درخواست انگلیس از عراق برای بازنگری در طرح اخراج آمریکایی ها

به گزارش جام پارسی، سفیر انگلیس در بغداد، در جریان ملاقات با وزیر کشور عراق، با بیان اینکه بغداد در مصوبه اخراج نظامیان خارجی بازبینی کند، ادعا کرد که انگلیس تمایل دارد هماهنگی امنیتی مشترک با بغداد را افزایش دهد.

درخواست انگلیس از عراق برای بازنگری در طرح اخراج آمریکایی ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یاسین الیاسری وزیر کشور عراق امروز پنجشنبه میزبان استیفن هیکی سفیر لندن در بغداد بود.

دفتر الیاسری با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که وزارت کشور عراق تمایل دارد همکاری مشترک خود را در زمینه های مختلف امنیتی تقویت کند؛ به گونه ای که بر اساس احترام و منافع مشترک باشد.

شبکه خبری الفرات گزارش داد که در این نشست، موضوع تظاهرات در بغداد و چند استان عراق هم آنالیز شد.

سفیر انگلیس در این ملاقات و در یک اقدام مداخله جویانه به مصوبه مجلس عراق برای اخراج نیرو های ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا واکنش نشان داد.

وی ضمن با تأکید بر لزوم بازنگری در این مصوبه، مدعی شد که اخراج این نیروها، فرصتی برای عناصر داعش است تا بار دیگر بازگردند.

الیاسری هم در واکنش به مداخلات سفیر انگلیس گفت که این مصوبه با رأی گیری در مجلس تصویب شده است و دولت نیز، کمیته هایی برای اجرای این مصوبه تشکیل داده است؛ به گونه ای که امنیت و حاکمیت عراق حفظ گردد.

وزیر کشور عراق هم درباره تظاهرات های اخیر در این کشور گفت که دستورات فرمانده کل نیرو های مسلح به عدم استفاده از سلاح گرم علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز، روشن و مبرهن بود.

سفیر انگلیس همچنین خواهان بهبود همکاری بین وزارت های کشور انگلیس و عراق شد تا یادداشت تفاهمی بین طرفین برای توسعه توانمندی های وزارت کشور عراق امضا گردد.

هیکی در سرانجام این ملاقات ادعا کرد که انگلیس تمایل دارد هماهنگی امنیتی مشترک با بغداد را افزایش دهد.

در همین ارتباط، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیرو های مسلح عراق اظهار داشت که پیش از تنظیم رابطه جدید بین نیرو های ما و نیرو های ائتلاف بین المللی و استفاده از زمان باقی مانده برای ائتلاف بین المللی بغداد میخواهد به فعالیت های مشترک با این ائتلاف ادامه دهد.

در این بیانیه همچنین آماده است که این همکاری تا زمانی ادامه دارد که بر سر نوع همکاری آینده توافق گردد؛ به نحوی که حاکمیت زمینی و هوایی عراق، محقق گردد.

این در حالی است که مجلس عراق اواسط دی ماه گذشته لایحه اخراج نظامیان خارجی از این کشور را تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 403

به "درخواست انگلیس از عراق برای بازنگری در طرح اخراج آمریکایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست انگلیس از عراق برای بازنگری در طرح اخراج آمریکایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید