شرایط باثبات کرونا در 25 استان ، شروع فرایند نزولی در 15 استان ، 38 درصد مردم ماسک نمی زنند

به گزارش جام پارسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: 38 درصد مراکز ما هنوز تهویه ندارند و 38 درصد مردم نیز ماسک نمی زنند.

شرایط باثبات کرونا در 25 استان ، شروع فرایند نزولی در 15 استان ، 38 درصد مردم ماسک نمی زنند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه جلسه امروز با ریاست رئیس جمهور برگزار گردید گفت: تاخت و تاز ویروس های جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و هندی در سراسر جهان شدید شده است و کشور هندوستان با شرایط حاد روبرو است و سیستم بهداشت و درمان این کشور ناتوان از پذیرش بیمار است.

وی گفت: گونه غالب در موج چهارم ویورس انگلیسی هستند ویروسی که دیدید که سیستم سلامت انگلستان را به زانو در آورد و این ویروس در کشور ما با سرعت بالایی رو به افزایش گذاشت و خوشبختانه با رعایت پروتکل ها خصوصا بازاری ها در 25 استان کشور شرایط به ثبات نسبی رسیده است و فرایند افزایشی متوقف شده است و در 15 استان فرایند نزولی شروع شده است و در 10 استان به اوج بیماری رسیدیم و انتظار می رود طی هفته آینده فرایند نزولی گردد

رئیسی ادامه داد: شش استان فرایند نزولی بیماری را طی نکرده اند و باید مراقبت بیشتری انجام دهند هرچند این استان ها هم به اوج بیماری نزدیک شده اند، بنابر این استان های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روز های آینده به اوج بیماری می رسند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استان های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و بوشهر با توجه به معرض در خطر بودن باید بیشتر رعایت نمایند. صرف نظر از ورود ویروس جهش یافته مردم باید توجه نمایند که توصیه های قبلی را با دقت و وسواس بیشتر انجام دهند تا از گسترش این ویروس ها در سطح استان جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: در سطح کشور رعایت پروتکل ها افزایش نیافته است و رعایت در بعضی استان ها ضعیف است و میانگین رعایت پروتکل ها 61 درصد است. تشدید مراقبت مرزی در حال اجرا است و ناجا و ارتش و سپاه در رابطه با کنترل مرز تفاهم نامه ای امضا کردند و در این مدت اقدامات خوبی انجام شد و 5700 تبعه بیگانه که از مرز ها در حال ورود به کشور بودند بازگشته شدند.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عدم ورود خدمه های کشتی ها خصوصا خدمه هندی گفت: ورود این افراد در حال کنترل است، در هفته گذشته 300 هزار بازدید اجرا شده و بیش از 5 هزار صنف متخلف پلمب شده اند. 38 درصد مراکز هنوز تهویه ندارند و 38 درصد مردم ماسک نمی زنند و 40 درصد در فاصله گذاری مشکل داریم. رعایت پروتکل ها در مراکز ورزشی 50 درصد است و بدترین جا از لحاظ میزان رعایت پروتکل ها سوپرمارکت ها و سپس نانوایی است.

رئیسی گفت: فاز یک واکسیناسیون به اتمام رسید و امیدوارم در فاز دو تا انتها این هفته واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال به انتها برسد و از هفته آینده سایر گروه های سالمندان واکسن دریافت نمایند. سامانه وزارت بهداشت آماده شده است و به اطلاع مردم خواهد رسید. نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست و همکاران من به وسیله تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1307

به "شرایط باثبات کرونا در 25 استان ، شروع فرایند نزولی در 15 استان ، 38 درصد مردم ماسک نمی زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط باثبات کرونا در 25 استان ، شروع فرایند نزولی در 15 استان ، 38 درصد مردم ماسک نمی زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید