شکایت نویسندگان انگلیسی از شرایط معیشت و کمبود عایدی

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکسلر، هیلاری منتل و ویلیام بوید از نویسندگان مشهور انگلیسی در بیانیه ای -که در شبکه های اجتماعی و رسانه های این کشور انعکاس گسترده ای داشت- از شرایط بد معیشت نویسندگان این کشور ابراز تاسف کردند و گفتند به خاطر شرایط موجود و به خصوص برگزیت و مسائلی مثل دزدی های ادبی نویسندگان به سختی روزگار سپری می نمایند.

شکایت نویسندگان انگلیسی از شرایط معیشت و کمبود عایدی

هیلاری منتل متولد 1953 و دانش آموخته دانشگاه شفیلد است. او برای دو رمان تاریخی تالار گرگ و مجرمان را بیاورید در سال های 2009 و 2011 جایزه من بوکر را از آن خود کرد. منتل -که جوایزی دیگری چون والتر اسکات را هم در کارنامه حرفه ای خود دارد- از مشهورترین چهره های رمان تاریخی در دهه های نخست قرن بیست ویکم محسوب می گردد.

منتل در این بیانیه تاکید نمود که قوانین تصویب شده بعد از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا مسائل بسیاری برای نویسندگان این کشور ایجاد نموده است که نمونه آن واردات مقرون به صرفه قیمت و اشباع بازار از اجناس و کتاب های خارجی موجب کاهش عایدی نویسندگان تا 64درصد شده است.

به گفته منتل و بوید مسائل معیشتی نویسندگان تنها به برگزیت محدود نمی گردد و شیوع کرونا و دیگر مسائل قانونی مربوط به حق نشر و دزدی های ادبی را هم باید به این مسائل افزود.

چندی پیش یک گروه از نمایندگان مجلس بریتانیا گزارشی از شرایط نویسندگان و مقدار عایدی آنها در دوره قرنطینه و شیوع کرونا تهیه کردند و از دولت خواستند نسبت به این قضیه فکر اساسی کند. به استناد آمار و ارقام منتشر شده به وسیله اتحادیه های مربوط به نویسندگان و ناشران به خاطر ویروس کرونا عایدی نویسندگان از حد مبه وسیله سال های گذشته کاهش یافته است.

گروه نویسندگان مجلس تمام احزاب (APWG) گزارشی تهیه نموده و در آن طرحی 10 ماده ای برای تصویب آماده است که هدف اصلی آن حمایت و یاری اقتصادی به نویسندگان ساکن بریتانیا است. بر اساس اسناد و گزارش ها عایدی نویسندگان از سال 2005 تا کنون حدود 42درصد کاهش یافته است و نمایندگان بریتانیایی خواهان رسیدگی فوری به این مشکل هستند.

گروه مذکور به گزارش و تحقیقات میدانی انجمن نویسندگان بریتانیا در سال 2020 استناد نموده است که به صراحت می گوید بیش از 65درصد از نویسندگان تمام وقت در بریتانیا در اولین موج شیوع ویروس کرونا با مشکل عایدیزایی روبرو بوده اند. بسیاری از نویسندگان در نظرسنجی های مختلف به این مسئله اشاره مستقیم نموده و خواهان حمایت از سوی دولت شدند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1440

به "شکایت نویسندگان انگلیسی از شرایط معیشت و کمبود عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت نویسندگان انگلیسی از شرایط معیشت و کمبود عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید