کشف بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در سنندج

به گزارش جام پارسی، رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان این مرکز یک هزار و 34 مورد بازدید از اصناف شهرستان انجام دادند و در این رابطه چهار هزار و 220 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

کشف بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در سنندج

به گزارش خبرنگاران از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: بازرسان بهداشت محیط این مرکز در قالب 21 گشت مشترک ستادی از 93 واحد صنفی و در قالب بازدید کارشناسان محیطی از 893 مکان وصنف مختلف در شهر سنندج ومراکز بین راهی وروستا های تابعه این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

یوسفی افزود: بعلاوه در زمینه نظارت بر سلامت تهیه وعرضه غذای آماده ومواد خوراکی در مراکز تهیه وتوزیع وعرضه 192 مورد بازدید از اماکن یاد شده به عمل آمده و6 مورد از مواد خام اولیه تهیه شده در این مورد جهت تایید سلامت مورد نمونه برداری نهاده شدند.

او به اقدامات نظارتی بر سلامت و عرضه نان در واحد های نانوایی اشاره نمود و افزود: در این زمینه 11 مورد از نان خبازی های بازدید شده برای معین اندازه نمک در نان وعدم استفاده از جوش شیرین در نان مورد نمونه برداری نهاده شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن اشاره به پلمپ یک واحد خبازی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی گفت: در زمینه این بازدید ها 21 واحد صنفی خاطی به دلیل عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت کردند.

یوسفی ادامه داد: در زمینه پیگیری شکایات مردمی ونتیجه اخطاریه های صادر شده در گذشته تعداد 16 مورد شکایات مردمی از اصناف و17 مورد پیگیری اخطاریه های صادر شده مورد پیگیری لازم نهاده شد.

او در مورد اقدامات اجرا شده در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب شرب شهری هم گفت: در این زمین در مدت ذکر شده تعداد 444 مورد کلرسنجی و تعداد 69 مورد نمونه برداری تایید سلامت آب در منطقه ها مختلف شهر وروستا های سنندج به انجام رسیده است.

رییس مرکز بهداشت سنندج افزود: نمونه برداری میکروبیولوژیکی از تصفیه خانه آب فاز 1 و2 سنندج و تصفیه خانه تازه روستای قلیان و نمونه برداری جهت آزمایش جلبک از سد قشلاق، تصفیه خانه آب، ایستگاه پمپاژ سد قشلاق و شبکه توزیع از دیگر اقدامات بازرسین این مرکز در زمینه نظارت بر بهبود کیفیت آب سنندج بوده است.

یوسفی در زمینه سایر فعالیت های بازرسان این مرکز به نظارت بر برگزاری کلاسهاس آموزشی در تعدادی از مراکز آموزشی، برگزاری دوره صعود ورزشی، برگزاری مسابقات تکواندو بانوان، نظارت بر فعالیت تعدادی از اماکن ورزشی و آزمون اصناف اطلاع داد.

او یادآور شد: با توجه به فعالیت تالار های پذیرایی و برگزاری مجالس در چهارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت ویژه بر فعالیت این صنف در دستور کار بازرسین این مرکز به صورت مستمر واقع شده است

رییس مرکز بهداشت سنندج بعلاوه گفت: در چند روز اخیر تعداد 903 نفر از شهروندان سنندجی در مراکز تست کرونا از نظر ابتلا به این بیماری مورد نمونه برداری نهاده شده اند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1555

به "کشف بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در سنندج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد در سنندج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید