قاتل خاموش جان 4 نفر را در اردبیل گرفت

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران/اردبیل رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل گفت: براثر گازگرفتگی چهار نفر در اردبیل جان خود را از دست دادند.

قاتل خاموش جان 4 نفر را در اردبیل گرفت

مجید محمدغریبانی در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: به دنبال گاز گرفتگی در محله بهارآباد اردبیل و گزارش مردمی نیروهای اورژانس در محل حاضر شده و نسبت به بیرون آوردن چهار جسد از یک منزل به دنبال خفگی ناشی از مونوکسیدکربن اقدام کردند.

وی با تشریح جزئیان این حادثه اعلام نمود: حادثه دیدگان دو کودک شامل یک پسر سه ساله و یک دختر هشت ساله و دو بانوی میانسال بودند که در یک واحد مسکونی دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده اند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل افزود: بع رغم اقدام سریع نیروهای اورژانس در رسیدن به محل حادثه اما این چهار شهروند جان خود را از دست داده و امکان انتقال آنها به مراکز بیمارستانی وجود نداشته است.

محمدغربیانی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش در شهر اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا به امروز پنج نفر از همشهریان جان خود را به دلیل گاز گرفتگی از دست داده اند که این آمار مربوط به کل شهرهای استان اردبیل است.

وی از شهروندان خواست؛ تا نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا با بررسی دقیق خروجی دودکش ها و همچنین کنترل های فنی و سرویس دهی مناسب از وقوع حوادث مشابه در فصل زمستان جلوگیری کنند.

با تجهیزات و نیروی انسانی تقویت شده در خدمت شهروندان هستیم

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یکی از علل این حوادث تلخ و ناگوار را وجود نقص فنی در بخاری های گازسوز و عدم رسیدگی به محل ورود و خروج گازهای سمی و تهویه ناقص مونوکسیدکربن اعلام و شرح داد: شهروندان به محض مشاهده افرادی که دچار گازگرفتگی و علایم آن نظیر سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه، تهوع و استفراغ شده اند، مراتب را به اورژانس اطلاع دهند.

محمدغریبانی در مورد بهبود امکانات و تجهیزات پایگاه های اورژانس نیز بیان نمود: با خرید 13 دستگاه آمبولانس دودیفرانسیل و تجهیز پایگاه ها به ست های کامل فوریتی سعی بر این است تا سرعت ارائه خدمات افزایش یابد.

وی همچنین به بهبود امکانات و ارتقای نیروی انسانی با جذب نیروهای جدید و تبدیل شرایط نیروهای قراردادی اشاره کرد و گفت: تعداد پایگاه های اورژانس نیز افزایش یافته به طوری که چهار پایگاه جدید به جمع پایگاه های برون شهری و درون شهری اردبیل اضافه کرده شده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اردبیل اعلام نمود: هرچند زمستان کم بارش همراه با هوای مساعد را سپری می کنیم اما مراکز اورژانس آمادگی ارائه خدمات شایسته ای را به شهروندان دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 319

به "قاتل خاموش جان 4 نفر را در اردبیل گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتل خاموش جان 4 نفر را در اردبیل گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید