گوگل در فرانسه 220 میلیون یورو جریمه شد
به گزارش جام پارسی، گوگل توافق کرد با پرداخت 220 میلیون یورو (268 میلیون دلار) به تحقیقات فرانسه از شیوه های غیرمنصفانه این غول اینترنتی در تبلیغات آنلاین انتها داده و در کسب و کار خود در دنیا تغییراتی صورت دهد.
با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم
آژانس ضد انحصارطلبی فرانسه بیان کرد گوگل از نفوذ خود در فروش و خرید تبلیغات در پلتفرمش برای مختل کردن بازار به سود خود استفاده نموده و به ناشرانی مانند نیوزکورپ آسیب زده است.
این تصمیم نگاه کم سابقه ای به داخل جعبه سیاه تبلیغات آنلاین است که در آن گوگل به صورت اتوماتیک فضا و قیمتهای تبلیغات را برای تبلیغ نمایندگان و ناشران به شکل کلیک کاربر در یک صفحه وب محاسبه و عرضه می نماید. گوگل متعهد شد این شرایط را اصلاح نموده و عملکرد خدمات مدیریت تبلیغات برای دیگران را بهبود دهد.
رگولاتورهای ضد انحصارطلبی فرانسه با دنبال کردن پرونده های جداگانه درباره گوگل، اپل و فیس بوک، کنترل رفتار ضد رقابتی در عرصه تبلیغات آنلاین را شروع نموده اند. هر چند پرونده گوگل با یک جریمه بسته شد اما فیس بوک هفته گذشته کوشش کرد با دادن تعهد و جلب رضایت رگولاتورها، از چنین اتفاقی اجتناب کند.
گوگل در یک پست وبلاگ بیان کرد به همکاری فعالانه با رگولاتورها در همه جا به منظور بهبود محصولاتش متعهد است. این شرکت بیان کرد در راستای توافق اخیر با رگولاتور فرانسه، به آزمایش و طراحی تغییرات رفتاری توافق شده در ماههای آینده خواهد پرداخت.
این پرونده از تحقیقات سازمان رقابت فرانسه که در سال 2018 منتشر شد و قدرت گوگل و فیس بوک در زمینه تبلیغات آنلاین را برجسته کرد، نشات گرفت.
نیوزکورپ که گروه منتشرنماینده روزنامه فرانسوی لوفیگارو است و شرکت رسانه ای روسل لاووآ سال بعد شکایتی را نزد رگولاتورها مطرح کردند. گروه لوفیگارو در نوامبر سال 2020 تصمیم گرفت از این پرونده خارج گردد. گوگل و نیوزکورپ هم اوایل سال جاری به خصومت سرانجام داده و به یک توافق سه ساله رسیدند که تحت آن، این شرکت جست و جو برای اخبار پول پرداخت می نماید.
گوگل در گذشته هم تفحص ضد انحصارطلبی فرانسه را به خود جلب نموده و در سال 2019 به مقدار 150 میلیون یورو جریمه شده بود. این موتور جست و جو به علت کوتاهی در رعایت مقررات مربوط به سرویس خبری خود در معرض خطر جریمه دیگری در هفته های آینده نهاده شده است.
برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: ضروری است که غولهای فناوری مقررات رقابت فرانسه را رعایت نمایند. وی به رفتار گوگل اشاره نمود که به گروههای رسانه ای که مدل مالی آنها متکی به عایدی تبلیغات است، لطمه زده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جریمه اخیر گوگل از سوی رگولاتور فرانسه جدیدترین مورد از کوششها برای شکستن نفوذ بازار غولهای فناوری است. سرویس خبری گوگل هفته گذشته هدف تحقیقات آلمان نهاده شد. اتحادیه اروپا و انگلیس هم تحقیقاتی را از فیس بوک در مورد نحوه استفاده این شرکت شبکه اجتماعی از اطلاعات از تبلیغات نمایندگان شروع نموده اند.،ایسنا
منبع: ایران آنلاین