فرانسه مایکروسافت را 60 میلیون یورو جریمه کرد (تور فرانسه)

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آر اف آی، این بیشترین جریمه ای به شمار میرود که ناظر مذکور در سال 2022 وضع نموده است.

فرانسه مایکروسافت را 60 میلیون یورو جریمه کرد (تور فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کمیسیون ملی فناوری و آزادی های فرانسه(CNIL) سال گذشته بیان کرد درباره شرکت هایی تحقیق می نماید که قوانین GDPR اتحادیه اروپا را رعایت نمی نمایند. طبق این قانون وب سایت ها ملزم هستند قبل از نصب کوکی ها (ردیاب های آنلاین) رضایت کاربران را دریافت نمایند.

CNIL بیان کرد موتور جستجوی بینگ (متعلق به مایکروسافت) تا خاتمه ماه مارس، قبول نموده است دسترسی به این نوع کوکی ها را نسبت به رد کردن آنها تسهیل نموده بود. با قبول کوکی های مذکور فایل های داده ای روی رایانه کاربر نصب می شد که جستجوهای آنلاین وی را رصد می کرد.

بینگ یک کلید قبول تمام کوکی ها را برای کاربران فراهم نموده بود اما برای رد کردن آنها کاربر باید دو بار روی دکمه کلیک می کرد.

بعلاوه این رگولاتور اشاره نمود 2 کوکی بدون رضایت کاربران برای مقاصد تبلیغاتی به طور سیستماتیک روی رایانه آنها نصب می شدند.

CNIL علت وضع جریمه 60 میلیون یورویی برای مایکروسافت درآمدهای تبلیغاتی از داده هایی بود که از طریق کوکی ها جمع آوری نموده بود. به شاخه مایکروسافت در اتحادیه اروپا که در ایرلند مستقر است، 3 ماه فرصت داده شده تا کوکی های مذکور را اصلاح کند و در غیر اینصورت به ازای هر روز تاخیر 60 هزار یورو جریمه می گردد.

مایکروسافت در بیانیه ای بیان کرد حتی قبل از شروع تحقیقات فرانسه، تغییراتی کلیدی در عملکرد کوکی های خود را شروع نموده بود. این شرکت معتقد است موضع CNIL درباره کوکی ها به شهروندان و کسب و کارهای فرانسوی لطمه می زند.

این ناظر فرانسوی در خاتمه سال گذشته میلادی گوگل و فیس بوک را به ترتیب 150 و 60 میلیون یورو برای مواردی مشابه و شیوه استفاده آن شرکت ها از کوکی ها جریمه نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1842

به "فرانسه مایکروسافت را 60 میلیون یورو جریمه کرد (تور فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه مایکروسافت را 60 میلیون یورو جریمه کرد (تور فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید