موانع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای رسیدن به جهش فراوری برداشته می شوند

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر شناسایی و استفاده مطلوب از ظرفیت های سرمایه گذاری موجود در شهرستان ها برای تحقق شعار سال 99 تاکید نمود.

موانع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای رسیدن به جهش فراوری برداشته می شوند

داود شهرکی، امروز یکشنبه 17 فروردین در جلسه ویدئوکنفرانس با روسای ادارات صمت شهرستانی که پیرامون برنامه های سازمان برای مدیریت بیماری کرونا در حوزه های صنایع، معادن و اصناف و برنامه های سال 99 برگزار گردید، با اشاره به شعار سال با عنوان جهش فراوری، گفت: شهرستان ها باید ضمن شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری متناسب با پتانسیل های موجود در شهرستان، نقشه راه و هدف گذاری برنامه های سال 99 سازمان را دنبال و در جهت تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت های موجود و بالقوه استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگاران، وی اظهار کرد: هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت واحدهای فراوریی صنعتی و معدنی استان در این ایام وجود ندارد و نباید در فرایند فعالیت واحد فراوریی خللی ایجاد گردد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی در راستای مهار بیماری کرونا از سوی واحدهای فراوریی الزامی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در شهرستان ها فرآیندهایی که منجر به عدم مراجعه ارباب رجوع می گردد باید تسهیل گردد، توضیح داد: در شهرستان ها باید به صورتی عمل گردد که احتیاجی به مراجعه سرمایه گذار یا فراورینماینده به مرکز استان نباشد و حداکثر خدمات در حوزه های صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ارائه گردد.

شهرکی ادامه داد: در صورت ضرورت اخذ مجوز یا نامه ای از مرکز استان، ضروری است هماهنگی با حوزه مربوطه انجام تا صادر و به شهرستان ارسال گردد.

وی اضافه نمود: درخصوص اقدامات مرتبط با مجوزهای حوزه های مختلف اعم از صدور، تمدید، ابطال، ابقاء، سلب صلاحیت و سایر موارد ترتیبی اتخاذ شده تا حتی الامکان به صورت غیرحضوری از سوی متقاضیان پیگیری و انجام گردد.

شهرکی با اشاره به لزوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی، گفت: واحدهایی که در این دستورالعمل دیده نشده اند در استان تصمیم گیری و معین تکلیف شده است که شهرستان ها باید با هماهنگی مرکز استان، نسبت به پیش بینی لیست کشیک برای واحدهای صنفی غیرضروری که احتیاج مردم است اقدام نمایند و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی اطلاع رسانی لازم را صورت دهند.

وی ضمن تشکر از همکاری و پشتیبانی فرمانداران، دادستانی ها، پلیس اماکن، نهادهای امنیتی انتظامی در شهرستان ها و تمامی همکاران در امر نظارت بر بازار در طی سال گذشته و این ایام که رضایت مسئولین استانی را در بر داشته است، اضافه نمود: پاسخگویی به سامانه 124 و رسیدگی به گزارشات مردمی مرتبط با این ایام مورد تاکید است و در راستای نظارت بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه اصناف در شهرستان ها از ظرفیت ناظرین افتخاری، اتاق اصناف، اتحادیه ها و همچنین سایر دستگاه های نظارتی استفاده گردد.

در این جلسه، روسای ادارات شهرستانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات در ایام جاری، مسائل، چالش ها و دغدغه های خود را در حوزه های مختلف مطرح کردند که راهکارهایی از سوی رئیس سازمان و معاونین ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 594

به "موانع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای رسیدن به جهش فراوری برداشته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع سرمایه گذاری در خراسان جنوبی برای رسیدن به جهش فراوری برداشته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید