خونتای میانمار منتقدان آنلاین را سرکوب کرد

به گزارش جام پارسی، همزمان با اینکه راهپیمایی های عظیم در پی روبرو با سرکوب بی امان نیروهای امنیتی میانمار کم می شوند، کوشش های ارتش میانمار برای خاتمه دادن به مخالفت ها و اعتراضات به دنیا مجازی نیز کشیده شده به طوری که اینترنت مسدود شده و حکم های بازداشتی برای منتقدان آنلاین صادر شده است.

خونتای میانمار منتقدان آنلاین را سرکوب کرد

به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه فعال انجمن یاری به زندانیان سیاسی امروز (شنبه) اظهار داشت، از زمان کودتای اول فوریه که در جریان آن ارتش میانمار دولت منتخب این کشور به رهبری آنگ سان سوچی را سرنگون کرد، نیروهای امنیتی 550 تن از جمله 46 کودک را کشته اند.

علی رغم سرکوب ها، مخالفان این کودتا هر روز در شهرهای مختلف میانمار دست به راهپیمایی زده و اغلب به قول خودشان راهپیمایی های چریکی برگزار می نمایند؛ راهپیمایی هایی که کوچک و به نوعی نمایش سریع مقاومت هستند به طوری که پیش از آنکه نیروهای امنیتی بتوانند به آن پاسخ دهند، سرانجام می یابند.

مردم همچنین شب ها برای روشن کردن شمع به یاد کشته شدگان اقدامات سرکوب گرایانه نیروهای امنیتی تجمع می نمایند اما راهپیمایی های عظیم ده ها هزار نفری که در روزهای نخست این مخالفت و مقاومت برگزار می شدند، عمدتا در شهرهای عظیم متوقف شده اند.

مقامات که در حال حاضر به منظور سرکوب اعتراضات خدمات تلفن همراه را قطع نموده اند، از روز آدینه به شرکت های اینترنتی دستور دادند تا پهنای باند بی سیم را قطع نموده و بیشتر مشتریان را از دسترسی به اینترنت محروم نمایند.

رسانه های دولتی میانمار اواخر روز آدینه گزارش دادند، مقامات همچنین حکم های بازداشتی را برای 18 تن از مشاهیر مشاغل نمایشی از جمله افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی و دو روزنامه نگار براساس قانونی علیه مواردی که باعث می گردد یکی از اعضای نیروهای مسلح دست به شورش یا بی توجهی به وظیفه اش بزند، صادر کردند.

پینگ پیو تو، یکی از بازیگران میانماری گفت: همه این افراد به خاطر مخالفتشان با خونتای این کشور مشهور هستند. اما این حکم بازداشت مرا نمی ترساند.

وی اضافه کرد: خواه حکم بازداشتی صادر شده باشد یا خیر، مادامی که زنده ام با دیکتاتوری نظامی که برای مردم قلدری می نماید و آنها را می کشد، مخالفت خواهم کرد. این انقلاب باید پیروز گردد.

این بازیگر معمولا در راهپیمایی های شهر یانگون در هفته های پس از کودتا شرکت داشته است. نا گی، همسرش که یکی از کارگردانان میانماری است از فوریه امسال میلادی طبق همین قانون تحت تعقیب قرار گرفته است.

اگرچه ارتش میانمار پلتفورم های رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک را ممنوع نموده است اما خونتا همچنان به استفاده از رسانه های اجتماعی برای دنبال کردن نقدها و ترویج پیامش ادامه داده است.

این در حالی است که آمریکا قطع اینترنت در میانمار را محکوم کرد.

جالینا پورتر، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی گفت: امیدواریم این اقدام صدای مردم را ساکت نکند. این قطع اینترنت همچنین برای مردمی که از اینترنت برای استفاده از برنامه های بهداشتی آنلاین استفاده می نمایند، پیامدهایی خواهد داشت.

نیروهای امنیتی میانمار تعداد بسیاری از مخالفان مظنون این کودتا را بازداشت نموده اند.

براساس گزارشات، نیروهای امنیتی میانمار پنج زن را که در خیابان های یانگون با خبرنگاران اعزامی شبکه سی ان ان مصاحبه نموده بودند، بازداشت کردند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1218

به "خونتای میانمار منتقدان آنلاین را سرکوب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونتای میانمار منتقدان آنلاین را سرکوب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید