دعوت بایدن از پوتین برای دیدار در اروپا

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور آمریکا بر تمایل کشورش برای برقراری روابط ثابت و شفاف با روسیه تأکید کرد.

دعوت بایدن از پوتین برای دیدار در اروپا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رئیس جمهور آمریکا ضمن دعوت از همتای روس خود برای دیدار در اروپا در تابستان آینده با هدف آغاز رایزنی درباره مذاکرات راهبردی بین دو کشور، بر تمایل کشورش برای برقراری روابط ثابت و شفاف با روسیه تأکید کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در خصوص روابط با روسیه پس از تحریم شماری از نهاد ها و دیپلمات های این کشور به بهانه دخالت مسکو در حملات سایبری علیه واشنگتن گفت: ما در واکنش به اقدامات روسیه علیه آمریکا تصمیم گرفتیم چند دیپلمات روس را از کشور اخراج کنیم. اگر روسیه به اقدامات خود علیه دموکراسی ما ادامه دهد، آماده ایم تدابیر محکم تری علیه آن اتخاذ کنیم.

بایدن افزود: در مصاحبه با پوتین به او گفتم دولت من اصرار دارد مسئول دخالت در انتخابات آمریکا را شناسایی کند و تصمیم خودم را برای اتخاذ تدابیر در این خصوص به اطلاعش رساندم. هنگامی که پوتین انتخابم به ریاست جمهوری را تبریک گفت، به او گفتم اگر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ثابت شود، به شما پاسخ خواهیم داد و در صورت لزوم تصمیمی بیشتر از تحریم اتخاذ خواهیم کرد ، در عین حال ما خواستار روابط ثابت و شفاف با روسیه هستیم و برای تشدید تنش ها با این کشور تلاش نمی کنیم.

رئیس جمهور آمریکا شرح داد: من به پوتین پیشنهاد دادم با هدف تعامل بیشتر درباره مسائل بین المللی و آغاز مذاکرات راهبردی بین دو کشور تابستان امسال در اروپا دیدار کنیم و گفتم سیاست آمریکا در حمایت از متحدان خود در سراسر جهان ثابت است. همچنین با پوتین درباره فعالیت های روسیه در مرز های اوکراین مصاحبه و بر تمایل آمریکا بر ضرورت حفظ حاکمیت اوکراین تأکید کردم. ما در مقابل هر گونه نقض قوانین یا تخلفات روسیه خواهیم ایستاد. همکاری با روسیه به نفع ما است,، اما اگر روسیه بخواهد بر ما تأثیر بگذارد به آن پاسخ خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1258

به "دعوت بایدن از پوتین برای دیدار در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت بایدن از پوتین برای دیدار در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید