هاستل ارزان جنریتور در کپنهاگ دانمارک

به گزارش جام پارسی، هاستل جنریتور (The Generator) در شهر کپنهاگ مرکز دانمارک یک هاستل خانوادگی است که مسائل هاستل های معمولی را ندارد. برای شناخت بیشتر خصوصیات یک هاستل خانوادگی با خبرنگاران همراه شوید

هاستل ارزان جنریتور در کپنهاگ دانمارک

در بسیاری کشورها هزینه اقامت در هتل ها می تواند بسیار گران باشد و گردشگران ترجیح می دهند از هاستل ها که ارزان تر هستند و به صرفه تر استفاده کنند. مارک ویلد یک وبلاک نویس است که تجربه سفرهای خود را منتشر می کند و این بار او یک هاستل را بررسی کرده است. نظرات او را درباره هاستل جنریتور از زبان خودش بخوانید.

هاستل جنریتور (The Generator) در شهر کپنهاگ (Copenhagen) یک مهمان خانه خانوادگی است. من مارک ویلد هستم و به همراه خانواده ام در این مسافرخانه در مرکز دانمارک (Denmark) اقامت داشتیم. من معمولا وقتی به یک هاستل (Hostel) فکر می کنم، یک سالنِ مشترکِ نامرتب، حتی بسیاری مواقع کثیف به ذهنم می آید و جوانان شلوغ و پرسرو صدایی که دایم سیگار می کشند و بلند بلند صحبت می کنند و همینطور در رفت و آمد هستند.

تا پیش از این سفر، ما هرگز به عنوان یک خانواده تجربه اقامت در یک هاستل را نداشتیم. همین که بچه ها همراهمان بودند دلیل کافی بود که دستشویی و حمام مشترک برای ما مناسب نباشد. چه کسی دوست دارد که نیمه شب از خواب بیدار شود و بچه ها را تا دستشویی همراهی کندبا توجه به جامعه امروز نیز این موضوع اجتناب ناپذیر است.

موقعیت هاستل جنریتور در شهر کپنهاگ

اما در کپنهاگ به جای اقامت در مکان های گران قیمت و مجذوب کننده، تصمیم گرفتیم پیِ ماندن در مسافر خانه را به تنمان بمالیم. هاستل جنریتور از نظر دسترسی دارای مزیت هایی است؛ به دو ایستگاه مترو نزدیک است و برای ما که چهار چمدان داشتیم بسیار گزینه مناسبی بود. یکی از این ایستگاه ها، خط مستقیم از فرودگاه کپنهاگ داشت که به راحتی ما را از فرودگاه به محل هاستل رساند و ایستگاه دیگر، ایستگاه مرکزی کپنهاگ بود که برای آن هایی که می خواهند با قطار به کپنهاگ بیایند مناسب است.

وقتی به اتاقمان رسیدیم متوجه شدیم که هاستل جنریتور برای همیشه تصور شما نسبت به هاستل ها را تغییر می دهد. اگر بخواهیم روراست باشیم اتاق ما کوچک بود. ما دو چمدان بزرگ داشتیم و دو چمدان کوچکتر، و وقتی وارد اتاق شدیم تقریبا فقط برای یک گربه، جا به جای مانده بود.

اما از طرف دیگر اتاق ها بسیار پاکیزه و مرتب بود دقیقا مثل اتاق های یک هتل. تشک ها مانند هر هتل خوب دیگری که تا آن زمان در اروپا در آن اقامت داشتیم، عالی و تمیز بود. پتوها هم به اندازه ای گرم بود که بشود زمستان سرد کپنهاگ را با آن ها تاب آورد. دوش حمام کاملا گرم و فشار آب آن هم عالی بود و اتاق تعویض لباس هم داشت. حوله های ما تمیز، بزرگ بودند.

برخورد مهماندارها در پذیرش هاستل هم در تمامی موارد بسیار عالی و درخشان بود. در روز اول که دخترم مریض بود و من مجبور شدم بروم پایین و یک حوله تازه بخواهم برخورد پذیرش واقعا خوب بود.

یک نکته عالی دیگر این بود که روی درها نوشته ای تاثیر گذار نصب کرده بودند که در هاستل جنریتور هیچگونه سرو صدایی در محل راهروها پذیرفته شده نیست، لطفا از محل اجتماعات که 24 ساعته آماده پذیرایی از شما است برای دورهمی ها استفاده کنید.

هاستل جنریتور تسهیلاتی عالی برای کل خانواده ارایه می کرد

جادوی واقعی هاستل جنریتور محل اجتماعات هم کف اش بود. پذیرش 24ساعته و ماشین های فروش اتوماتیک در دسترس بود. پذیرش، بلیت تمام مکان های دیدنی کپنهاگ را برای فروش داشت. مثل این بود که یک راهنمای محلی در هاستل داشته باشید و اگر سوالی هم داشتید هیچ مسئله ای نبود که بپرسید. یک دیوار برای توصیه کارهایی که می توانید در کپنهاگ انجام دهیدهم بود که کسانی که قبلا در هاستل جنریتور اقامت داشتند روی آن یادداشت هایی گذاشته بودند.

حتی یک کامپیوتر دسک تاپ هم برای کسانی هنوز تن به تکنولوژی نداده بودند و مثل ما گوشی های هوشمند و تبلت همراه نداشتند در اختیار بود تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند. به شخصه فکر نمی کنم دیکر چنین افرادی وجود خارجی داشته باشند!

هاستل جنریتور یک رستوران داشت که نه تنها اسنک، سیب زمینی سرخ کرده و بال مرغ می فروخت بلکه وعده های خوراکی کامل را هم ارایه می کرد. انواع برگر و چیز برگر، مرغ، گوشت و غیره. یک بارِ نوشیدنی کامل هم داشت که حتی می شد آب سیبِ تازه در آن پیداکرد.

محل اجتماعات تلوزیون های اسکرین بزرگ داشت که برنامه های ورزشی و فیلم های سینمایی پخش می کردند، میز فوتبال دستی، دارت و میز پینگ پنگ، همگی در داخل برای سرگرمی مهمانان آماده شده بود. مبلمان های راحت برای مواقعی که استراحتی بکنید یا با افراد تازه دوست شوید و صحبت کنید یااین که فقط بخواهید فیس بوک و ایمیل تان را چک کنید، فراهم بودند.

امکانات و مزیت های هاستل جنریتور فهرست وار شامل وای فای رایگان، صبخانه بوفه، رختشورخانه، فروش بلیت جاذبه های توریستی، کمدهای قفل دار برای چمدان مسافرانی که پرواز دیروقت دارند، دوچرخه های کرایه ای و ... می شد و اینکه در تمام هاستل استعمال دخانیات ممنوع بود.

یک فضای باز هم در حیاط هاستل بود که برای فصل گرم و آفتابی بسیار مناسب بود با یک زمین محصورِ بازی در مرکز آن که می شد چند جور بازی با توپ را در کنار دوستان در آن تجربه کرد. واقعا عالی بود.

آیا خانواده شما تا به حال در یک هاستل اقامت کرده است؟

ما به عنوان یک خانواده زمان زیادی را در محل اجتماعات صرف کردیم. وای فای بچه ها را سرگرم و مهم تر از آن ساکت نگه می داشت و من و همسرم می توانستیم زمانی را برای یک نوشیدنی برای خودمان بگذرانیم.

بچه ها هم احساس خوبی داشتند و سرگرم تبلت هایشان می توانستند برای مدتی از دست پدر و مادرهای دائم درحال امر و نهی، راحت باشند. خیلی خوب بود که می شد آنها را در آن احساس راحتی و سرگرم کار خودشان ببینی.

ما تنها خانواده حاضر در هاستل جنریتور نبودیم. بچه های زیادی این طرف و آن طرف می دویدند. همین طور به نظر می رسید جنریتور توانسته برای همه محیطی مناسب فراهم کند.

علاوه بر خانواده ها هاستل برای مجردها و زوج ها هم بسیار مجذوب کننده بود. هر شب بعد از ساعت 21:30 که خانواده های خسته به اتاق هایشان می رفتند موسیقی زنده با همراهی DJ پخش می شد. این بخش برای افرادی که می خواستند شب خوبی را بگذرانند بسیار مجذوب کننده بود.

هاستل جنریتور فضایی عالی دارد، دوستدار خانواده است، به مراکز دیدنی نزدیک است، دسترسی خوبی دارد و ارزان هم هست. ما اقامت ارزان در هاستل جنریتور را شدیدا توصیه می کنیم.

باید اضافه کنم که خانواده ویلد هیچگونه اقامت رایگان را در ازای معرفی این هاستل دریافت نکرده است و انگیزه ما فقط معرفی و تشویق یک مسافرخانه خوب برای ماندن به دوستداران سفر است.

منبع: کجارو / wyldfamilytravel.com
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1659

به "هاستل ارزان جنریتور در کپنهاگ دانمارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاستل ارزان جنریتور در کپنهاگ دانمارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید