فرهنگ و تفکر مدیریت سبز در دستگاه ها نهادینه و عملیاتی شود

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت سبز فقط در دوره های آموزشی، نوشتار و جلسه خلاصه نشود؛ بلکه لازم است فرهنگ و تفکر مدیریت سبز در دستگاه ها نهادینه و عملیاتی شود.

فرهنگ و تفکر مدیریت سبز در دستگاه ها نهادینه و عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، محمد فرشکاران ظهر امروز در سمینار مدیریت سبز سازمان اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد مصرف انرژی بویژه آب و برق در کشور ما از میانگین مصرف کشورهای پیشرفته بالاتر و بیش از حد استاندارد است که همین امر ضرورت پیاده سازی مدیریت سبز را به اثبات می رساند

وی افزود: در این ارتباط بینش معنایی و فرهنگ سازی بسیار مهم بوده و صرفا نگاه مادی کفایت نمی کند؛ که اگر فرهنگ و بینش مدیریت سبز نباشد در مقابل مصرف بی رویه و تقاضا برای مصرف هیچ مانعی وجود نخواهد داشت.

فرشکاران توضیح داد: با توجه به اهمیت پیاده سازی دولت سبز در سطح نظام اداری، ارزیابی عملکرد در نظام مدیریت سبز مولفه اصلی و هدایتگر کلیه فعالیت های مدیریتی در سازمان ها و موسسات کشور و پیامد آن یعنی رشد اقتصاد ملی مرهون سنجش، میزان گیری، تجزیه و تحلیل، مقایسه و انجام اقدامات لازم در این زمینه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برآوردهای نظام مدیریت سبز که در سطح محدودی از کشور انجام گرفته نشان می دهد جای صرفه جویی قابل توجهی در بخش های مختلف کشور وجود دارد و اشاعه فرهنگ نظام مدیریت سبز، تشکیل گروه های تخصصی سبز و رعایت موازیت و استانداردهای تعیین شده دولت سبز می تواند دستاوردهای بسیار مناسبی را در این زمینه به همراه داشته باشد.

لازم به توضیح است در این سمینار آموزشی، دکتر امامی، رئیس انجمن مدیریت سبز ایران مطالبی را در ارتباط با اهمیت صرفه جویی در منابع، راهکارهای پیاده سازی مطلوب مدیریت سبز و فرهنگ مدیریت سبز ارائه کرد. ش/ ایازی خبرنگار خبرنگاران

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1704

به "فرهنگ و تفکر مدیریت سبز در دستگاه ها نهادینه و عملیاتی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ و تفکر مدیریت سبز در دستگاه ها نهادینه و عملیاتی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید