ویروس کرونا رشد اقتصاد آلمان را به خطر می اندازد

به گزارش جام پارسی، رئیس بانک مرکزی آلمان پیش بینی می نماید اگر ویروس کرونا در آلمان همه گیر گردد، تأثیرات مالی مستقیم و غیرمستقیمی خواهد داشت.

ویروس کرونا رشد اقتصاد آلمان را به خطر می اندازد

با قیمت تورهای نوروزی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، جنز ویدمن، رئیس بانک مرکزی آلمان گفت حتی اگر رشد اقتصادی در آلمان و سایر مناطق به خاطر شیوع ویروس کرونا کاهش یابد، احتیاجی نیست بانک مرکزی اروپا سیاست های اقتصادی را تسهیل کند.

وی گفت سیاستگذاران اول باید مطمئن شوند با چه شوکی روبه رو هستند. شیوع این ویروس به روش های مختلفی بر رشد و تورم تأثیر می گذارد. اقداماتی که بانک مرکزی اروپا در سپتامبر گذشته انجام داد، یعنی پایین آوردن نرخ بهره و شروع خرید سرمایه، تا حدی شرایط اقتصادی را بیمه نموده است.

ویدمن گفت: ما با ترکیبی از شوک عرضه و شوک تقاضا روبه رو هستیم. سیاست پولی همین حالا هم نسبتاً مناسب است، نقدینگی فراوان و نرخ بهره پایین است.

سایر سیاست گذاران از جمله کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیازی به پاسخ پولی نمی بینند.

اظهارات ویدمن در شرایطی بیان شد که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا و آلمان باعث نگرانی در خصوص ضربه خوردن اقتصاد منطقه شده است. قبل از شیوع این ویروس، منطقه یورو با تهدیدهای متعددی روبرو بود، از خطر وضع عوارض آمریکا بر کالاها گرفته تا ضعف فراوری کارخانه ای در منطقه.

از آنجایی که صادرات ستون اقتصاد آلمان است، شیوع این ویروس خطر اقتصادی مهمی برای این کشور محسوب می گردد.

ویدمن که عضو شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا هم هست گفت: من انتظار دارم این خطر تا حدی واقعی باشد. رشد اقتصادی در آلمان در امسال میلادی پایین تر از آن حدی خواهد بود که متخصصان در دسامبر پیش بینی کردند، ولی چنین بیانیه هایی در حال حاضر چندان قابل اطمینان نیستند.

بانک مرکزی آلمان در دسامبر پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور برای سال 2020، 0.6 درصد باشد یعنی همانند سال گذشته. ویدمن پیش بینی می نماید: اگر ویروس کرونا در آلمان همه گیر گردد، تأثیرات اقتصادی مستقیم و غیرمستقیمی خواهد داشت.

در این بین بانک مرکزی اروپا استراتژی خود را آنالیز می نماید و چندین تن از مقامات آن نظرات خود را در خصوص اقداماتی که باید اتخاذ کرد اعلام نموده اند. ویدمن در یک سخنرانی گفت در حال حاضر هدف پایین نگه داشتن تورم نزدیک به 2 درصد است که می تواند مزایای خود را داشته باشد.

93+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 474

به "ویروس کرونا رشد اقتصاد آلمان را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا رشد اقتصاد آلمان را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید