10 گجت برتر برای آن که یک خانه هوشمند داشته باشید

به گزارش جام پارسی، در این مطلب به سراغ معرفی گجت های الکترونیکی می رویم که شما با خرید این دسته از محصولات می توانید یک خانه هوشمند داشته باشید؛ محصولاتی که مطابق با سلیقه و علاقه طیف گسترده ای از کاربران منتخب شده اند.

10 گجت برتر برای آن که یک خانه هوشمند داشته باشید

احتمالا تصور شما از یک خانه هوشمند، چیزی شبیه به فیلم و سریال های خارجی است که صرفا در اماکن بزرگ و پنت هاوس ها می توان از گجت های مختلف برای هوشمندسازی استفاده کرد. با این حال، چنین تصوری از بیخ و بن اشتباه بوده و حتی برای یک منزل ساده با متراژ 100 متر هم می توان با خرید وسایل الکترونیکی مختلف، منزل را به یک خانه هوشمند تبدیل کرد. در ادامه این مقاله، تصمیم گرفته ایم ابزارهای دیجیتالی هوشمند و در عین حال کاربردی را معرفی کنیم که به شما یاری می نمایند یک خانه هوشمند ایده آل داشته باشید. فهرست پیش رو از رتبه بندی خاصی تبعیت نمی نماید.

1. دستگاه کنترل هوشمند مدل GG44

اولین چیزی که شما برای خانه هوشمند احتمالا احتیاج دارید، یک دستگاه کنترل هوشمند است. شما با استفاده از این وسیله که به نوعی اینترنت کنترلر و SMS کنترلر محسوب می گردد، این توانایی را خواهید داشت تا دستگاه هایی مثل چراغ، وسایل سرمایشی/گرمایشی، درب های برقی و بسیاری از سایر محصولات را از راه دور و بدون حضور در منزل کنترل کنید.

با خرید این محصول شما می توانید سنسورهای مختلف را هم به ورودی های دستگاه متصل کنید؛ چرا که این کنترل هوشمند دارای 4 خروجی و 4 ورودی است. در واقع شما می توانید با اتصال سنسورهای چشمی دزدگیر یا سنسورهای تشخیص دود و آژیر به دستگاه هوشمند، این محصول را به یک مدل دزدگیر یا دستگاه اعلام حریق با امکانات کنترل از راه دور تبدیل کنید. این کنترل هوشمند با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار بوده و باید از طریق سیم آن را به پریز متصل کرد. سه متر سیم در داخل جعبه این محصول وجود دارد.

2. هاب هوشمند شیائومی مدل ZNDMWG02LM به همراه 10 عدد سنسور هوشمند

هاب هوشمند شیائومی یک دستگاه فوق العاده کاربردی برای یک خانه هوشمند به شمار می رود. این محصول دارای 10 عدد سنسور هوشمند بوده و هر تحرکی را در شعاع عملیاتی خود با دقت بسیار بالا تشخیص می دهد. بر اساس تعیینات فنی مندرج روی کالا، این هاب هوشمند قابلیت اتصال به حدبیشتر 32 دستگاه را داراست. با استفاده از نوع اتصال شبکه وای-فای و بلوتوث نسخه 5 تعبیه شده در این محصول، می توان هر نوع دستگاهی را به شبکه این هاب هوشمند شیائومی متصل کرد.

این محصول بعلاوه می تواند به طور اتوماتیک چراغ ها را در زمان شب روشن کند. هاب هوشمند شیائومی با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار بوده و حتی از Apple Homekit هم پشتیبانی می نماید. در داخل جعبه این کالا، علاوه بر دستگاه و دفترچه راهنما، یک عدد کابل شارژ Micro USB وجود دارد.

3. سنسور رطوبت و دما شیائومی مدل LYWSD03MMC

آیا در پی این موضوع هستید که رطوبت و دمای منزل شما همواره در یک حالت بهینه قرار داشته باشد؟ بنابراین، سنسور رطوبت و دما شیائومی مدل LYWSD03MMC به شدت برای شما سودمند واقع می گردد. این دستگاه مقرون به صرفه قیمت که یکی از گجت های هوشمند پرفروش شیائومی نیز به شمار میرود، شبیه به یک رابط با دستگاه های سرماساز و گرمایشی عمل می نماید. در حقیقت، سنسور رطوبت و دمای این دستگاه ترکیبی از قابلیت های دماسنج و رطوبت سنج است. اگر دو پارامتر دما و رطوبت از محدوده طبیعی خود خارج شوند، این سنسور هوشمند با ارسال سیگنال های تعیین به دستگاه های سرماساز و گرمایشی کوشش می نماید دمای محیط را به محدوده بهینه خود برگرداند.

شما این قدرت را دارید تا به طور منظم میزان دما و رطوبت را از طریق نرم افزار MI Home روی گوشی خود آنالیز کنید. اتصال هاب هوشمند شیائومی از نوع بی سیم بوده و این دستگاه از طریق باتری داخلی خود به راحتی تا یک سال بدون هیچ مسئله ای کار می نماید. در داخل جعبه کالا یک عدد چسب دو طرفه هم وجود دارد تا شما بتوانید سنسور هوشمند را به راحتی روی دیوار بچسبانید. ناگفته نماند که دامنه میزان گیری دما از طریق این محصول، از 0 تا 60 درجه سانتی گراد و محدوده رطوبت 9 تا 99 درصد با دقت یک درصد اعلام شده است. این کالا بعلاوه از طریق سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می گردد.

4. کلید لمسی هوشمند زد کنترل مدل ZC-EU-G01

کلید لمسی هوشمند زد کنترل مدل ZC-EU-G01 در نگاه اول ظاهر بسیار مجذوب کننده و مدرنی دارد. این محصول می تواند به طور مستقل و بدون احتیاج اتصال یک هاب مرکزی یا هر وسیله دیگر، سرخط های روشنایی را روشن و خاموش کند. در این دستگاه قابلیت اتصال به وای-فای هم تعریف شده و به همین علت شما می توانید از طریق دستیارهای صوتی الکسا و حتی دستیار گوگل به کلید لمسی هوشمند دستور العمل روشن یا خاموش کردن را ارسال کنید. شما بعلاوه می توانید این مدل کلید لمسی هوشمند را به گونه ای تنظیم کنید تا در ساعات تعیینی از شبانه روز، برق یک محیط را به صورت اتوماتیک روشن و خاموش کند.

برای نصب و راه اندازی این مدل کلید لمسی هوشمند احتیاج به برق کشی خاصی نیست؛ چرا که دستگاه با ولتاژ 100 تا 250 ولت به خوبی سازگار بوده و حدبیشتر توان برای هر پل کلید 800 وات محسوب می گردد. این محصول با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگاری کامل دارد.

5. سنسور هوشمند در و پنجره شیائومی مدل MCCGQ02HL

سنسور هوشمند در و پنجره شیائومی مدل MCCGQ02HL یکی دیگر از گجت های هوشمند خوش ساخت کمپانی شیائومی به شمار می رود که صرفا در قالب رنگ سفید به فروش می رسد. سنسور هوشمند شیائومی صرفا برای این موضوع طراحی شده تا شما بتوانید از راه دور چک کنید آیا در و پنجره منزلتان بسته به جای مانده یا خیر. البته ورژن 2 این کالا نیز در سطح بازار موجود بوده که به حسگر نور هم مجهز شده است. این سنسور تازه یاری می نماید تا شما از راه دور میزان نور محیطی را هم متوجه شوید و در صورت احتیاج، میزان نور را در منطقه مورد نظر کم یا زیاد کنید.

نصب سنسور هوشمند در و پنجره شیائومی مدل MCCGQ02HL دردسر خاصی ندارد و تنها باید به چند نکته مهم دقت کرد. اول از همه برای استفاده از این مدل گجت، شما به یک دستگاه هاب مرکزی احتیاج دارید. بنابراین، حسگر در و پنجره شیائومی به تنهایی کار نمی نماید. از طرفی دیگر، باید دقت کنید که حسگرها به فاصله 18 میلی متر از هم فاصله داشته باشند تا عملکرد درست از طریق سنسورها سنجیده گردد. این محصول با سیستم عامل های اندروید و iOS سازگار بوده و از طریق نرم افزار MI Home می توان در و پنجره ها را از بستر اینترنت به صورت از راه دور رصد کرد.

6. پکیج روشنایی هوشمند سونوف مدل استریپ لایت RGB

این محصول بیشتر به درد افرادی می خورد که به دکوراسیون منزل خود به شدت اهمیت می دهند. بعلاوه پکیج روشنایی هوشمند سونوف برای گیمرها و استریمرها هم احتمالا مجذوب کننده خواهد بود؛ چرا که برای ایجاد یک محیط مناسب به منظور ضبط و فیلم برداری می توان از نور پردازی های RGB به راحتی استفاده کرد. نصب و راه اندازی این پکیج روشنایی ساده بوده و خیلی راحت می توان با آن کار کرد.

در داخل جعبه کالا یک عدد کنترلر RGB و یک عدد ریموت کنترل وجود دارد. بعلاوه طول نوار LED پنج متر بوده و برای یک اتاق کار کافی خواهد بود. البته اخیرا باب شده بسیاری از افراد از پکیج روشنایی هوشمند برای دیوار تلویزیون (تی وی وال) هم استفاده می نمایند. در هر صورت اگر دلتان می خواهد محیط منزل خود را مجذوب کننده تر کنید، این مدل پکیج روشنایی هوشمند با نوع اتصال وای-فای به شدت برای شما سودمند خواهد بود. این دستگاه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار بوده و می توان حتی از دستیار صوتی گوگل و الکسا برای ارسال دستور العمل بهره برداری کرد.

7. پریز هوشمند تویا مدل Smart plug WiFi

پریز هوشمند یکی دیگر از ابزارهای مقرون به صرفه قیمتی به شمار می رود که می توان برای هوشمندسازی منزل یا حتی محیط اداری از آن استفاده کرد. با بهره برداری از این گجت ساده اما کاربردی شما می توانید تجهیزات برقی را از طریق برنامه موبایل تحت عنوان Smart Life کنترل کنید. این نرم افزار برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS توسعه پیدا نموده است.

راه اندازی این محصول دشواری خاصی ندارد و احتیاجی نیست تا سیم کشی منزل تغییر پیدا کند. بعلاوه به کنترلر مرکزی هم احتیاج نیست و این پریز هوشمند به طور مستقل کار می نماید. روی این پریز هوشمند یک عدد کلید روشن/خاموش تعبیه شده و بعلاوه به علت بهره مندی دستگاه از اتصال وای-فای می توان از راه دور خیلی راحت وسایل متصل به پریز هوشمند را کنترل کرد. کاربرد پریز هوشمند در این موضوع نهفته که شما می توانید بر حسب اندازه ولتاژ، جریان، توان، انرژی و دفعات قطع و وصل سناریوهای مختلفی را برای این محصول تعریف کرد تا پریز برای محافظت از دستگاه های برقی میزان ولتاژ را تغییر دهد. از طرفی دیگر، می توان قابلیت های مختلف دستیارهای صوتی الکسا و گوگل را هم روی این پریز هوشمند امتحان کرد.

8. حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی مدل HHCC

تا به حال محصولاتی که معرفی نموده ایم بیشتر برای داخل منزل محسوب می شوند اما حسگر هوشمند گل و گیاه شیائومی را می توان در گلخانه های نقلی سر بسته هم نصب کرد. این دستگاه به حسگرهای روشنایی، رطوبت، دما و حتی مواد مغذی مجهز شده و می توان دستگاه را از طریق ارتباط بلوتوث به تلفن همراه متصل کرد. بدنه این مدل دستگاه پلاستیکی بوده و به این راحتی خراب نمی گردد.

یکی از دلایل فزونی این سنسور گل و گیاه نسبت به سایر محصولات مشابه در وجود دیتابیس داخلی بالغ بر 3 هزار مدل گل و گیاه است. حتی می توان این فهرست را بر مبنای شکل برگ هم فیلتر کرد. خوشبختانه اطلاعات کسب شده از طریق سنسور هوشمند شیائومی در حافظه ابری ذخیره شده و امکان از دست رفتن اطلاعات مهم در این دستگاه به صفر نزدیک می گردد. این محصول یک عدد باتری با کیفیت دارد که به علت ماندگاری 365 روزه، شما احتیاج ندارید تا مدام باتری را تعویض کنید. از طرفی، امکان کنترل سنسور از طریق برنامه Flower Care هم وجود دارد که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است.

9. سنسور هوشمند حرکتی شیائومی مدل SN021

این مدل سنسور همان طور که از اسمش هم پیداست صرفا برای تشخیص هوشمند حرکت انسان یا حیوانات خانگی کاربرد دارد. البته می توان با تعریف برنامه های مختلف، به صورت اتوماتیک چراغ ها را هم روشن یا خاموش کرد. این وسیله مقرون به صرفه قیمت و کاربردی با اتصال بی سیم راه اندازی شده و صرفا با سیستم عامل اندروید سازگار است.

10. روتر و تقویت نماینده بی سیم شیائومی مدل AX3000 بسته 2 عددی

این محصول را می توان یکی از مهم ترین وسایل یک خانه هوشمند تلقی کرد. با این حال، اگر لوازمی را خریداری نموده اید که احتیاج به تقویت نماینده ندارد یا مساحت منزل چندان زیاد نیست، خرید روتر بی سیم شیائومی برای شما چندان ضروری به نظر نمی رسد. با تمام این تفاسیر این روتر و تقویت نماینده بی سیم با سیستم عامل های اندروید، iOS و وب سازگار بوده و یک عدد پورت شبکه (WAN) و سه عدد پورت شبکه LAN در محصول تعبیه شده است. بعلاوه باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز از طریق روتر پشتیبانی می گردد. این روتر قابلیت اتصال به اپلیکیشن اختصاصی MI Home را هم داراست.

برترین خانه هوشمند؛ با گجت های حرفه ای و بهتر

در این مقاله کوشش نموده ایم 10 گجت هوشمند برتر را برای یک خانه هوشمند معرفی کنیم که برای تبدیل منزل و حتی یک محیط اداری به یک محیط هوشمند کارایی بسیار بالایی دارند. اگر از بابت اتصال و نصب گجت های هوشمند نگران هستید، خیالتان راحت باشد؛ چرا که به سیم کشی تازه در منزل احتیاج نبوده یا حتی سیم کشی فعلی محیط مد نظرتان هم احتیاج به تعویض ندارد.

نکته مهم دیگری که هنگام خرید گجت های هوشمند باید به آن دقت کنید، در کار کردن محصول به صورت مستقل است؛ چرا که بعضی وسایل هوشمند به یک هاب مرکزی احتیاج دارند. با این حال، در بیشتر محصولات موجود در این مقاله تصمیم گرفته شد تا وسایلی انتخاب شوند که به گیرنده یا هاب مرکزی احتیاج ندارند.

گجت های هوشمند را می توان عموما از طریق گوشی موبایل کنترل کرد. بنابراین، حتما دقت کنید آیا نرم افزار اختصاصی گجت مورد نظرتان با سیستم عامل تلفن همراه شما سازگار است یا خیر. محصولات هوشمند شیائومی همگی به نرم افزار MI Home متصل می شوند. بنابراین، اگر اینترنت در منزل شما برقرار باشد، شما از طریق گوشی موبایل خود می توانید در هر زمان و مکان گجت های هوشمند داخل منزل خود را آنالیز کنید.

در بحث خرید کلید لمسی هوشمند در این مطلب سعی شده یکی از مجذوب کننده ترین محصولات در این زمینه از جنبه ظاهری برای خانه هوشمند انتخاب گردد. با این حال، شما می توانید از طیف متنوعی از محصولات موجود در فروشگاه خبرنگاران به منظور خرید بهره ببرید. این موضوع برای پریز هوشمند هم کاملا صادق است. بعلاوه برای خرید لامپ های LED هوشمند با نور پردازی RGB باید دقت کرد محصول مورد نظر در چه متراژی به فروش می رسد. به تبع بر حسب محیطی که قصد استفاده از لامپ های LED را دارید، باید متراژ مناسبی را تهیه کرد. در این مقاله محصولی را معرفی نموده ایم که در قالب پنج متر عرضه می گردد که برای دکوراسیون تی وی وال یا یک اتاق کار 12 متری به میزان کافی مناسب خواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آذر 1402 بروزرسانی: 9 آذر 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1960

به "10 گجت برتر برای آن که یک خانه هوشمند داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گجت برتر برای آن که یک خانه هوشمند داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید