هدست واقعیت ترکیبی اپل با ویژگی های خاص و قیمت 3000 دلار سال 2022 می آید

به گزارش جام پارسی، به تازگی شایعه ای منتشر شده است که ادعا می نماید هدست واقعیت ترکیبی اپل که در واقع دارای هر دو قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است، ممکن است که دارای ویژگی هایی مانند سنسور های پیشرفته ای برای ردیابی چشم و حرکات دست، دوربین، بند های قرار گرفته بر روی سر قابل تعویض و شکلی شبیه به نقاب باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل با ویژگی های خاص و قیمت 3000 دلار سال 2022 می آید

این اطلاعات جدید همچنین ادعا می نمایند که این هدست دارای دوربین های بسیار زیادی است که با استفاده از آن ها حرکت های دست کاربران را دنبال می نماید و همچنین تصویری از محیط اطراف را هم به کاربر نشان می دهد.

همچنین این گزارش جدید ادعا می نماید که این هدست دارای تکنولوژی پیشرفته ای برای ردیابی چشم است، از نمایشگر های با رزولوشن 8K برخوردار است و دارای بسیاری از قابلیت های جدید و پیشرفته دیگر است.

ویژگی های هدست واقعیت ترکیبی اپل

اطلاعات منتشر شده از نمونه های اولیه این هدست که در حال گذراندن مراحل آخر خود هستند و همچنین عکس های مفهمومی منتشر شده از این دستگاه نشان می دهند که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای طراحی منحنی شکل و نقاب مانندی است.

این تصاویر همچنین نشان می دهند که قسمت قرار گرفته بر روی چشم این هدست دارای حالتی شبکه ای مانند است و همچنین این هدست دارای بند های قرار گرفته بر روی سر قابل تعویض است. این اطلاعات جدید همچنین یک رندر مفهومی از این هدست را که مشابه نمونه اولیه فراوری شده توسط اپل است را منتشر نموده اند.

گویا به جای ارائه یک دستگاه دارای قابلیت واقعیت افزوده، منابعی داخل اپل عنوان نموده اند که این هدست اپل می تواند تجربه استفاده از قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را با یکدیگر ارائه دهد. آن ها گفته اند: این هدست اپل می تواند تجربه واقعیت مجازی را در هنگام انجام بازی ها و استفاده از دیگر برنامه ها که اشیایی را در اطراف شخصی که در حال استفاده از هدست است ایجاد می نمایند، ارائه می دهد.

به نظر می رسد که اپل در زمان توسعه این هدست بیشتر بر روی قابلیت انجام بازی با این هدست و به احتمال زیاد دیگر کارهای مربوط به آموزش و افزایش بهره وری، تمرکز نموده است. این دستگاه که دارای اسم رمز N301 است، گفته شده که در زمان استفاده می تواند مانند هدست Oculus Quest کاربر را در محیط مجازی غرق کند.

با وجود اینکه بعد از قرار دادن این هدست بر روی چشم کاربران دیگر نمی توانند محیط اطراف خود را مشاهده نمایند، اما این هدست تصویری را از محیط اطراف به کاربر نشان خواهد داد و از این طریق تجربه از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به صورت هم زمان خلق خواهد نمود.

علاوه بر قابلیت هایی برای ردیابی حرکات دست و چشم کاربر در زمان استفاده، به نظر می رسد که اپل مکانیزم های دیگری را هم برای کنترل کردن این هدست طراحی نموده است. یکی از روش های احتمالی این است که این هدست دارای قسمت هایی دیگری باشد که بر روی انگشت کاربر قرار می گیرند و کاربر می تواند با استفاده از آن ها با رابط کاربری و نرم افزار این هدست کار کند.

البته هنوز تعیین نیست که اپل این کنترلر قرار گیرنده بر روی انگشت را به همراه این هدست عرضه خواهد نمود یا که آن را به صورت جداگانه به فروش خواهد رساند. همچنین به نظر می رسد که بعضی از نمونه های اولیه فراوری شده از این هدست دارای دکمه های چرخان فیزیکی در کناره های هدست هستند.

با این وجود باید بگوییم که گویا تمامی نمونه های اولیه فراوری شده از این هدست دارای سنسور LiDAR هستند. همان گونه که می دانید اپل هم اکنون در حال استفاده از این سنسور در ماژول دوربین آیپد پرو 2020 و آیفون های 12 پرو است تا این دستگاه ها بتوانند نقشه ای از محیط اطراف و اجسام قرار گرفته در آن را به دست بیاورند.

همچنین این هدست دارای نمایشگری خارجی است که زمانی که از این هدست استفاده نمی گردد کاربران می توانند با استفاده از این نمایشگر به اطلاعات مختلفی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این نمایشگر خارجی، بند های قرار گرفته بر روی سر این هدست قابل تعویض هستند و برخورداری از تکنولوژی صدای فضایی که پیش تر در ایرپادز پرو و ایرپادز مکس استفاده شده بود، از دیگر ویژگی های این هدست است.

با وجود اینکه کاربران می تواند این هدست را با استفاده از کابل شارژ نمایند، اما به نظر می رسد که اپل در حال توسعه بند های قرار گرفته بر روی سر قابل تعویضی است که می تواند عمر باتری این هدست را در زمان استفاده افزایش دهد.

منابع اطلاعاتی داخل اپل عنوان نموده اند که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای تراشه های داخلی است. ممکن است که اپل برای کاهش استفاده از توان پردازشی در زمان استفاده از این هدست، محتوای گرافیکی نمایش داده شده در اطراف محدوده دید کاربران را با گرافیک کمتری نمایش دهد.

البته باید بگوییم که برخوردار بودن این هدست از نمایشگر هایی با رزولوشن 8K باعث می گردد که کیفیت تصویر ارائه شده توسط این هدست از بسیاری از هدست های موجود و همچنین تلویزیون های رده بالا بیشتر باشد.

زمان عرضه و قیمت

ممکن است که اپل قصد داشته باشد این هدست را به زودی و در سال 2022 عرضه کند. گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل از Pegatron برای مونتاژ این هدست استفاده خواهد نمود. البته باید بگوییم که به دلیل پیچیدگی این هدست و ریسک های موجود در زمان فراوری و عرضه یک محصول برای بازار جدید، ممکن است که اپل در نهایت تصمیم بگیرد تا این پروژه را کنار بگذارد.

همچنین قیمت در نظر گرفته شده برای این هدست ممکن است که به این ریسک ها اضافه کند. به نظر می رسد که اپل در حال آنالیز قیمت 3000 دلاری برای این هدست است. برای مقایسه باید بگوییم که قیمت این هدست با وجود اینکه بیشتر از مک بوک پرو فراوریی اپل است، ولی کمتر از مایکروسافت HoloLens است که با قیمت 3500 دلار عرضه می گردد.

در ابتدا اپل فروش 250000 عدد از این هدست را در سال اول عرضه به عنوان هدف فروش خود در نظر گرفته که باید بگوییم با توجه به قیمت در نظر گرفته شده برای این هدست، عدد بسیار بالایی است.

  • تمام آنچه از هدست واقعیت افزوده اپل می دانیم (ویژگی ها، زمان رونمایی و…)

کار های گذشته اپل روی تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اکنون اپل سال هاست که در حال توسعه فناوری های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و فناوری های متشکل از هر دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. علاوه بر منتشر شدن شایعه های مختلف درباره هدست های این چنینی و همچنین رونمایی این شرکت از ARKit، این شرکت کوپرتینویی تا به امروز پتنت های زیادی را درباره دستگاه های پوشیدنی بر روی سر ثبت نموده است.

در بسیاری از این پتنت های ثبت شده توسط اپل به قابلیت هایی مانند ردیابی چشم اشاره شده است که این گزارش جدید هم عنوان می نمایند هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای این ویژگی است.

در دیگر پتنت های ثبت شده توسط اپل به تکنولوژی های دیگری اشاره شده است که باعث می گردد کاربر در زمان پوشیدن هدست و غرق شدن در محیط مجازی اطرافش، به اجسامی که به صورت واقعی در اطرافش قرار دارند برخورد نکند.

در ماه مارچ (اسفند) 2020، اولین اطلاعات افشا شده از سیستم عامل iOS 14 نشان دادند که اپل در حال توسعه دستگاه کنترلر مانند برای یک دستگاه واقعیت مجازی است.

البته باید بگوییم که هدست واقعیت ترکیبی اپل مشابه عینک واقعیت افزوده اپل نیست که تا به امروز شایعه های مختلفی از آن منتشر شده است. اطلاعات منتشر شده درباره عینک اپل گلس نشان می دهند که این دستگاه شبیه به عینک های مرسوم است و در مقایسه با هدست واقعیت ترکیبی اپل قیمت کمتری را دارد.

  • آیا اپل می تواند عینک هوشمندش را به عنوان جایگزین آیفون معرفی کند؟

به نظر می رسد که تمرکز اصلی اپل در زمان توسعه عینک اپل گلس بر روی دستگاهی است که به نوعی مکمل آیفون شخص گردد و بتوان از آن در زندگی روزمره استفاده کرد.

در ماه سپتامبر (شهریور) 2020 یکی از مدیران سابق اپل پیش بینی نموده بود که اولین دستگاه پوشیدنی بر روی سری که اپل از آن رونمایی می نماید هدست واقعیت مجازی است.

همچنین گزارش هایی توسط The Information منتشر شده اند که نشان می دهند اپل هم اکنون در حال توسعه یک عینک واقعیت افزوده هوشمند است که وزن پایینی را دارد و می تواند اطلاعات و اشیایی را به صورت لایه ای بر روی دید کاربر از محیط اطراف نشان دهد. این گزارش همچنین عنوان نموده است که این عینک در زمان توسعه با مشکلاتی رو به رو شده است و با توجه به این موضوع سال های زیادی با رونمایی از آن فاصله داریم.

در ماه اکتبر (مهر) 2019 اطلاعاتی منتشر شدند که نشان می دادند اپل میخواهد هدست واقعیت ترکیبی خود که دارای فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است را تا سال 2022 عرضه کند و این شرکت میخواهد تا عینک اپل گلس را که دستگاهی دارای قابلیت واقعیت افزوده است را در سال 2023 عرضه کند. با توجه به منتشر شدن این اطلاعات جدید می توانیم بگوییم که گویا ممکن است این برنامه های زمانی تغییر نمایند.

  • هدست واقعیت مجازی اپل با 6 لنز و سنسور LiDAR سال 2022 عرضه می گردد

منبع: Appleinsider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1145

به "هدست واقعیت ترکیبی اپل با ویژگی های خاص و قیمت 3000 دلار سال 2022 می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت ترکیبی اپل با ویژگی های خاص و قیمت 3000 دلار سال 2022 می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید