیت دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

مواد لازم

  • روغن اسانسی درخت چای: دو تا سه قطره
  • روغن جوجوبا: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. روغن درخت چای را با روغن جوجوبا مخلوط کنید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی صورتتان قرار دهید و اجازه دهید طی شب بماند. صبح روز بعد صورتتان را بشویید.

10 . ماسک صورت گلاب و بابونه

این ماسک برای جوان سازی پوست بسیار تاثیرگذار است. گلاب با باکتری های ایجادنماینده جوش مقابله می نماید . همچنین برای پوست تاثیرات تسکین دهنده دارد. استفاده موضعی از عصاره بابونه، به دلیل داشتن تاثیرات ضدالتهابی برای پوست مفید است. برای تهیه این ماسک می توانید به جای چای بابونه، از دو تا سه قطره روغن بابونه بهره ببرید .

مواد لازم

  • چای بابونه: یک قاشق چای خوری
  • گلاب: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. چای بابونه را دم کنید. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک گردد. یک قاشق چای خوری از چای بابونه را با گلاب مخلوط کنید. می توانید نوک قاشق چای خوری زردچوبه به مواد اضافه کنید.
  2. قبل از اینکه بخوابید، مخلوط به دست آمده را با پنبه روی صورتتان قرار دهید.

11. ماسک صورت روغن رزهیپ (میوه گل رز)

روغن رزهیپ یا همان میوه گل رز سرشار از ویتامین ها و ترکیبات فنولی مانند کاروتنوئید، تانن و توکوفرول است، که این موضوع باعث می گردد این روغن تبدیل به یک آنتی اکسیدان قدرتمند گردد. روغن رزهیپ خواص ضدالتهابی دارد و می تواند به کاهش علائم پیری و جوان سازی پوست یاری کند. می توانید در تهیه این ماسک فقط از روغن رزهیپ بهره ببرید.

مواد لازم

  • روغن میوه گل رز: پنج قطره
  • ژل آلوئه ورا: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. ژل آلوئه ورا و روغن رزهیپ را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. مخلوط را روی صورتتان ماساژ دهید.

12. ماسک صورت روغن شیرین بیان

عصاره شیرین بیان می تواند به درمان تیرگی یا لکه های پوستی (هایپرپیگمنتیشن) و ملازما یاری کند. عصاره این ترکیب خواص ضدالتهابی دارد. همچنین پوست را روشن می نماید و آسیب ناشی از اشعه های فرابنفش خورشید را کاهش می دهد. با این حال به تحقیقات بیشتری برای اثبات خواص درمانی شیرین بیان احتیاج است.

مواد لازم

  • روغن شیرین بیان: سه تا چهار قطره
  • ژل آلو ئه ورا: یک قاشق چای خوری
  • چای سبز: یک قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. روغن شیرین بیان، ژل آلوئه ورا و چای سبز را با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. مخلوط ایجاد شده را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید طی شب روی صورتتان بماند.

13. ماسک صورت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپین است که یک ترکیب عالی برای روشن کردن پوست محسوب می گردد. زمانی که گوجه فرنگی با شیر نارگیل ترکیب گردد، به تغذیه پوست یاری می نماید. این ترکیبات می توانند پوست شما را جوان نموده و منافذ را کوچک نمایند. صبح روز بعد که بیدار شوید، متوجه درخشندگی پوست خود خواهید شد .

مواد لازم

  • گوجه فرنگی: یک عدد
  • شیر نارگیل: به مقدار لازم

طرز تهیه

  1. برای درست کردن این ماسک، گوجه فرنگی را به دو قسمت تقسیم کنید. نیمه های گوجه فرنگی را در شیر نارگیل بغلتانید و روی تمام صورتتان بمالید.
  2. می توانید هر دو دقیقه، دوباره نیمه های گوجه فرنگی را در شیر نارگیل غوطه ور نموده و دوباره روی تمام صورتتان بمالید.

14. ماسک صورت لیمو برای جوان سازی پوست

لیمو سرشار از ویتامین C است. این ویتامین چاره بسیاری از مسائل پوستی است و لکه های تیره پوست و نایکنواختی ها را از بین می برد. علاوه بر این، سرعت فرایند پیری پوست را کاهش می دهد و پوست را جوان و شاداب می نماید. روغن بادام هم منبع عالی ویتامین E محسوب می گردد و پوست را مرطوب نموده و از آن در برابر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت می نماید.

مواد لازم

  • لیمو: یک برش
  • روغن بادام: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. آب یک برش از لیمو را بگیرید و یک قاشق غذاخوری از آن را درون یک کاسه کوچک بریزید.
  2. روغن بادام را به آن اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید.
  3. مخلوط را با پد پنبه ای روی صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید طی شب روی صورتتان بماند. صبح روز بعد صورت خود را بشویید.
  • تأثیرات وحشتناک و باورنکردنی استرس بر پوست و مو

15. ماسک صورت موز، عسل و ماست

75 درصد از موز را آب تشکیل می دهد، که این موضوع به هیدراته کردن پوست یاری زیادی می نماید. استفاده از این ماسک در رفع کردن تیرگی و کدر بودن پوست بسیار موثر است. عسل پوست را مرطوب نموده و منافذ را پاکسازی می نماید. همچنین به درمان آکنه هم یاری می نماید. ماست هم حاوی زینک، کلسیم، ویتامین B و اسید لاکتیک است.

ماست پوست را مرطوب، درخشان و لایه برداری می نماید و به شما پوستی صاف و بدون عیب می دهد. توجه داشته باشید که این ماسک بر خلاف سایر ماسک ها، باید بعد از 15 دقیقه از روی صورت شسته گردد و احتیاجی نیست طی شب روی صورت باقی بماند .

مواد لازم

  • موز: نصف یک عدد
  • عسل: یک قاشق غذاخوری
  • ماست غلیظ: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  1. یک کاسه بردارید و با یک چنگال، نصف موز را له کنید تا یک خمیر شکل بگیرد .
  2. عسل و ماست را به موز اضافه کنید و مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.
  3. ماسک را روی صورت و گردنتان قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

16 . ماسک صورت عسل و خاک رس

این ماسک به طور ویژه برای افرادی که پوست خشکی دارند، مفید است؛ چون عسل موجود در این ماسک به هیدراته کردن پوست یاری می نماید و خاک رس هم به آرامی سلول های پوستی مرده را رفع نموده و از این طریق، به جوان سازی پوست یاری می نماید.

مواد لازم

  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • خاک رس: یک چهارم فنجان

طرز تهیه

  1. عسل و خاک رس را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.
  2. مخلوط را به آرامی روی صورتتان قرار دهید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند . سپس آن را بشویید.
  • 19 ماسک ضد پیری که جوانی و درخشندگی را به پوست شما هدیه می دهند

نکته پایانی

استفاده از ماسک صورت خانگی و باقی گذاشتن آن روی صورت طی شب، بهترین کاری است که می توانید برای تغذیه پوستتان انجام دهید. این ماسک های خانگی طبیعی هستند و منجر به عارضه جانبی خاصی نمی شوند. (مگر اینکه به ترکیبات موجود در آن ها حساسیت داشته باشید.) این ماسک ها را امتحان کنید و به پوست خود درخشندگی، جوانی و لطافت هدیه دهید .

منبع: hindustan times, style craze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1163

به "16 ماسک صورت خانگی که پوست شما را جوان و سرزنده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 ماسک صورت خانگی که پوست شما را جوان و سرزنده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید