فرصت خوبی برای همکاری اقتصادی در چابهار وجود دارد

به گزارش جام پارسی، ظاهر الکعبی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی عمان با حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد.

فرصت خوبی برای همکاری اقتصادی در چابهار وجود دارد

در ابتدای این دیدار حسین سلاح ورزی گفت: بعد از دو سال اولین بار است که هیات تجاری عمانی به تهران سفر کرده است؛ در این مدت فرایند روبه رشد مبادلات و همکاری های اقتصادی را داشتیم و این باعث امیدواری است. البته رشد مبالادلات تجاری میان ایران و عمان ممکن نبوده مگر با همکاری اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک ایران و عمان و اتاق مشترک عمان و ایران.

سلاح ورزی گفت: در کنار دوستی دیرینه سیاسی ایران و عمان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران همیشه علاقه وافری برای توسعه همکاری ها با کشور عمان دارد.

او به نمایشگاه مجازی میان ایران و عمان اشاره کرد که با همت اتاق مشترک ایران و عمان برگزارشده بود: این نمایشگاه با استقبال خوبی از طرف شرکت های دو کشور روبرو شد. امیدواریم برگزاری های رویدادهای این چنینی که باعث شناخت ظرفیت های اقتصادی دو کشور می شود، ادامه داشته باشد.

سلاح ورزی گفت: ما فکر می کنیم علاوه بر زمینه همکاری که در حال حاضر شناخته شده، زمینه همکاری دیگری در میان کشورهای دو کشور وجود دارد که باید شناسایی شود.

او شرح داد: در ایران شرکت های معتبری در حوزه خدمات فنی مهندسی فعال هستند که می توانند با شرکت های عمانی همکاری کند. باید در زمینهٔ سرمایه گذاری مشترک انجام کارهایی در دستور کار قرار گیرد، البته قبلاً هم کارهایی اجرا شده و باید این جهت تداوم یابد.

نایب رئیس اتاق ایران شرح داد: باید درزمینهٔ سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و حمل ونقل قدم های بهتری برداشته شود. علاوه بر بندرعباس، در چابهار در کنار منطقه آزاد صحار فرصت خوبی برای همکاری اقتصادی وجود دارد.

بعد از آن الکعبی، رئیس اتاق بازرگانی استان البریمی که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است، گفت: روابط ایران و عمان در خوزه تجاری و سیاسی روابطی کهن است و امیدواریم بتوانیم در آینده این روابط را مستحکم تر و گسترده تر کنیم. ما با هیات تجاری 18 نفره که در حوزه صنعت، معدن، گردشگری، صادرات و واردات، صنعت غذایی، بهداشت و درمان و غیره فعال هستند، به ایران سفر کرده ایم و امیدواریم در نشست های B2B تجار دو کشور با همدیگر بهتر آشنا شوند.

او تاکید کرد: استان البریمی در عمان به دلیل موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ این استان دروازه شاقتصادی عمان و هم مرز با کشورهای امارات است و برای ارتباط با عربستان و یمن از این استان استفاده می شود. این موقعیت باعث می شود زیرساخت هایی در این استان تهیه شود.

الکعبی به شهرک صنعتی در استان البریمی اشاره کرد و گفت که می توانیم در این حوزه توافق نامه ای امضا کنیم تا فعالان اقتصادی ایرانی در البورعی شهرک صنعتی ایرانی دایر کنند.

او تاکید کرد: استان البریمی امتیازات ویژه ای برای فعالان اقتصادی دارد، یکی از این امتیازها معافیت پنج سال از اقتصادیات است. همچنین می تواند کالای ایرانی را از عمان به کشورهای دیگر صادر کنیم؛ این روش باعث می شود 20 درصد محصولات ایرانی ارزش افزوده داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1595

به "فرصت خوبی برای همکاری اقتصادی در چابهار وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت خوبی برای همکاری اقتصادی در چابهار وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید