شرایط آزادسازی قیمت بخشی از خودروها تعیین شد

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران- هفته گذشته قرار بود آزادسازی قیمت بعضی از محصولات تولیدی خودروسازان در جلسه شورای هماهنگی مالی سران سه قوه مطرح گردد، حال آنکه این اتفاق نیفتاد. اما هم اکنون خبر می رسد شورای رقابت با پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مبنی بر آزادسازی قیمت بعضی از محصولات تولیدی شرکت های خودروساز موافقت نموده است.

شرایط آزادسازی قیمت بخشی از خودروها تعیین شد

به گزارش خبرنگاران آن طور که یکی از اعضای شورای رقابت گفته این شورا در آخرین جلسه هفته گذشته خود با پیشنهاد ایدرو برای آزادسازی قیمت بعضی محصولات فراوریی شرکت های خودروساز (کم تیراژها) به طور مشروط موافقت نموده است.

بعد از اینکه علیرضا رزم حسینی سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت را به دست گرفت، در اولین اقدام خودرویی خود مسوولیت مسائل حوزه این صنعت را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل کرد.

مدیران ارشد ایدرو در هفته آخر آذر در جلسه ای که با اعضای شورای رقابت داشتند، پیشنهاد کردند که با استناد به اینکه کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو، خودروهایی همکلاس بعضی محصولات ایران خودرو و سایپا فراوری می نمایند، بعضی محصولات این دو شرکت از شمول ضوابط قیمت گذاری شورای رقابت خارج شوند.

آن طور که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت پیش تر گفته بود، پیشنهاد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای خروج حداقل 10خودرو شامل دناپلاس توربو شارژ، هایما، رانا، کوئیک، شاهین، ساینا، پژو 207پانوراما، چانگان، آریا، کی 132و بعضی دیگر از خودروها از شمول قیمت گذاری است. البته همان طور که بیان شد اعضای شورای رقابت به صورت مشروط با آزادسازی قیمت بعضی محصولات دو خودروساز عظیم کشور موافقت نموده اند.

به طوری که خودروهایی که رقیب و همکلاس هستند از دستورالعمل قیمت گذاری خارج می شوند.

دنیای اقتصتد نوشت: همچنین خودروهایی که حداقل 10 درصد از آنها صادر می شوند نیز از شمول قیمت گذاری خارج و بر مبنای قیمت صادراتی قابلیت قیمت گذاری و عرضه در بازار داخلی خواهند داشت. اما شاید اصلی ترین شرط شورای رقابت برای آزادسازی قیمت خودرو مربوط به فراوری خودروهایی است که رقیبی در بازار داشته باشند. به عبارت دیگر محصولی امکان خروج از لیست قیمت گذاری این شورا را پیدا می نماید که در بازار رقیبی برای آن وجود داشته باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1067

به "شرایط آزادسازی قیمت بخشی از خودروها تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آزادسازی قیمت بخشی از خودروها تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید