اولین گوشی با وای فای 7 سال 2024 عرضه می گردد

به گزارش جام پارسی، اولین اسمارت فون مبتنی بر وای فای 7 در نیمه دوم سال 2024 روانه بازار می گردد. وای فای 7، سریع ترین و تازه ترین استاندارد شبکه های بی سیم است که هنوز به تصویب کامل نرسیده ولی می تواند سرعت انتقال اطلاعات را چندین برابر وای فای 6 کند.

اولین گوشی با وای فای 7 سال 2024 عرضه می گردد

سایت DigiTimes به نقل از بعضی آزمایشگاه های بازرسی آی سی و کارخانه های فراوری تراشه، این خبر را منتشر نموده است و می گوید حداقل تا دو سال آینده، به طور عملی نمی تواند روی گوشی ها از استفاده کرد.

در فناوری وای فای 7 از پهنای باند 320 مگاهرتز استفاده می گردد که دو برابر پهنای باند 160 مگاهرتز در وای فای 6 است. مدولاسیون این نسل از وای فای به جای 2K تبدیل به 4K خواهد شد و با تعداد آنتن برابر، سرعتی حدود 2.5 برابر وای فای 6 در اختیار کاربران قرار می دهد.

براساس گفته های موسسه Wi-Fi Alliance، حداکثر سرعت وای فای 7 به 30 گیگابیت بر ثانیه می رسد و البته می تواند تا 40 گیگابیت بر ثانیه رشد کند. این سرعت برای نسل بعدی اپلیکیشن های AR/VR و استریم 8K کاملا کافی است و دستگاه های گیمینگ به مقدار کافی سرعت دارند تا بالاترین لذت را از بازی کردن ببرند.

بیشتر بخوانید:

وای فای 6 دارای حداکثر سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه است و وای فای 5 نهایتا سرعتی 3.5 گیگابیت بر ثانیه می داد. بنابراین، وای فای 7 به صورت تئوری یک پیشرفت قابل توجه است. هنوز درباره زمان استفاده از وای فای 7 در گوشی های آیفون اپل، اطلاعاتی نداریم ولی می دانیم در سال 2024، گوشی های اندرویدی به این نسل از وای فای مجهز می شوند. نکته مهم اینجا است که اپل در خود که سال جاری معرفی کرد؛ از نسل وای فای 6E که از سال 2019 در دسترس است؛ نیز استفاده ننموده است.

دستگاه های اپل هنوز مبتنی بر وای فای 6 هستند و این احتمال وجود دارد که کوپرتینو تا زمان راه اندازی وای فای 7، هنوز از وای فای 6 استفاده کند و به طور کامل از حرکت به سوی Wi-Fi 6E صرف نظر نموده باشد.

وای فای 7، پیش از اینکه روی اسمارت فون ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ در روترها و نوت بوک ها ظاهر می گردد. در ماه ژانویه، مدیاتک از خود رونمایی کرد و اینتل گفته تا سال 2024، خود را روانه بازار می نماید.

بنابراین، پیش بینی می کنیم این نسل وای فای در سال 2025 به یک فناوری رایج بازار تبدیل گردد. کوالکام نیز در حال کار روی تراشه های وای فای 7 است و در همین بازه زمانی، محصولات خود را وارد بازار می نماید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1803

به "اولین گوشی با وای فای 7 سال 2024 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی با وای فای 7 سال 2024 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید