علائم کیست مویی چیست؟

به گزارش جام پارسی، علائم کیست مویی عبارتند از درد یا تورم در نزدیکی دنبالچه، قرمز شدن پوست، ترشح خون یا چرک از جای زخم، بوی ناخوشایند چرک و بروز رطوبت در ناحیه دنبالچه.

علائم کیست مویی چیست؟

خبرنگاران | سرویس سلامت - کیست مویی نوعی کیست غیرطبیعی در پوست بوده که معمولا حاوی مو و مواد زائد پوستی است. کیست مویی معمولا در نزدیکی دنبالچه، در بالای شکاف باسن ایجاد می گردد. کیست های مویی معمولا زمانی ایجاد می شوند که مو، پوست را سوراخ نموده و سپس درون پوست باقی می ماند. اگر کیست مویی عفونی گردد، نوعی آبسه ایجاد می نماید که اغلب بسیار دردناک است. کیست مویی را می توان به وسیله یک برش کوچک یا جراحی از بین برد.

مهمترین علائم کیست مویی چیست؟

زمانی که کیست مویی عفونی گردد، کیست تبدیل به یک توده متورم (آبسه) می گردد. علائم کیست مویی عبارتند از:

  • درد یا تورم در نزدیکی دنبالچه
  • قرمز شدن پوست
  • ترشح خون یا چرک از جای زخم
  • بوی ناخوشایند چرک
  • بروز رطوبت در ناحیه دنبالچه

کیست مویی در بعضی از افراد می تواند بدون علامت باشد. کیست های مویی اغلب خارش آور و بسیار دردناک هستند و معمولا افراد 15 تا 35 سال، به آن مبتلا می شوند. اگرچه، کیست مویی معمولا در نزدیکی دنبالچه ایجاد می گردد، اما در موارد نادر، این شرایط می تواند بر روی ناف، زیربغل یا ناحیه تناسلی نیز تاثیر گذارد.

هر کسی می تواند مبتلا کیست مویی گردد. با این حال، مردان، سه تا چهار برابر بیشتر از زنان به کیست مویی مبتلا می شوند. همچنین، کیست مویی در افراد چاق یا کسانی که دارای مو های زائد ضخیم هستند، شایع تر است. علاوه بر این، افرادی که برای مدت زمان طولانی می نشینند مانند راننده ها، بیشتر در معرض ابتلا به کیست مویی قرار می گیرند. پوشیدن لباس های تنگ نیز می تواند شرایط کیست مویی را بدتر کند.

زمان مراجعه به پزشک

اگر علائم کیست مویی را مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درمان کیست مویی

اگر کیست مویی شدید و حاد باشد، ممکن است احتیاج به جراحی داشته باشید. اگر آبسه داشته باشید، پزشک می تواند منطقه آلوده را برش داده و چرک را خارج کند. از آنتی بیوتیک ها نیز می توان برای درمان عفونت استفاده کرد. جراحی بیشتر در زمان عود کیست مویی انجام می گردد.

آیا با این عارضه آشنایی دارید؟ علائم و نشانه های دیگ آن چیست؟ نظرات خود را در انتهای این صفحه در قسمت ارسال نظر با ما و سایر مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1135

به "علائم کیست مویی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم کیست مویی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید