چین خواهان اصلاح رابطه پکن-واشنگتن شد

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وانگ ئی وزیر خارجه چین می گوید پکن-واشنگتن می توانند در صورت اصلاح رابطه آسیب دیده خود، درباره مسائلی چون تغییرات اقلیمی و همه گیری کرونا، با یکدیگر همکاری نمایند.

چین خواهان اصلاح رابطه پکن-واشنگتن شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی ادامه داد: چین آماده گشودن باب مذاکرات سازنده با آمریکا آن هم در شرایطی است که طی چهار سال گذشته، رابطه دو کشور به پایین ترین سطح خود رسیده است.

وانگ همچنین از دولت بایدن خواست تعرفه های گمرکی علیه کالاهای چینی را لغو نموده و به سیاست نامعقول سرکوب شرکت های فناوری چین خاتمه دهد.

وزیر خارجه چین از واشنگتن خواست با احترام به منافع پکن، از مخدوش کردن چهره حزب کمونیست چین دست بردارد و مداخله در امور داخلی این کشور و تحریک جدایی طلبان تایوانی را متوقف کند.

این اظهارات وانگ پس از آن ایراد شد که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، طی نشست مجازی کنفرانس امنیتی مونیخ، مدعی شد که خود را برای چالش بلندمدت با چین آماده نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1157

به "چین خواهان اصلاح رابطه پکن-واشنگتن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان اصلاح رابطه پکن-واشنگتن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید